Page 252 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 252
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ve kimlik değişikliği işleminin ücretsiz, randevusuz yapılmasını talep etmiştir.
Gönderme kararı üzerine, idare sorunun internet adresinde yer alan bilgilendirmenin
yanlış yorumlanmasından kaynaklandığını belirtmiş, başvurana telefon ile ulaşarak
işlemlerini tamamlamış ve yeni kimliğini teslim etmiştir. 86
Başvuranın nüfus cüzdanı yenileme işleminin gecikmesi nedeniyle yaşadığı
mağduriyetin giderilmesi talep edilmiştir. Gönderme kararı üzerine, idare kimlik
kartı başvurularının ülke genelinde alınmaya başlanmasından sonra yaşanan yoğunluk
nedeniyle gecikme olduğunu belirterek, başvuranın resmi işlemlerini yapabilmesi için
“Geçici Kimlik Kartı” düzenlemiş, ayrıca adresine ulaştırılmak üzere yeni kimliğini
PTT Kargoya teslim etmiştir. 87
Başvuruda, başvuranın bilgi edinme talebinin yanıtlanması istenmiştir. Gönderme
kararı üzerine idare, görev alanında olan hususlara ilişkin yanıtlarını ve diğer
hususların ise Türkiye İstatistik Kurumunun sorumluluğunda olduğunu belirten
cevabını içeren yazısını başvurana iletmiştir. 88
6.9.3 Özel Hayatın Gizliliği ve Kişisel Verilerin Korunması
İnsan hakları alanında karşılaşılan diğer başvurular ise genelde özel hayatın gizliliği
ve kişisel verilerin korunması konusundadır. Vatandaşlarımızın son dönemde kişisel
verilerin korunması konusunda daha bilinçli hale geldiği ve önümüzdeki dönemde
bu başvuruların sayısının artacağı değerlendirilmektedir.
Konuya ilişkin 2017/8948 sayılı başvuruda; başvuran, şikâyet dilekçesinde isimlerini
sıraladığı, mahkeme personelinin UYAP üzerinden kişisel verilerini başka kişilerle
paylaştığını; konu hakkında gerekli soruşturma yapılması için Adalet Bakanlığı’na
dilekçe verdiğini, fakat herhangi bir cevap alamadığını; ayrıca Ankara Cumhuriyet
Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmak istediğini, fakat Başsavcılığın şikayet
edilen kişiler kendi personeli olması nedeniyle beyanını almadığını iddia etmiş
ve mağdur olduğunu ifadeyle gereğinin yapılmasını talep etmiştir. Başvurudaki
“kişisel verilerin korunması ile ilgili ihlal iddiası” hakkında Kişisel Verileri Koruma
Kurumu’na; Savcılığın görevini yerine getirmediği iddiası hakkında ise Hakimler ve
89
Savcılar Kurulu’na Gönderme Kararı verilmiştir.
Gönderme Kararına istinaden Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından gönderilen
90
20/12/2017 tarihli ve 80791010/622.01 /945 sayılı cevabi yazıda , 6698 sayılı Kişisel
86 2017/605 şikâyet numaralı başvuru için verilen 28/02/2017 tarihli Gönderme Kararı
87 2017/880 şikâyet numaralı başvuru için verilen 13/03/2017 tarihli Gönderme Kararı
88 2017/984 şikâyet numaralı başvuru için verilen 14/03/2017 tarihli Gönderme Kararı
89 2017/8948 şikayet numaralı başvuru için verilen 30/11/2017 tarihli Gönderme Kararı
90 Kişisel Verileri Koruma Kurumunun 20/12/2017 tarihli ve 80791010/622.01 /945 sayılı cevabi
yazısı
252 2017 YILLIK RAPOR