Page 34 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 34
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
cevaplandırılmasının sağlanması, Kurumun algı düzeyi ile ilgili analiz ve araştırmaların yapılması, Kurumun
kamuoyundaki farkındalığını ve algı düzeyini artırıcı tanıtım faaliyetlerinde/çalışmalarında bulunulması ile
Kurum web sayfalarının içeriklerinin yönetilmesini sağlamaktadır.
5.2.4.2 Yayın ve Organizasyon Bürosu
Yayın ve Organizasyon Bürosu, Kurumun yazılı ve görsel yayınlarının hazırlanması ve yayımlanması, kamuoyuna
yönelik olarak Kurumu ve hizmetlerini tanıtıcı, bilgilendirici süreli yayın, broşür, yazı, fotoğraf, slayt, film, video
çekimi, kitapçık gibi dokümanların hazırlanmasını incelenmesini, basılmasını, yayımlanmasını, dağıtılmasını
ve arşivlenmesinin sağlanması, Kurum tarafından satın alınacak yayınların incelenmesi, eserlerin seçilmesi,
değerlendirilmesi, basılması ve satın alınmasına dair esaslar ile bu kapsamda kurulacak kurulların çalışma
esasları, görevleri ve yetkilerinin belirlenmesi, Kurumun yayın ilkelerinin ve yazım kurallarının tespit edilmesi,
hakemli dergi çıkartılması ile bu konudaki işlerin takibi ile ulusal ve uluslararası proje kapsamında bastırılacak
yayınlar ile ilgili tüm iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ile Kurumun kütüphanecilik faaliyetleri yürütülmektedir.
5.2.4.1 Bilgi İşlem Bürosu
Bilgi İşlem Bürosu, Kurumun bilgi işlem alt yapısının oluşturulması, çalıştırılmasının sağlanması, teknik desteğin
verilmesi, bilgi güvenliği konusunda politika ve ilkelerin belirlenmesi ve gerekli teknik tedbirlerin alınması, bilgi
ve belge yönetim sistemlerine hizmetlerde işbirliğinin sağlanması, sistemin geliştirilmesi, Kurum için gerekli veri
tabanlarını oluşturulması, istatistiki kayıt ve kalite kontrol işlemlerinin yürütülmesi ile Kurum web sayfalarına
ve sosyal medya hesaplarına teknik desteğin sağlanması ile yönetim bilgi sistemlerine ilişkin diğer işlemlerin
yürütülmesi hizmetleri sunmaktadır.
5.2.5 Yurtiçi Bürolar (İstanbul Bürosu)
İyi yönetim ilkeleri ve vatandaş odaklı yaklaşımın bir gereği olarak 30/04/2015 tarihi itibariyle Maslak Kasırları
Mabeyn-i Hümayun Kasrında açılan ve 23/09/2016 tarihinde Şişli ilçesi, Halaskargazi mahallesi, Matbaacı
Osmanbey Sokağına taşınan İstanbul Büromuz, Kurumumuzun İstanbul’daki irtibat noktası olup, doğrudan
(elden, posta veya faksla) Büroya gelen şikâyet başvurularının merkeze (Genel evrak ve şikayet başvuru bürosuna)
iletilmesi ile Kurumun tanıtım ve farkındalığı noktasında vatandaşa dönük tanıtım temsilciği fonksiyonu
görevlerini yerine getirmektedir.
6. YÖNETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Kamu Denetçiliği Kurumu; 29/06/2012 tarihli ve 28338
sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu ile idarenin
her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını;
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve
hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak
ve öneride bulunmak üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına bağlı kamu tüzel kişiliğini haiz ve özel bütçeli
bir Kamu Kurumu olarak kurulmuştur.
Kurumumuz Başdenetçilik ve Genel Sekreterlik
birimlerinden oluşmakta olup, Başdenetçi tarafından
yönetilmekte ve temsil edilmektedir.
34 2017 YILI FAALİYET RAPORU