Page 72 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 72

Kurumun Sosyal Medya Hesaplarına Ait Adresler
                                          Facebook: www.facebook.com/TRDenetçi

                                            Twitter: www.twitter.com/TRDenetçi

                                         Instagram: www.instagram.com/TRDenetçi
                                           Youtube: www.youtube.com/TRDenetçi





          Sosyal medya üzerinden gelen soruları gizli ve anlık ce-  yal medya kanallarından vatandaş ile paylaşılarak Ku-
          vaplamak için sosyalmedya@Denetçi.gov.tr mail adre-  rumumuzun  sosyal  medya  dilinin  gelişmesi  ve  dijital
          si alınmıştır.                                     kültürünün oluşması sağlanmıştır. Kurumun Facebook
                                                             hesabı aylık ortalama 1000 kişi artmakta ve ayda orta-
          Kurumumuzun web sitesine sosyal medya hesaplarına   lama 50.000 farklı kullanıcıya ulaşmaktadır.
          yönlenen butonlar konularak siteyi ziyaret eden ve ko-
          nuya ilgi duyan kişilerin Ombudsmanlık bilgi ağına katıl-  Sosyal medya üzerinden gelen soru ve şikâyetler yön-
          ması sağlanmış, Kurum personelinin sosyal medyayı ta-  lendirilerek vatandaş bilgilendirilmiştir. Vatandaşlar Ku-
          kip edebilmesi için personel mail listesine toplu e-posta  rumumuz ile ilgili merak ettikleri konuları sosyal medya
          atılmıştır.                                        üzerinden öğrenebilmeleri için sosyalmedya@Denetçi.
                                                             gov.tr adresi oluşturulmuştur.
          Sosyal Medya İçerik Politikası ve Moderasyonu
                                                                                    Sosyal Medya canlı Yayını
          KDK sosyal medya hesaplarında paylaşılacak görselle-
          rin standart boyu 1000x1000 olarak belirlenmiş, bütün   Kurum sosyal medyada karar örneklerini işlerken, konu
          görsellerde  kullanılacak  olan  ve  Kurumuzuun  sosyal   ile ilgili sivil toplum kuruluşları ile çevrimiçi bağlantıya
          medya adreslerinin yer aldığı bir alt bant tasarlanmış,   geçilerek  bu  kuruluşlardan  sosyal  medya  desteğinin
          doğabilecek telif hakkı sorunlarının önüne geçebilmek   alınması ve konu ile ilgili farkındalığın doğru hedef kit-
          ve kaliteli görseller sağlamak amacı ile lisanslı görsel te-  leye ulaştırabilmesi sağlanmıştır. Kurumumuz sayfasını
          min edilen bir siteye abone olunmuştur.            beğenen kişi sayısı 700 olmasına rağmen, bu çevrimiçi
          KDK sosyal medya hesaplarına Kurumumuz adına yayın   destek ile 1 günde 20.000 kişilik bir kitleye hitap edil-
          yapan bir televizyon kanalı gibi her gün aynı saatte aynı   miştir.
          konu ile ilgili sistemli içerikler girilerek sadık bir sosyal   Ankara’da düzenlenen “2. Uluslararası Ombudsmanlık
          medya  kitlesi  edinilmesi  sağlanmış  ve  Kurum  Sosyal   Sempozyumu” KDK sosyal medya hesaplarından canlı
          Medya hesaplarından her gün 07:00 – 11:00 – 18:15   olarak yayınlanmıştır. Sempozyumun önemli anları gör-
          ve 23:00 saatlerinde periyodik düzenli paylaşımlar ya-  sel ve metinlerle Sempozyuma gelemeyen takipçiler ile
          pılmıştır.
                                                             paylaşılmıştır.  #UOS2014  etiketi  ile  paylaşılan  etkinlik
          Kamu Denetçiliği Kurumu sadece resmi ve dini bayram-  ile takipçi sayısına önemli bir katkıda bulunulmuştur.
          ları değil, Van Depremi gibi, Dünya Yaşlılar Günü gibi     Bilgi Edinme ve Halkla İlişkiler Hizmetleri
          kendi alanına giren önemli günleri vatandaşa duyurma-
          ya başlamıştır. Uygunsuz içerikli yorumlar için bir kelime   Kurumumuza  4982  sayılı  Kanun  çerçevesinde  yapılan
          listesi oluşturulmuş ve kelime listesindeki kelimelerden   bilgi edinme başvuruları için, Kurum Teşkilat Yönerge-
          biri sayfaya yazıldığında sayfanın otomatik olarak giz-  si uyarınca Bilgi Edinme ve Halkla İlişkiler konusunda,
          lenmesi sağlanmıştır.                              Kurum Uzmanlarından, Hukuk Müşavirliğinden ve Bilgi

          İçerik oluşturma                                   İşlem Birimimizden bilgiler alınarak vatandaşa ivedi şe-
                                                             kilde bilgi aktarımı gerçekleştirilmiştir.2014 Aralık sonu
          İnternet  sitemizde  yayımlanan  tavsiye  kararlarının  itibarıyla bilgi edinme taleplerine ilişkin tablo aşağıda
          önemli noktaları belirlenerek görseller ile birlikte sos-  yer almaktadır;






                                                                                                    2014 YILI FAALİYET RAPORU 71
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77