Page 74 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 74
Kurumumuza Ocak-Aralık 2014 dönemleri arasında gelen ve görevli personel tarafından yönlendirilen ortalama
350 vatandaşla görüşmeler ve gerekli bilgilendirmeler yapılmış, belge talepleri karşılanmıştır. Yine söz konusu
şikâyete ilişkin ilgili uzmanın uygunluğuna göre vatandaşlarla görüşmesi sağlanmıştır. (Yapılan bu görüşmeler va-
tandaş bazında ortalama 15 dk sürmektedir.)
Ocak 2014 ile Aralık 2014 döneminde Kurumumuza gelen vatandaşların taleplerine yönelik ayrıntılı tablo ve ista-
tistik aşağıda yer almaktadır;
Tablo 37- Bilgi Edinme Başvuruların konularına göre dağılımları
KURUMUMUZA GELEN VATANTAŞLAR SAYISI YÜZDE
Uzman İle Görüşme Talebi 155 %44,29
Şikâyet Durumları Hakkında Bilgi Alma 142 %40,57
Kurumun Faaliyetleri Hakkında Bilgi Alma 53 %15,14
TOPLAM 350
Şekil 18- Kurumumuza Gelen Vatandaşların Başvurularının Konulara Göre Dağılımları
Kurumun
Faaliyetleri
Hakkında Bilgi
Şikayet Durumları Alma
Hakkında 15%
Bilgi Alma
41 %
Uzman İle
Görüşme Talebi
44 %
Telefon Görüşmeleri: Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık 2014 döneminde va-
tandaşlarımızdan Kurumumuza gelen toplam 1395 adet telefon cevaplandırılmıştır. Telefon görüşmelerinin ço-
ğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi sırasında
sonuçlandırılan durum sorgulamalar ortalama 3dk sürmektedir. Uzmanlarımızın bilgisine ihtiyaç duyulan ve tekrar
şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir. Ayrıca gelen talep
doğrultusunda, uzmanlarımızın uygunluğuna göre bireylerle telefon ile görüşmeleri sağlanmıştır.
Bu kapsamda 2014 Aralık sonu itibariyle toplam 1395 vatandaşımızla yaklaşık olarak toplam 4880 (81 saat) tele-
fon görüşmesi yapılmış ve talepleri karşılanmıştır.
2014 YILI FAALİYET RAPORU 73