Page 380 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 380
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
T. C. Kamu Denetçisi Sayın Yahya Akman ise, şikâyet konusu ile ilgili olarak
iyi yönetişim ilkelerine uyulması, kamu hizmetinin etkin ve hızlı yürütülmesi,
bürokrasinin ve kırtasiyeciliğin azaltılması amaçları doğrultusunda gerçekleştirilmesi
gerektiğinden, şikâyet konusu uyuşmazlık için dostane çözüm üretmek amacıyla
bu toplantının düzenlendiğini belirterek, toplantıya iştirak edenlere teşekkürlerini
ileterek toplantının amacına uygun olarak nihayete erişmesi yönünde temennilerini
sunmuş ve konuya ilişkin açıklamaları yapmak üzere sözü Tapu ve Kadastro Genel
Müdürü’ne vermiştir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Sayın Gökhan Kanal özetle, ilgili Sosyal Güvenlik
Denetmeninin ihtiyaç duyduğu bilgiye ulaşmada TAKBİS sistemini kullanmak
yerine yazılı olarak bilgi ve belge talep etmesinin hukuka aykırı ve yersiz bir uygulama
olduğunu, istenilen bilginin ilgili Protokol hükümleri gerekçe gösterilerek verilmemesi
sebebiyle verilen idari para cezalarının da haksız ve yersiz olduğu düşüncesinde
olduklarını ve bu cezaların kaldırılmasını istediklerini, konunun çözümüne ilişkin
teknik çalışmalar yapıldığını belirtmiştir.
Sigorta Primleri Genel Müdürü Sayın Ahmet Açıkgöz ise konuşmasında özetle,
5510 sayılı Kanunun 100 üncü maddesi gereği her durumda yazılı olarak bilgi ve
belge talep edebildiklerini, bu yönüyle başvuran aleyhine kesilen idari para cezasında
hukuka aykırılık bulunmadığını, söz konusu hükmün amacının vatandaşlara maaş
bağlanması gibi ivedilik arz eden bazı hususların geciktirilmeksizin yerine getirilmesini
sağlamak olduğunu, söz konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmamasına rağmen,
olaya hakkaniyet yönünden yaklaşıldığında ise, ihtiyaç duyulan bilgilerin elektronik
yolla erişime açıldığını, bu bilgilere erişimde teknik sebeplerle sıkıntı yaşanmakta
ise de iki Kurum arasında iletişimin sağlanarak konunun çözülebileceği, Kurum
olarak şikâyet konusunun yeniden değerlendirilerek kesilen idari para cezalarının
da kaldırılabileceğini, merkez ve taşra teşkilatı arasında iletişimin sağlanıp gerekirse
yaşanan aksaklıkları giderme yönünde talimatlar verilerek konunun çözüme
kavuşturulabileceğini, ifade etmiştir.
T. C. Kamu Denetçisi Sayın Yahya Akman ise, Ombudsmanlık sisteminin öneminden
bahisle, bu sistemle amaçlananın vatandaşın sorunlarına ücretsiz olarak hızlı bir
biçimde çözüm getirmek suretiyle vatandaşın hayatını kolaylaştırmak olduğunu,
bunu yaparken de idarenin işlem ve eylemleri dışında kalan ve yargıya götürülmesi
mümkün olmayan “tutum ve davranışlar” ın denetlenebilmesinin de ayrı bir öneme
haiz olduğunu, Ombudsmanlık sisteminin bu noktada “hakkaniyet” denetimi de
yaparak adaletin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunduğunu belirterek,
bu toplantıda görüşülen şikâyet başvurusu ile ilgili olarak yapılan konuşmalardan,
yaşanan sorunun giderileceği ve kesilen idari para cezası konusunun da çözülmeye
çalışılacağı hususunda söz almış bulunduğunu, imzalanacak yeni protokollerde
380 2017 YILLIK RAPOR