Page 252 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 252

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ve kimlik değişikliği  işleminin ücretsiz, randevusuz  yapılmasını talep etmiştir.
               Gönderme kararı üzerine, idare sorunun internet adresinde yer alan bilgilendirmenin
               yanlış yorumlanmasından kaynaklandığını belirtmiş, başvurana telefon ile ulaşarak
               işlemlerini tamamlamış ve yeni kimliğini teslim etmiştir. 86

               Başvuranın nüfus cüzdanı yenileme işleminin gecikmesi nedeniyle yaşadığı
               mağduriyetin giderilmesi talep edilmiştir. Gönderme kararı üzerine, idare kimlik
               kartı başvurularının ülke genelinde alınmaya başlanmasından sonra yaşanan yoğunluk
               nedeniyle gecikme olduğunu belirterek, başvuranın resmi işlemlerini yapabilmesi için
               “Geçici Kimlik Kartı” düzenlemiş, ayrıca adresine ulaştırılmak üzere yeni kimliğini
               PTT Kargoya teslim etmiştir. 87
               Başvuruda, başvuranın bilgi edinme talebinin yanıtlanması istenmiştir. Gönderme
               kararı üzerine idare, görev alanında olan hususlara ilişkin yanıtlarını ve diğer
               hususların ise  Türkiye İstatistik Kurumunun sorumluluğunda olduğunu belirten
               cevabını içeren yazısını başvurana iletmiştir. 88
               6.9.3 Özel Hayatın Gizliliği ve Kişisel Verilerin Korunması


               İnsan hakları alanında karşılaşılan diğer başvurular ise genelde özel hayatın gizliliği
               ve kişisel verilerin korunması konusundadır. Vatandaşlarımızın son dönemde kişisel
               verilerin korunması konusunda daha bilinçli hale geldiği ve önümüzdeki dönemde
               bu başvuruların sayısının artacağı değerlendirilmektedir.

               Konuya ilişkin 2017/8948 sayılı başvuruda; başvuran, şikâyet dilekçesinde isimlerini
               sıraladığı, mahkeme personelinin UYAP üzerinden kişisel verilerini başka kişilerle
               paylaştığını; konu hakkında gerekli soruşturma yapılması için Adalet Bakanlığı’na
               dilekçe verdiğini, fakat herhangi bir cevap alamadığını; ayrıca Ankara Cumhuriyet
               Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmak istediğini, fakat Başsavcılığın şikayet
               edilen kişiler kendi personeli olması nedeniyle beyanını almadığını iddia etmiş
               ve mağdur olduğunu ifadeyle gereğinin yapılmasını talep etmiştir. Başvurudaki
               “kişisel verilerin korunması ile ilgili ihlal iddiası” hakkında Kişisel Verileri Koruma
               Kurumu’na; Savcılığın görevini yerine getirmediği iddiası hakkında ise Hakimler ve
                                                89
               Savcılar Kurulu’na Gönderme Kararı  verilmiştir.
               Gönderme Kararına istinaden Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından gönderilen
                                                                       90
               20/12/2017 tarihli ve 80791010/622.01 /945 sayılı cevabi yazıda , 6698 sayılı Kişisel
               86 2017/605  şikâyet numaralı başvuru için verilen 28/02/2017 tarihli Gönderme Kararı
               87 2017/880  şikâyet numaralı başvuru için verilen 13/03/2017 tarihli Gönderme Kararı
               88 2017/984  şikâyet numaralı başvuru için verilen 14/03/2017 tarihli Gönderme Kararı
               89 2017/8948  şikayet numaralı başvuru için verilen 30/11/2017 tarihli Gönderme Kararı
               90 Kişisel Verileri Koruma Kurumunun 20/12/2017 tarihli ve 80791010/622.01 /945 sayılı cevabi
               yazısı


           252  2017  YILLIK RAPOR
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257