Page 248 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 248

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sunmakta, bu mekanizmanın sorunlarına cevap vermekte artık yetersiz kaldığını ve
               işlevselliğini kaybettiğini, başvuruya konu idarece BİMER üzerinden kendilerine
               cevap verilmediğini ifade etmektedirler.

               Diğer bazı başvurularda ise BİMER’den sonra Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne
               (CİMER), Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulu’na (BEDK) veya  Türkiye
               Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu’na başvurulduğu, sonuç alınamadığı veya
               alınan sonuçtan memnun kalınmadığı veya usul açısından başvurunun reddedildiği
               durumlarda Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurularak yeniden işlem tesisinin talep
               edildiği gözlenmektedir. Bu çerçevede bilgi edinme başvurularının idarelerce uygun
               şekilde cevaplandırılmaması neticesinde; koordinasyon ve/veya denetimle yetkili
               kamu kurumlarına eş zamanlı veya müteakiben yeniden başvuru yapılması, aynı
               konuda birden çok kurumun inceleme ve araştırma yürütmesine, dolayısıyla kamu
               kurumlarında gereksiz iş yüküne, emek ve zaman israfına yol açmakta olup bunun
               önlenmesi amacıyla, bilgi edinme başvurularının ilk başvuru mercii idarelerce gerekçeli,
               makul sürede ve ihtiyacı karşılayacak nitelikte cevaplandırılması için konunun kamu
               kurumları nezdinde gündeme getirilmesine ihtiyaç bulunduğu düşünülmektedir.

               Yukarıda bahsedilen hususlar kapsamında, Kurumumuza yapılan başvurulardan birinde,
               Olağanüstü Hal Kapsamında Kamu Personeline İlişkin Alınan Tedbirlere Dair Kanun
               Hükmünde Kararnameyle kamu görevinden ihraç edilen başvuran tarafından, özel
               sektörde yer alan yapı denetim firmalarında çalışmak amacıyla, ilgili İl Afet ve Acil
               Durum Müdürlüğünde çalıştığı süre ve bu süre zarfında yaptığı işleri gösterir bir belgeyi
               Valilik Makamından müteaddit defalar talep etmesine rağmen, tarafına herhangi bir
               cevap ve belge verilmediği iddia ve şikâyet edilerek, söz konusu belgenin verilmesi
               talep edilmiştir.  Başvuruya  konu  iddialar  hakkında 6328 sayılı  Kanun  kapsamında
               Kurumumuzca talep edilen bilgi ve belgeye istinaden, ilgili Valilikten alınan cevabi
               yazıda; şikâyete konu belgenin, Valiliklerince başvurana teslim edildiği bildirilmiştir.
               Sonuç başvuran tarafından teyit edilmiş olup dostane çözüm kararı verilmiştir.  82

               Diğer bir başvuruda, başvuran, bilgi edinme hakkı kapsamında farklı tarihlerde birden
               çok dilekçe ile Savur İlçe Emniyet Amirliğine muhatap başvuru yaptığını ancak hiç
               birine cevap verilmediğini iddia ederek söz konusu bilgi edinme başvurularına cevap
               verilmesini talep etmiştir.  Kurumumuzca talep edilen bilgi ve belgeye istinaden, Mardin
               Valiliği, ilgili belgelerin onaylı suretlerinin posta yoluyla başvuranın tutuklu bulunduğu
               Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğüne kapalı zarf içerisinde gönderilmek sureti ile yerine
               getirildiği bildirilmiştir. Çözüme kavuşan şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
               kararı verilmiştir.  83


               82 2017/1428 şikâyet numaralı başvuru için verilen 28/05/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               83 2017/7711 şikâyet numaralı başvuru için verilen 10/08/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı


           248  2017  YILLIK RAPOR
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253