Page 32 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 32
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
5.2 Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler
Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten sorumludur. Bu
çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile oluşturulan ve 20/12/2016
tarihli ve 325 sayılı Olur ile güncellenen “Kamu Denetçiliği Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve
Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi” kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet
birimlerince sunulan hizmetler aşağıda sunulmaktadır.
5.1.1 Yönetim Hizmetleri Birimi
5.2.1.1 İnsan Kaynakları Bürosu
İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme, terfi, yer
değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri işlemlerinin yanı sıra
personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumumuz insan kaynaklarının yönetimi konusunda yönetime doğru,
güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolara ilişkin iptal-ihdas işlemlerini gerçekleştirmekte ve Eğitim Bürosu
ile eğitim planlarının koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu
Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi, satın alma,
bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme, ulaşım, güvenlik hizmetlerinin sağlanması, sivil
savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması, toplantı ve organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi,
teknik donanımının düzenli ve sürekli çalışmasının sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde veya kullanımında
bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.
5.2.1.3 Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu
Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu, Kuruma yapılan şikâyet başvurusu kaydının yapılarak, numara ve
dosyalamasının gerçekleştirilmekte ve şikâyet başvurusunun Ön İnceleme Büro Koordinatörlüğüne verilmesi
işlemlerini yerine getirilerek, aynı zamanda Kurumumuzun genel evrak hizmetlerini de yürütmektedir.
5.2.1.4 Eğitim Bürosu
Eğitim Bürosu, Kurumumuzda görevli personele ilişkin planlanan eğitim faaliyetleri ile Kamu Denetçiliği
Uzman Yardımcılarının yardımcılık süreleri boyunca yetiştirilmesi, eğitim, staj ve refakat sürecinin takibi, tez
konularının ve danışmanlarının tespiti, yetki sınavı ile yeterlilik sınavı konu başlıklarının tespiti ve bu sınavlara
ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi ile birlikte izin işlemlerinin planlanmasına ilişkin hususların yürütülmesini
ve koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.2 Strateji Geliştirme Birimi
5.2.2.1 Stratejik Yönetim Bürosu
Stratejik Yönetim Bürosu, Kurumun stratejik planlama çalışmalarını yürüterek Stratejik Plan ile İdare Faaliyet
Raporu’nun hazırlanması, performans analizlerinin yapılması, kalite ölçütlerinin geliştirilmesi, kamu hizmet
envanteri ve hizmet standartlarının hazırlanması, standart dosya plan kodları ile idari birim kimlik kodlarının
belirlenmesi ve kullanılmasının sağlanması hizmetlerini gerçekleştirmektedir.
32 2017 YILI FAALİYET RAPORU