Page 96 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 96

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


                3. PERFORMANS SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ


                Kurumumuz Stratejik Planında 4 amaç altında 13 hedef ve bu hedeflere ilişkin olarak 2017 yılı için toplam 47
                adet performans göstergesi belirlenmiştir. “2. Performans Sonuçları Tablosu” başlığı altında yer verilen bilgiler
                değerlendirildiğinde özetle;

                   ◊  13 hedefin 12 si gerçekleşmiş, 1 adedinde ise iyileştirilmesi gereken alan bulunmaktadır.

                   ◊  Hedefe ait 47 adet performans göstergesinden 41 adedi gösterge değerlerinin çok üzerindeki oranlarla
                      ulaşılmış, 3 adedi makul düzeyde gerçekleşmiş olup, 3 adedinin ise iyileştirilmesi gerekmektedir.

                       ⚫ İyileştirilmesi gereken bu 3 performans göstergeleri incelendiğinde,

                      ◊  H.3.6 “Dış paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici mekanizmalar oluşturmak ve geliştirmek”
                         hedefine ait  “Ödüllendirilen örnek idare sayısı” ile “Ödüllendirilen örnek STK sayısı” başlıklı performans
                         göstergelerine ilişkin çalışmalar yıl içinde devam etmiş olup, törenlerin 2018 yılında yapılması,


                      ◊  “H.4.2 Kurumsal Kimliğin ve Kültürün Geliştirilmesini Sağlamak” hedefine ait “Kurumsal Kimlik
                         Rehberi” kurumsal kimlik kapsamında kurum logosu yenilenmiş, iç dış yazışma şablonları, antetli kağıt
                         kullanımı, kurumsal sunum renkleri vb. bir çok standart belirlenmiş ancak rehber haline getirilmemiş
                         olup, 2018 yılında tamamlanması, planlamaktadır.

                       ⚫ Makul düzeyde olan 3 performans göstergeleri incelendiğinde,

                      ◊  “H.4.2 Kurumsal Kimliğin ve Kültürün Geliştirilmesini Sağlamak” hedefine ait, “çalışanların kurumsal
                         aidiyet seviyesi artış oranına ilişkin Kurum çalışanlarının öneri ” Diğer yandan Kurum çalışanların öneri
                         ve beklentileri yapılan toplantılarla yüz yüze görüşmelerle alınmakta, yılsonu dönemsel değerlendirme
                         toplantılarında Kurumun işleyişine veya Kurumdan beklentilere yönelik  öneri şikâyet kapsamında
                         mektup  vb.  yöntemler  kullanılmaktadır.  Yine  Aynı  zamanda  Kurum  tarafından  gerçekleştirilen
                         çalışmalara yönelik olarak tüm kesimlerce/paydaşlarca olumlu geri dönüşlerinin olması ile kurumun
                         tanınırlık düzeyin artması kurum çalışanları üzerinde de olumlu yansımış olup aidiyet oranlarında artış
                         meydana getirmiş, ancak oransal olarak ortaya konulamamaktadır.

                      ◊  “H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili
                         diğer bilişim sistemlerine entegrasyonunu sağlamak” hedefine ait “IPV6 ile verilen hizmet sayısı” ile
                         “Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış oranı” başlıklı performans gösterileriyle ilgili olarak
                         IPV6 modülüne Kurum altyapısı yeterli olup ihtiyaç duyulmadığından halihazırda kullanılmamakta
                         diğer taraftan hedef için belirlenen  “Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış  oranı”
                         performans göstergesi ile ilgili olarak; Kurum kullanıcılarına ilişkin tüm talepler karşılanmakta ve yeni
                         oluşturtulan/hizmete açılan uygulama/yazılım için kurum kullanıcılarının  görüşleri alınmaktadır.
                         2018 yılında da iyileştirme çalışmaları yapıldıktan sonra memnuniyet anketi yapılacaktır.


















             96  2017  YILI FAALİYET RAPORU
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101