Page 32 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 32

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


                5.2 Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler


                Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten sorumludur. Bu
                çerçevede,  Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile oluşturulan ve 20/12/2016
                tarihli ve 325 sayılı Olur ile  güncellenen “Kamu Denetçiliği Kurumu  Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve
                Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi” kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet
                birimlerince sunulan hizmetler aşağıda sunulmaktadır.

                5.1.1 Yönetim Hizmetleri Birimi

                5.2.1.1 İnsan Kaynakları Bürosu


                İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme, terfi, yer
                değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri işlemlerinin yanı sıra
                personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumumuz insan kaynaklarının yönetimi konusunda yönetime doğru,
                güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolara ilişkin iptal-ihdas işlemlerini gerçekleştirmekte ve Eğitim Bürosu
                ile eğitim planlarının koordinasyonunu sağlamaktadır.


                5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu

                Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi, satın alma,
                bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme, ulaşım, güvenlik hizmetlerinin sağlanması, sivil
                savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması, toplantı ve organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi,
                teknik donanımının düzenli ve sürekli çalışmasının sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde veya kullanımında
                bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.

                5.2.1.3 Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu


                Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu, Kuruma yapılan şikâyet başvurusu kaydının yapılarak, numara ve
                dosyalamasının gerçekleştirilmekte ve şikâyet başvurusunun Ön İnceleme Büro Koordinatörlüğüne verilmesi
                işlemlerini yerine getirilerek, aynı zamanda Kurumumuzun genel evrak hizmetlerini de yürütmektedir.

                5.2.1.4 Eğitim Bürosu


                Eğitim Bürosu, Kurumumuzda  görevli personele ilişkin planlanan  eğitim faaliyetleri ile Kamu Denetçiliği
                Uzman Yardımcılarının yardımcılık süreleri boyunca yetiştirilmesi, eğitim, staj ve refakat sürecinin takibi, tez
                konularının ve danışmanlarının tespiti, yetki sınavı ile yeterlilik sınavı konu başlıklarının tespiti ve bu sınavlara
                ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi ile birlikte izin işlemlerinin planlanmasına ilişkin hususların yürütülmesini
                ve koordinasyonunu sağlamaktadır.

                5.2.2 Strateji Geliştirme Birimi

                5.2.2.1 Stratejik Yönetim Bürosu


                Stratejik Yönetim Bürosu, Kurumun stratejik planlama çalışmalarını yürüterek Stratejik Plan ile İdare Faaliyet
                Raporu’nun hazırlanması, performans analizlerinin yapılması, kalite  ölçütlerinin  geliştirilmesi, kamu hizmet
                envanteri ve hizmet standartlarının hazırlanması, standart dosya plan kodları ile idari birim kimlik kodlarının
                belirlenmesi ve kullanılmasının sağlanması hizmetlerini gerçekleştirmektedir.



             32  2017  YILI FAALİYET RAPORU
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37