Page 56 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 56
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Tablo 12: 2018-2017 Dönemsel Bazda Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
2017 2017 2018 2018 Değişim
Başvuru şekli (30 Haziran) Yüzde % (30 Haziran) Yüzde% Oranı %
Faks 88 0,97% 40 0,47% -54,55%
Elden 523 5,74% 629 7,33% 20,27%
Posta 1386 15,21% 1008 11,74% -27,27%
E-Başvuru 7032 77,15% 6724 78,33% -4,38%
E-Posta 86 0,94% 183 2,13% 112,79%
TOPLAM
9.115 8.584 -5,83%
90 E-Başvuru
80 %78,33
70
60
50
40
30 E-Başvuru
%78,33
20 E-posta %11,74
Posta
Elden
10 %7,33
E-posta
%2,13
Faks
%0,47
2018 yılının ilk 6 ayında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde yapılan
başvuruların büyük çoğunluğunu %30,45’lik oranla “çalışma ve sosyal güvenlik” alanı oluştururken
bunu, %22,05 ile “kamu personel rejimi”, %11,35’lik oranla “adalet, milli savunma ve güvenlik”
alanları takip etmiştir. 2017 yılının ilk 6 ayına bakıldığında ilk sıranın %37,61 ile “eğitim-öğretim,
gençlik ve spor” alanına yönelik başvurular oluştururken, bunu %22,79 ile “kamu personel rejimi”
ile %7,04 ile de çalışma ve sosyal güvenlik alanları izlemiştir. Bu kapsamda başvurularda en fazla
artış %307,17 ile “çalışma ve sosyal güvenlik” alanında olurken bunu, %130,77 ile “gıda, tarım ve
hayvancılık”, %88 ile “nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları” ve %65,52 ile “çocuk
hakları” alanları takip etmiştir.
Ayrıca, 2018 yılının ilk yarısında birinci sırayı “çalışma ve sosyal güvenlik” alanının almasında
taşeron işçilerin sürekli işçi kadrolarına alınmasına ilişkin uyuşmazlıklara yönelik başvuruların
etkili olduğu düşünülmektedir.
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
55