Page 375 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 375

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               yapılan telefon görüşmesinde de, e-devlet üzerinden Tapu ve Kadastro Genel Bilgi
               Sisteminde yapılan sorgulama sonucunda şerh terkinin yapıldığının görüldüğü beyan
                                                                   27
               edilmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm kararı  verilmiştir.
               Başvuran Adına Fazla Tahakkuk Ettirilen Elektrik Faturasının Düşürülmesi Sağlandı


               Başvuran; adına haksız tahakkuk ettirilen elektrik faturasının düşürülmesini talep
               etmiştir.
               Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri neticesinde Van Gölü Elektrik Perakende
               Satış A.Ş. Genel Müdürlüğünce Kurumumuza iletilen ve 12/04/2017 tarih ve 7054
               sayı ile Kurumumuz kayıtlarına alınan belgede; başvuranın hak kaybına uğradığını
               düşündüğü tutarın  sonraki faturalarında  mahsup edileceği, sorunun  başvuranla
               görüşülerek ortadan kaldırıldığı açıklamalarına yer verilmiştir. Başvuran ise; 12/04/2017
               tarihli ek dilekçesiyle; şikâyete konu edilen uyuşmazlık hakkında ilgili idareyle
               uzlaştıklarını Kurumumuza bildirmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
                    28
               kararı  verilmiştir.
               Başvurana İş Akdinin Feshinden Kaynaklanan Tazminatlarının Ödenmesi Sağlandı

               Başvuran; adına İş Akdinin feshedilmesi üzerine Ankara 43. İş Mahkemesi’ne dava
               açtığını ve kazandığını belirterek 10/01/2017 tarihli mahkeme kararının uygulanmasını
               talep etmiştir.
               Kurumumuzun  dostane çözüm  girişimleri  neticesinde  Yunus  Emre  Vakfınca
               Kurumumuza iletilen 14/04/2017 tarihli ve 17568 sayılı yazıda; başvuranın “boşta
               geçen süre tazminatı” ve “işe başlatmama tazminat” alacaklarının 04/04/2017 tarihinde
               adı geçenin şahsi banka hesabına yatırıldığı ve başvuranın Yunus Emre Enstitüsü’nden
               hiçbir alacağının kalmadığı bildirilmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
                    29
               kararı  verilmiştir.
               Başvuranın KOSGEB Kredisinden Faydalanması Sağlandı

               Başvuran; KOSGEB kredisine ilişkin başvurusunun kabul edildiğini, ancak banka
               tarafından ödemenin gerçekleştirilmediğini belirterek ödemenin yapılmasını talep
               etmiştir.

               Şikâyet başvurusuna konu hususun dostane yolla çözümü için Bilim, Sanayi ve
               Teknoloji Bakanlığı ile irtibata geçilmiş olup 25/04/2017 tarihli telefon görüşmesinde;
               şikâyetçinin KOSGEB kredisine ilişkin başvurusunun kabul edildiği, Ziraat Bankası
               tarafından ödemenin yapıldığı ifade edilmiş olup, Kurumumuzca 25/04/2017 tarih

               27 2017/3952 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 28/06/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               28 2017/1643 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/04/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               29 2017/1874 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/04/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  375
   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380