Page 248 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 248
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
sunmakta, bu mekanizmanın sorunlarına cevap vermekte artık yetersiz kaldığını ve
işlevselliğini kaybettiğini, başvuruya konu idarece BİMER üzerinden kendilerine
cevap verilmediğini ifade etmektedirler.
Diğer bazı başvurularda ise BİMER’den sonra Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne
(CİMER), Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulu’na (BEDK) veya Türkiye
Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu’na başvurulduğu, sonuç alınamadığı veya
alınan sonuçtan memnun kalınmadığı veya usul açısından başvurunun reddedildiği
durumlarda Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurularak yeniden işlem tesisinin talep
edildiği gözlenmektedir. Bu çerçevede bilgi edinme başvurularının idarelerce uygun
şekilde cevaplandırılmaması neticesinde; koordinasyon ve/veya denetimle yetkili
kamu kurumlarına eş zamanlı veya müteakiben yeniden başvuru yapılması, aynı
konuda birden çok kurumun inceleme ve araştırma yürütmesine, dolayısıyla kamu
kurumlarında gereksiz iş yüküne, emek ve zaman israfına yol açmakta olup bunun
önlenmesi amacıyla, bilgi edinme başvurularının ilk başvuru mercii idarelerce gerekçeli,
makul sürede ve ihtiyacı karşılayacak nitelikte cevaplandırılması için konunun kamu
kurumları nezdinde gündeme getirilmesine ihtiyaç bulunduğu düşünülmektedir.
Yukarıda bahsedilen hususlar kapsamında, Kurumumuza yapılan başvurulardan birinde,
Olağanüstü Hal Kapsamında Kamu Personeline İlişkin Alınan Tedbirlere Dair Kanun
Hükmünde Kararnameyle kamu görevinden ihraç edilen başvuran tarafından, özel
sektörde yer alan yapı denetim firmalarında çalışmak amacıyla, ilgili İl Afet ve Acil
Durum Müdürlüğünde çalıştığı süre ve bu süre zarfında yaptığı işleri gösterir bir belgeyi
Valilik Makamından müteaddit defalar talep etmesine rağmen, tarafına herhangi bir
cevap ve belge verilmediği iddia ve şikâyet edilerek, söz konusu belgenin verilmesi
talep edilmiştir. Başvuruya konu iddialar hakkında 6328 sayılı Kanun kapsamında
Kurumumuzca talep edilen bilgi ve belgeye istinaden, ilgili Valilikten alınan cevabi
yazıda; şikâyete konu belgenin, Valiliklerince başvurana teslim edildiği bildirilmiştir.
Sonuç başvuran tarafından teyit edilmiş olup dostane çözüm kararı verilmiştir. 82
Diğer bir başvuruda, başvuran, bilgi edinme hakkı kapsamında farklı tarihlerde birden
çok dilekçe ile Savur İlçe Emniyet Amirliğine muhatap başvuru yaptığını ancak hiç
birine cevap verilmediğini iddia ederek söz konusu bilgi edinme başvurularına cevap
verilmesini talep etmiştir. Kurumumuzca talep edilen bilgi ve belgeye istinaden, Mardin
Valiliği, ilgili belgelerin onaylı suretlerinin posta yoluyla başvuranın tutuklu bulunduğu
Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğüne kapalı zarf içerisinde gönderilmek sureti ile yerine
getirildiği bildirilmiştir. Çözüme kavuşan şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
kararı verilmiştir. 83
82 2017/1428 şikâyet numaralı başvuru için verilen 28/05/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
83 2017/7711 şikâyet numaralı başvuru için verilen 10/08/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
248 2017 YILLIK RAPOR