Page 72 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 72
Kurumun Sosyal Medya Hesaplarına Ait Adresler
Facebook: www.facebook.com/TRDenetçi
Twitter: www.twitter.com/TRDenetçi
Instagram: www.instagram.com/TRDenetçi
Youtube: www.youtube.com/TRDenetçi
Sosyal medya üzerinden gelen soruları gizli ve anlık ce- yal medya kanallarından vatandaş ile paylaşılarak Ku-
vaplamak için sosyalmedya@Denetçi.gov.tr mail adre- rumumuzun sosyal medya dilinin gelişmesi ve dijital
si alınmıştır. kültürünün oluşması sağlanmıştır. Kurumun Facebook
hesabı aylık ortalama 1000 kişi artmakta ve ayda orta-
Kurumumuzun web sitesine sosyal medya hesaplarına lama 50.000 farklı kullanıcıya ulaşmaktadır.
yönlenen butonlar konularak siteyi ziyaret eden ve ko-
nuya ilgi duyan kişilerin Ombudsmanlık bilgi ağına katıl- Sosyal medya üzerinden gelen soru ve şikâyetler yön-
ması sağlanmış, Kurum personelinin sosyal medyayı ta- lendirilerek vatandaş bilgilendirilmiştir. Vatandaşlar Ku-
kip edebilmesi için personel mail listesine toplu e-posta rumumuz ile ilgili merak ettikleri konuları sosyal medya
atılmıştır. üzerinden öğrenebilmeleri için sosyalmedya@Denetçi.
gov.tr adresi oluşturulmuştur.
Sosyal Medya İçerik Politikası ve Moderasyonu
Sosyal Medya canlı Yayını
KDK sosyal medya hesaplarında paylaşılacak görselle-
rin standart boyu 1000x1000 olarak belirlenmiş, bütün Kurum sosyal medyada karar örneklerini işlerken, konu
görsellerde kullanılacak olan ve Kurumuzuun sosyal ile ilgili sivil toplum kuruluşları ile çevrimiçi bağlantıya
medya adreslerinin yer aldığı bir alt bant tasarlanmış, geçilerek bu kuruluşlardan sosyal medya desteğinin
doğabilecek telif hakkı sorunlarının önüne geçebilmek alınması ve konu ile ilgili farkındalığın doğru hedef kit-
ve kaliteli görseller sağlamak amacı ile lisanslı görsel te- leye ulaştırabilmesi sağlanmıştır. Kurumumuz sayfasını
min edilen bir siteye abone olunmuştur. beğenen kişi sayısı 700 olmasına rağmen, bu çevrimiçi
KDK sosyal medya hesaplarına Kurumumuz adına yayın destek ile 1 günde 20.000 kişilik bir kitleye hitap edil-
yapan bir televizyon kanalı gibi her gün aynı saatte aynı miştir.
konu ile ilgili sistemli içerikler girilerek sadık bir sosyal Ankara’da düzenlenen “2. Uluslararası Ombudsmanlık
medya kitlesi edinilmesi sağlanmış ve Kurum Sosyal Sempozyumu” KDK sosyal medya hesaplarından canlı
Medya hesaplarından her gün 07:00 – 11:00 – 18:15 olarak yayınlanmıştır. Sempozyumun önemli anları gör-
ve 23:00 saatlerinde periyodik düzenli paylaşımlar ya- sel ve metinlerle Sempozyuma gelemeyen takipçiler ile
pılmıştır.
paylaşılmıştır. #UOS2014 etiketi ile paylaşılan etkinlik
Kamu Denetçiliği Kurumu sadece resmi ve dini bayram- ile takipçi sayısına önemli bir katkıda bulunulmuştur.
ları değil, Van Depremi gibi, Dünya Yaşlılar Günü gibi Bilgi Edinme ve Halkla İlişkiler Hizmetleri
kendi alanına giren önemli günleri vatandaşa duyurma-
ya başlamıştır. Uygunsuz içerikli yorumlar için bir kelime Kurumumuza 4982 sayılı Kanun çerçevesinde yapılan
listesi oluşturulmuş ve kelime listesindeki kelimelerden bilgi edinme başvuruları için, Kurum Teşkilat Yönerge-
biri sayfaya yazıldığında sayfanın otomatik olarak giz- si uyarınca Bilgi Edinme ve Halkla İlişkiler konusunda,
lenmesi sağlanmıştır. Kurum Uzmanlarından, Hukuk Müşavirliğinden ve Bilgi
İçerik oluşturma İşlem Birimimizden bilgiler alınarak vatandaşa ivedi şe-
kilde bilgi aktarımı gerçekleştirilmiştir.2014 Aralık sonu
İnternet sitemizde yayımlanan tavsiye kararlarının itibarıyla bilgi edinme taleplerine ilişkin tablo aşağıda
önemli noktaları belirlenerek görseller ile birlikte sos- yer almaktadır;
2014 YILI FAALİYET RAPORU 71