Page 74 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 74

Kurumumuza Ocak-Aralık 2014 dönemleri arasında gelen ve görevli personel tarafından yönlendirilen ortalama
           350 vatandaşla görüşmeler ve gerekli bilgilendirmeler yapılmış, belge talepleri karşılanmıştır. Yine söz konusu
           şikâyete ilişkin ilgili uzmanın uygunluğuna göre vatandaşlarla görüşmesi sağlanmıştır. (Yapılan bu görüşmeler va-
           tandaş bazında ortalama 15 dk sürmektedir.)

           Ocak 2014 ile Aralık 2014 döneminde Kurumumuza gelen vatandaşların taleplerine yönelik ayrıntılı tablo ve ista-
           tistik aşağıda yer almaktadır;



           Tablo 37- Bilgi Edinme Başvuruların konularına göre dağılımları



                             KURUMUMUZA GELEN VATANTAŞLAR                              SAYISI        YÜZDE


             Uzman İle Görüşme Talebi                                                   155          %44,29
             Şikâyet Durumları Hakkında Bilgi Alma                                      142          %40,57

             Kurumun Faaliyetleri Hakkında Bilgi Alma                                    53          %15,14
             TOPLAM                                                                     350




                    Şekil 18- Kurumumuza Gelen Vatandaşların Başvurularının Konulara Göre Dağılımları


                                                                                    Kurumun
                                                                                   Faaliyetleri
                                                                                  Hakkında Bilgi
                 Şikayet Durumları                                                    Alma
                     Hakkında                                                          15%
                     Bilgi Alma
                       41 %





                                                                                    Uzman İle
                                                                                  Görüşme Talebi
                                                                                      44 %






           Telefon Görüşmeleri:  Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık 2014 döneminde va-
           tandaşlarımızdan Kurumumuza gelen toplam 1395 adet telefon cevaplandırılmıştır. Telefon görüşmelerinin ço-
           ğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi sırasında
           sonuçlandırılan durum sorgulamalar ortalama 3dk sürmektedir. Uzmanlarımızın bilgisine ihtiyaç duyulan ve tekrar
           şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir. Ayrıca gelen talep
           doğrultusunda, uzmanlarımızın uygunluğuna göre bireylerle telefon ile görüşmeleri sağlanmıştır.

           Bu kapsamda 2014 Aralık sonu itibariyle toplam 1395 vatandaşımızla yaklaşık olarak toplam 4880 (81 saat) tele-
           fon görüşmesi yapılmış ve talepleri karşılanmıştır.





                                                                                                    2014 YILI FAALİYET RAPORU 73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79