Page 80 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 80

Kurumumuza Bilgi amaçlı Gelen Vatandaşlar :  Kurumumuza Ocak-Aralık 2015 dönemleri arasında gelen ve gö-
            revli personel tarafından yönlendirilen ortalama 176 vatandaşla görüşmeler ve gerekli bilgilendirmeler yapılmış,
            belge talepleri karşılanmıştır. Yine söz konusu şikâyete ilişkin ilgili uzmanın uygunluğuna göre vatandaşlarla görüş-
            mesi sağlanmıştır.

            Ocak-Aralık 2015 döneminde Kurumumuza gelen vatandaşların taleplerine yönelik ayrıntılı tablo ve istatistik aşa-
            ğıda yer almaktadır;

            Tablo 39- Kurumumuza Gelen Vatandaşların Başvurularının Konularına Göre Dağılımları



                               KURUMUMUZA GELEN VATANTAŞLAR                             SAYISI         YÜZDE


               Uzman ile görüşme talebi                                                    51            28,98

               Şikâyet durumları hk. bilgi alma                                            46            26,14
               Kurumumuza başvuru ve faaliyetleri hk. bilgi alma                           52            29,55

               Karar hk. bilgi talebi                                                      23            13,07
               Bilgi, belge, karar, yayın talebi                                            4             2,27

               TOPLAM                                                                     176



                    Şekil 13- Kurumumuza Gelen Vatandaşların Başvurularının Konularına Göre Dağılımları


                                                [KATEGORİ ADI]
                                                      2%                      [KATEGORİ ADI]
                    Karar Hk. Bilgi Talebi                                         29%
                           13%










                        [KATEGORİ ADI]
                             30%
                                                                                         Şikâyet
                                                                                          26%





            Telefon Görüşmeleri:  Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık 2015 döneminde va-
            tandaşlarımızdan Kurumumuza gelen toplam 1826 adet telefon cevaplandırılmıştır. Telefon görüşmelerinin ço-
               Telefon Görüşmeleri: Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık
            ğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi sırasında
               2015 döneminde  vatandaşlarımızdan  Kurumumuza  gelen  toplam  1826 adet telefon
            sonuçlandırılan durum sorgulamalar ortalama 3dk sürmektedir. Uzmanlarımızın bilgisine ihtiyaç duyulan ve tekrar
               cevaplandırılmıştır. Telefon görüşmelerinin çoğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru
            şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir. Ayrıca gelen talep
            doğrultusunda, uzmanlarımızın uygunluğuna göre bireylerle telefon ile görüşmeleri sağlanmıştır. n  durum
               durum  sorgulamaları  oluşturmaktadır.  Telefon  görüşmesi  sırasında  sonuçlandırıla
               sorgulamalar ortalama 3dk sürmektedir. Uzmanlarımızın  bilgisine  ihtiyaç  duyulan  ve  tekrar
            Görüşmelere ilişkin istatistiki bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
               şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir.
               Ayrıca  gelen  talep  doğrultusunda, uzmanlarımızın  uygunluğuna göre bireylerle telefon ile
               görüşmeleri sağlanmıştır.
       80  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
               Görüşmelere ilişkin istatistiki bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır.









               Tablo 40- Telefonla Bilgilendirme Görüşmeleri İstatistikleri

                Telefon İstatistikleri                                                      Sayısı     Yüzde

               Başvuru durum sorgulama                                                        714       39,10

               Kuruma şikâyet başvurusu hakkında bilgi talebi                                 614       33,63

               Uzman ile görüşme talebi                                                       327       17,91

               Karar hakkında bilgi talebi                                                      62       3,40


               Bilgi, belge, yayın ve karar örneklerinin istenmesi talebi                       44       2,41

               Diğer                                                                            65       3,56

                TOPLAM                                                                       1826         100



                                                            83
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85