Page 376 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 376

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ve 8457 sayılı kayıt altına alınan ek evrak ile de başvuranın talebinin idare tarafından
                                                                                        30
               yerine getirildiği anlaşılmıştır. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm kararı
               verilmiştir.
               Çiftçiye Çıkarılan Borcun İptal Edilmesi Sağlandı


               Başvuran; kendisine ve eşine ait Aydın’da bulunan iki adet arazide zeytin ağaçlarının
               bulunduğunu, arazisinde hayvan bulunmadığını, Aydın Efeler Çiftçi Koruma
               Başkanlığı tarafından 4081 sayılı Kanuna istinaden kendisine koruma ücreti
               çıkarıldığını, mezkur ücretin 2015-2016 yılları için 159 lira şikâyetçi ve 149 lira
               eşi olmak üzere toplam 308 lira olduğunu, koruma ücretinin iptali hususunda ilgili
               Başkanlığa başvuruda bulunmasına rağmen olumlu bir cevap alamadığını, kendi
               arazisini kendi koruyacağını belirterek kendisi ve eşinden 4081 sayılı Çiftçi Mallarının
               Korunması Hakkındaki Kanuna istinaden çıkarılan borcun iptal edilmesini talep
               etmiştir.
               Söz konusu talebin yerine getirilmesi ve mağduriyetin dostane çözüme kavuşması
               amacıyla Aydın Efeler Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı ve Efeler Kaymakamı ile
               telefonda görüşülmüş olup  telefon görüşmesinde Efeler Kaymakamı tarafından talep
               olumlu olarak değerlendirilerek sorunun çözülüp vatandaşın borcunun iptal edileceği
               belirtilmiştir.
               29/04/2017 tarihinde şikâyetçi telefonla aranmış olup, şikâyetçi telefon görüşmesinde;
               sorununun çözüldüğünü iletmiş, 03.05.2017 tarihinde gönderdiği mailde bu durumu
               yazılı olarak Kurumumuza bildirmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
                    31
               kararı  verilmiştir.
               Başvuranın ÜDY3 Belgesi Alması Sağlandı

               Başvuran; bir şirkette yönetici olduğunu, bundan dolayı ÜDY3 belgesi alması
               gerektiğini, aksi halde sistemin ceza yazacağını, bu kapsamda belgeyi almak için
               gerekli resmi evrakları hazırladığını ancak idarenin değişik tarihlerde belge eksikliği
               gerekçesi ile başvurusunu birden fazla defa reddettiğini belirterek, mağduriyetinin
               giderilmesini talep etmiştir.

               Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü ile irtibata geçilmiş ve başvuranın talebi
               iletilmiş olup anılan Genel Müdürlüğün 27/04/2017 tarihli yazısında özetle,
               başvuranın talebinin incelendiği ve ÜDY-3 belgesini almaya hak kazandığını
               belirtmiştir. İdarenin gönderdiği bilgi ve belgelerden E-Devlet üzerinden yapılan




               30 2017/3449 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 08/05/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               31 2017/712 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 08/05/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı


           376  2017  YILLIK RAPOR
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381