Page 379 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 379

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               taleplerin karşılanmasının gerektiği, veri paylaşımı yapılan ilgili Kurumca paylaşım
               kapsamındaki veri taleplerinin reddedilmesinin bilgi verilemeyeceği yönünden değil,
               bilginin nereden alınabileceğinin bildirilmesi şeklinde değerlendirilmesi gerektiği
               hususlarının belirtildiği görülmüştür.

               Diğer yandan Sigorta Primleri Genel Müdürlüğünün cevabi yazısına ek olarak
               sunulan Manisa Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünün 02/10/2015 tarih ve 13968107
               sayılı “Taşınmaz bilgileri” talep yazısında, Kuruma ait bilgisayar sisteminden ulaşılan
               Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün “veri paylaşımı sisteminden temin olunan
               kayıtlarda incelemelere dayanak olabilecek (arsa, arazi ya da mesken kaydı, arsa,
               arazi ya da mesken metrekareleri, satış tarihleri, hisse oranları vs) veri kayıtlarına
               ulaşılamadığı gerekçesiyle ilgili kişilerin taşınmazlarına ilişkin bilgi ve belgelerin
               talep edildiği belirtilmiştir.

               Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün 30/12/2016 tarih ve 2857054 sayılı
               Yazısında,  iki  Kurum  arasında  yapılan  Protokol  hükümleri  uyarınca,  taşınmazın
               tanımlayıcı bilgileri, taşınmaz maliki, hisse oranı, taşınmazın cinsi, takyidatlarına
               (şerh beyan irtifak vb.) ilişkin bilgilerin paylaşıma açık olduğu ifadesi yer almakta
               iken, Manisa Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünün 02/10/2015 tarih ve 13968107 sayılı
               “Taşınmaz bilgileri” talep yazısında ise Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün “veri
               paylaşımı sisteminden temin olunan kayıtlarda incelemelere dayanak olabilecek (arsa,
               arazi ya da mesken kaydı, arsa, arazi ya da mesken metrekareleri, satış tarihleri, hisse
               oranları vs) veri kayıtlarına ulaşılamadığı, ifadelerine yer verildiği, dolayısıyla aradaki
               uyuşmazlığın Sosyal Güvenlik Kurumunun teknik alt yapısından yahut uygulamadan
               doğabilecek başka bir sebepten kaynaklanıp kaynaklanmadığı hususunun belirlenmesi
               ve bu doğrultuda sorunun çözümlenmesi gerektiği değerlendirilmiştir.

               Bu doğrultuda şikâyet konusuna dostane çözüm üretebilmek amacıyla, T.C. Kamu
               Başdenetçisi Sayın Şeref Malkoç’un başkanlığında ve T.C.  Kamu Denetçisi Yahya
               Akman’ın koordinasyonunda Sigorta Primleri Genel Müdürü ve Tapu ve Kadastro
               Genel Müdürü ile diğer yetkililerin katılımıyla sorunun çözümüne yönelik olarak 25
               Nisan 2017 Salı günü, saat 10.00’da düzenlenen toplantıda;  T.C.  Kamu Başdenetçisi
               Sayın Şeref Malkoç, şikâyet konusu olaya ilişkin olarak dostane çözüm girişiminden
               dolayı T.C. Kamu Denetçisi Sayın Yahya Akman’a teşekkürlerini iletmiş, Kurum
               olarak yüz yüze görüşülmesi suretiyle dostane çözüm yönteminin önemsediğini,
               dostane çözüm uygulamasının tüm kamuya ve idare geleneğine yerleştirilmesinin
               amaçlandığını, Kurumun amacının vatandaşla devlet arasında köprü oluşturarak
               idareyi vatandaşa anlatmak ve işleyişteki noksanlıkların, hataların mahkemelere
               gerek duyulmaksızın halledilmesi olduğunu belirterek, toplantının hayırlı ve verimli
               olması dileklerinde bulunmuştur.



                                                                            2017 YILLIK RAPOR  379
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384