Page 380 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 380

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               T. C. Kamu Denetçisi Sayın  Yahya Akman ise, şikâyet konusu ile ilgili olarak
               iyi yönetişim ilkelerine uyulması, kamu hizmetinin etkin ve hızlı yürütülmesi,
               bürokrasinin ve kırtasiyeciliğin azaltılması amaçları doğrultusunda gerçekleştirilmesi
               gerektiğinden,  şikâyet  konusu  uyuşmazlık  için  dostane  çözüm  üretmek  amacıyla
               bu toplantının düzenlendiğini belirterek, toplantıya  iştirak edenlere teşekkürlerini
               ileterek toplantının amacına uygun olarak nihayete erişmesi yönünde temennilerini
               sunmuş ve konuya ilişkin açıklamaları yapmak üzere sözü Tapu ve Kadastro Genel
               Müdürü’ne vermiştir.

               Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Sayın Gökhan Kanal özetle, ilgili Sosyal Güvenlik
               Denetmeninin ihtiyaç duyduğu bilgiye ulaşmada  TAKBİS sistemini kullanmak
               yerine yazılı olarak bilgi ve belge talep etmesinin hukuka aykırı ve yersiz bir uygulama
               olduğunu, istenilen bilginin ilgili Protokol hükümleri gerekçe gösterilerek verilmemesi
               sebebiyle verilen idari para cezalarının da haksız ve yersiz olduğu düşüncesinde
               olduklarını ve bu cezaların kaldırılmasını istediklerini, konunun çözümüne ilişkin
               teknik çalışmalar yapıldığını belirtmiştir.

               Sigorta Primleri Genel Müdürü Sayın Ahmet Açıkgöz ise konuşmasında özetle,
               5510 sayılı Kanunun 100 üncü maddesi gereği her durumda yazılı olarak bilgi ve
               belge talep edebildiklerini, bu yönüyle başvuran aleyhine kesilen idari para cezasında
               hukuka aykırılık bulunmadığını, söz konusu hükmün amacının vatandaşlara maaş
               bağlanması gibi ivedilik arz eden bazı hususların geciktirilmeksizin yerine getirilmesini
               sağlamak olduğunu, söz konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmamasına rağmen,
               olaya hakkaniyet yönünden yaklaşıldığında ise, ihtiyaç duyulan bilgilerin elektronik
               yolla erişime açıldığını, bu bilgilere erişimde teknik sebeplerle sıkıntı yaşanmakta
               ise de iki Kurum arasında iletişimin sağlanarak konunun çözülebileceği, Kurum
               olarak şikâyet konusunun yeniden değerlendirilerek kesilen idari para cezalarının
               da kaldırılabileceğini, merkez ve taşra teşkilatı arasında iletişimin sağlanıp gerekirse
               yaşanan aksaklıkları giderme yönünde talimatlar verilerek konunun çözüme
               kavuşturulabileceğini, ifade etmiştir.
               T. C. Kamu Denetçisi Sayın Yahya Akman ise, Ombudsmanlık sisteminin öneminden
               bahisle, bu sistemle amaçlananın vatandaşın sorunlarına ücretsiz olarak hızlı bir
               biçimde çözüm getirmek suretiyle vatandaşın hayatını kolaylaştırmak olduğunu,
               bunu yaparken de idarenin işlem ve eylemleri dışında kalan ve yargıya götürülmesi
               mümkün olmayan “tutum ve davranışlar” ın denetlenebilmesinin de ayrı bir öneme
               haiz olduğunu, Ombudsmanlık sisteminin bu noktada  “hakkaniyet” denetimi de
               yaparak  adaletin  gerçekleştirilmesine  önemli  katkılarda  bulunduğunu  belirterek,
               bu toplantıda görüşülen şikâyet başvurusu ile ilgili olarak yapılan konuşmalardan,
               yaşanan sorunun giderileceği ve kesilen idari para cezası konusunun da çözülmeye
               çalışılacağı hususunda söz almış bulunduğunu,  imzalanacak yeni protokollerde



           380  2017  YILLIK RAPOR
   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385