Page 375 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 375
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
yapılan telefon görüşmesinde de, e-devlet üzerinden Tapu ve Kadastro Genel Bilgi
Sisteminde yapılan sorgulama sonucunda şerh terkinin yapıldığının görüldüğü beyan
27
edilmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm kararı verilmiştir.
Başvuran Adına Fazla Tahakkuk Ettirilen Elektrik Faturasının Düşürülmesi Sağlandı
Başvuran; adına haksız tahakkuk ettirilen elektrik faturasının düşürülmesini talep
etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri neticesinde Van Gölü Elektrik Perakende
Satış A.Ş. Genel Müdürlüğünce Kurumumuza iletilen ve 12/04/2017 tarih ve 7054
sayı ile Kurumumuz kayıtlarına alınan belgede; başvuranın hak kaybına uğradığını
düşündüğü tutarın sonraki faturalarında mahsup edileceği, sorunun başvuranla
görüşülerek ortadan kaldırıldığı açıklamalarına yer verilmiştir. Başvuran ise; 12/04/2017
tarihli ek dilekçesiyle; şikâyete konu edilen uyuşmazlık hakkında ilgili idareyle
uzlaştıklarını Kurumumuza bildirmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
28
kararı verilmiştir.
Başvurana İş Akdinin Feshinden Kaynaklanan Tazminatlarının Ödenmesi Sağlandı
Başvuran; adına İş Akdinin feshedilmesi üzerine Ankara 43. İş Mahkemesi’ne dava
açtığını ve kazandığını belirterek 10/01/2017 tarihli mahkeme kararının uygulanmasını
talep etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri neticesinde Yunus Emre Vakfınca
Kurumumuza iletilen 14/04/2017 tarihli ve 17568 sayılı yazıda; başvuranın “boşta
geçen süre tazminatı” ve “işe başlatmama tazminat” alacaklarının 04/04/2017 tarihinde
adı geçenin şahsi banka hesabına yatırıldığı ve başvuranın Yunus Emre Enstitüsü’nden
hiçbir alacağının kalmadığı bildirilmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
29
kararı verilmiştir.
Başvuranın KOSGEB Kredisinden Faydalanması Sağlandı
Başvuran; KOSGEB kredisine ilişkin başvurusunun kabul edildiğini, ancak banka
tarafından ödemenin gerçekleştirilmediğini belirterek ödemenin yapılmasını talep
etmiştir.
Şikâyet başvurusuna konu hususun dostane yolla çözümü için Bilim, Sanayi ve
Teknoloji Bakanlığı ile irtibata geçilmiş olup 25/04/2017 tarihli telefon görüşmesinde;
şikâyetçinin KOSGEB kredisine ilişkin başvurusunun kabul edildiği, Ziraat Bankası
tarafından ödemenin yapıldığı ifade edilmiş olup, Kurumumuzca 25/04/2017 tarih
27 2017/3952 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 28/06/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
28 2017/1643 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/04/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
29 2017/1874 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/04/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2017 YILLIK RAPOR 375