Page 80 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 80
Kurumumuza Bilgi amaçlı Gelen Vatandaşlar : Kurumumuza Ocak-Aralık 2015 dönemleri arasında gelen ve gö-
revli personel tarafından yönlendirilen ortalama 176 vatandaşla görüşmeler ve gerekli bilgilendirmeler yapılmış,
belge talepleri karşılanmıştır. Yine söz konusu şikâyete ilişkin ilgili uzmanın uygunluğuna göre vatandaşlarla görüş-
mesi sağlanmıştır.
Ocak-Aralık 2015 döneminde Kurumumuza gelen vatandaşların taleplerine yönelik ayrıntılı tablo ve istatistik aşa-
ğıda yer almaktadır;
Tablo 39- Kurumumuza Gelen Vatandaşların Başvurularının Konularına Göre Dağılımları
KURUMUMUZA GELEN VATANTAŞLAR SAYISI YÜZDE
Uzman ile görüşme talebi 51 28,98
Şikâyet durumları hk. bilgi alma 46 26,14
Kurumumuza başvuru ve faaliyetleri hk. bilgi alma 52 29,55
Karar hk. bilgi talebi 23 13,07
Bilgi, belge, karar, yayın talebi 4 2,27
TOPLAM 176
Şekil 13- Kurumumuza Gelen Vatandaşların Başvurularının Konularına Göre Dağılımları
[KATEGORİ ADI]
2% [KATEGORİ ADI]
Karar Hk. Bilgi Talebi 29%
13%
[KATEGORİ ADI]
30%
Şikâyet
26%
Telefon Görüşmeleri: Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık 2015 döneminde va-
tandaşlarımızdan Kurumumuza gelen toplam 1826 adet telefon cevaplandırılmıştır. Telefon görüşmelerinin ço-
Telefon Görüşmeleri: Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık
ğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi sırasında
2015 döneminde vatandaşlarımızdan Kurumumuza gelen toplam 1826 adet telefon
sonuçlandırılan durum sorgulamalar ortalama 3dk sürmektedir. Uzmanlarımızın bilgisine ihtiyaç duyulan ve tekrar
cevaplandırılmıştır. Telefon görüşmelerinin çoğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru
şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir. Ayrıca gelen talep
doğrultusunda, uzmanlarımızın uygunluğuna göre bireylerle telefon ile görüşmeleri sağlanmıştır. n durum
durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi sırasında sonuçlandırıla
sorgulamalar ortalama 3dk sürmektedir. Uzmanlarımızın bilgisine ihtiyaç duyulan ve tekrar
Görüşmelere ilişkin istatistiki bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir.
Ayrıca gelen talep doğrultusunda, uzmanlarımızın uygunluğuna göre bireylerle telefon ile
görüşmeleri sağlanmıştır.
80 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Görüşmelere ilişkin istatistiki bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
Tablo 40- Telefonla Bilgilendirme Görüşmeleri İstatistikleri
Telefon İstatistikleri Sayısı Yüzde
Başvuru durum sorgulama 714 39,10
Kuruma şikâyet başvurusu hakkında bilgi talebi 614 33,63
Uzman ile görüşme talebi 327 17,91
Karar hakkında bilgi talebi 62 3,40
Bilgi, belge, yayın ve karar örneklerinin istenmesi talebi 44 2,41
Diğer 65 3,56
TOPLAM 1826 100
83