Page 96 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 96
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
3. PERFORMANS SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurumumuz Stratejik Planında 4 amaç altında 13 hedef ve bu hedeflere ilişkin olarak 2017 yılı için toplam 47
adet performans göstergesi belirlenmiştir. “2. Performans Sonuçları Tablosu” başlığı altında yer verilen bilgiler
değerlendirildiğinde özetle;
◊ 13 hedefin 12 si gerçekleşmiş, 1 adedinde ise iyileştirilmesi gereken alan bulunmaktadır.
◊ Hedefe ait 47 adet performans göstergesinden 41 adedi gösterge değerlerinin çok üzerindeki oranlarla
ulaşılmış, 3 adedi makul düzeyde gerçekleşmiş olup, 3 adedinin ise iyileştirilmesi gerekmektedir.
⚫ İyileştirilmesi gereken bu 3 performans göstergeleri incelendiğinde,
◊ H.3.6 “Dış paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici mekanizmalar oluşturmak ve geliştirmek”
hedefine ait “Ödüllendirilen örnek idare sayısı” ile “Ödüllendirilen örnek STK sayısı” başlıklı performans
göstergelerine ilişkin çalışmalar yıl içinde devam etmiş olup, törenlerin 2018 yılında yapılması,
◊ “H.4.2 Kurumsal Kimliğin ve Kültürün Geliştirilmesini Sağlamak” hedefine ait “Kurumsal Kimlik
Rehberi” kurumsal kimlik kapsamında kurum logosu yenilenmiş, iç dış yazışma şablonları, antetli kağıt
kullanımı, kurumsal sunum renkleri vb. bir çok standart belirlenmiş ancak rehber haline getirilmemiş
olup, 2018 yılında tamamlanması, planlamaktadır.
⚫ Makul düzeyde olan 3 performans göstergeleri incelendiğinde,
◊ “H.4.2 Kurumsal Kimliğin ve Kültürün Geliştirilmesini Sağlamak” hedefine ait, “çalışanların kurumsal
aidiyet seviyesi artış oranına ilişkin Kurum çalışanlarının öneri ” Diğer yandan Kurum çalışanların öneri
ve beklentileri yapılan toplantılarla yüz yüze görüşmelerle alınmakta, yılsonu dönemsel değerlendirme
toplantılarında Kurumun işleyişine veya Kurumdan beklentilere yönelik öneri şikâyet kapsamında
mektup vb. yöntemler kullanılmaktadır. Yine Aynı zamanda Kurum tarafından gerçekleştirilen
çalışmalara yönelik olarak tüm kesimlerce/paydaşlarca olumlu geri dönüşlerinin olması ile kurumun
tanınırlık düzeyin artması kurum çalışanları üzerinde de olumlu yansımış olup aidiyet oranlarında artış
meydana getirmiş, ancak oransal olarak ortaya konulamamaktadır.
◊ “H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili
diğer bilişim sistemlerine entegrasyonunu sağlamak” hedefine ait “IPV6 ile verilen hizmet sayısı” ile
“Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış oranı” başlıklı performans gösterileriyle ilgili olarak
IPV6 modülüne Kurum altyapısı yeterli olup ihtiyaç duyulmadığından halihazırda kullanılmamakta
diğer taraftan hedef için belirlenen “Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış oranı”
performans göstergesi ile ilgili olarak; Kurum kullanıcılarına ilişkin tüm talepler karşılanmakta ve yeni
oluşturtulan/hizmete açılan uygulama/yazılım için kurum kullanıcılarının görüşleri alınmaktadır.
2018 yılında da iyileştirme çalışmaları yapıldıktan sonra memnuniyet anketi yapılacaktır.
96 2017 YILI FAALİYET RAPORU