Page 376 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 376
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ve 8457 sayılı kayıt altına alınan ek evrak ile de başvuranın talebinin idare tarafından
30
yerine getirildiği anlaşılmıştır. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm kararı
verilmiştir.
Çiftçiye Çıkarılan Borcun İptal Edilmesi Sağlandı
Başvuran; kendisine ve eşine ait Aydın’da bulunan iki adet arazide zeytin ağaçlarının
bulunduğunu, arazisinde hayvan bulunmadığını, Aydın Efeler Çiftçi Koruma
Başkanlığı tarafından 4081 sayılı Kanuna istinaden kendisine koruma ücreti
çıkarıldığını, mezkur ücretin 2015-2016 yılları için 159 lira şikâyetçi ve 149 lira
eşi olmak üzere toplam 308 lira olduğunu, koruma ücretinin iptali hususunda ilgili
Başkanlığa başvuruda bulunmasına rağmen olumlu bir cevap alamadığını, kendi
arazisini kendi koruyacağını belirterek kendisi ve eşinden 4081 sayılı Çiftçi Mallarının
Korunması Hakkındaki Kanuna istinaden çıkarılan borcun iptal edilmesini talep
etmiştir.
Söz konusu talebin yerine getirilmesi ve mağduriyetin dostane çözüme kavuşması
amacıyla Aydın Efeler Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı ve Efeler Kaymakamı ile
telefonda görüşülmüş olup telefon görüşmesinde Efeler Kaymakamı tarafından talep
olumlu olarak değerlendirilerek sorunun çözülüp vatandaşın borcunun iptal edileceği
belirtilmiştir.
29/04/2017 tarihinde şikâyetçi telefonla aranmış olup, şikâyetçi telefon görüşmesinde;
sorununun çözüldüğünü iletmiş, 03.05.2017 tarihinde gönderdiği mailde bu durumu
yazılı olarak Kurumumuza bildirmiştir. Şikâyet başvurusu hakkında dostane çözüm
31
kararı verilmiştir.
Başvuranın ÜDY3 Belgesi Alması Sağlandı
Başvuran; bir şirkette yönetici olduğunu, bundan dolayı ÜDY3 belgesi alması
gerektiğini, aksi halde sistemin ceza yazacağını, bu kapsamda belgeyi almak için
gerekli resmi evrakları hazırladığını ancak idarenin değişik tarihlerde belge eksikliği
gerekçesi ile başvurusunu birden fazla defa reddettiğini belirterek, mağduriyetinin
giderilmesini talep etmiştir.
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü ile irtibata geçilmiş ve başvuranın talebi
iletilmiş olup anılan Genel Müdürlüğün 27/04/2017 tarihli yazısında özetle,
başvuranın talebinin incelendiği ve ÜDY-3 belgesini almaya hak kazandığını
belirtmiştir. İdarenin gönderdiği bilgi ve belgelerden E-Devlet üzerinden yapılan
30 2017/3449 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 08/05/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
31 2017/712 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 08/05/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
376 2017 YILLIK RAPOR