Page 379 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 379
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
taleplerin karşılanmasının gerektiği, veri paylaşımı yapılan ilgili Kurumca paylaşım
kapsamındaki veri taleplerinin reddedilmesinin bilgi verilemeyeceği yönünden değil,
bilginin nereden alınabileceğinin bildirilmesi şeklinde değerlendirilmesi gerektiği
hususlarının belirtildiği görülmüştür.
Diğer yandan Sigorta Primleri Genel Müdürlüğünün cevabi yazısına ek olarak
sunulan Manisa Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünün 02/10/2015 tarih ve 13968107
sayılı “Taşınmaz bilgileri” talep yazısında, Kuruma ait bilgisayar sisteminden ulaşılan
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün “veri paylaşımı sisteminden temin olunan
kayıtlarda incelemelere dayanak olabilecek (arsa, arazi ya da mesken kaydı, arsa,
arazi ya da mesken metrekareleri, satış tarihleri, hisse oranları vs) veri kayıtlarına
ulaşılamadığı gerekçesiyle ilgili kişilerin taşınmazlarına ilişkin bilgi ve belgelerin
talep edildiği belirtilmiştir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün 30/12/2016 tarih ve 2857054 sayılı
Yazısında, iki Kurum arasında yapılan Protokol hükümleri uyarınca, taşınmazın
tanımlayıcı bilgileri, taşınmaz maliki, hisse oranı, taşınmazın cinsi, takyidatlarına
(şerh beyan irtifak vb.) ilişkin bilgilerin paylaşıma açık olduğu ifadesi yer almakta
iken, Manisa Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünün 02/10/2015 tarih ve 13968107 sayılı
“Taşınmaz bilgileri” talep yazısında ise Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün “veri
paylaşımı sisteminden temin olunan kayıtlarda incelemelere dayanak olabilecek (arsa,
arazi ya da mesken kaydı, arsa, arazi ya da mesken metrekareleri, satış tarihleri, hisse
oranları vs) veri kayıtlarına ulaşılamadığı, ifadelerine yer verildiği, dolayısıyla aradaki
uyuşmazlığın Sosyal Güvenlik Kurumunun teknik alt yapısından yahut uygulamadan
doğabilecek başka bir sebepten kaynaklanıp kaynaklanmadığı hususunun belirlenmesi
ve bu doğrultuda sorunun çözümlenmesi gerektiği değerlendirilmiştir.
Bu doğrultuda şikâyet konusuna dostane çözüm üretebilmek amacıyla, T.C. Kamu
Başdenetçisi Sayın Şeref Malkoç’un başkanlığında ve T.C. Kamu Denetçisi Yahya
Akman’ın koordinasyonunda Sigorta Primleri Genel Müdürü ve Tapu ve Kadastro
Genel Müdürü ile diğer yetkililerin katılımıyla sorunun çözümüne yönelik olarak 25
Nisan 2017 Salı günü, saat 10.00’da düzenlenen toplantıda; T.C. Kamu Başdenetçisi
Sayın Şeref Malkoç, şikâyet konusu olaya ilişkin olarak dostane çözüm girişiminden
dolayı T.C. Kamu Denetçisi Sayın Yahya Akman’a teşekkürlerini iletmiş, Kurum
olarak yüz yüze görüşülmesi suretiyle dostane çözüm yönteminin önemsediğini,
dostane çözüm uygulamasının tüm kamuya ve idare geleneğine yerleştirilmesinin
amaçlandığını, Kurumun amacının vatandaşla devlet arasında köprü oluşturarak
idareyi vatandaşa anlatmak ve işleyişteki noksanlıkların, hataların mahkemelere
gerek duyulmaksızın halledilmesi olduğunu belirterek, toplantının hayırlı ve verimli
olması dileklerinde bulunmuştur.
2017 YILLIK RAPOR 379