Page 77 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 77

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              ancak suyun bağlanmasını beklerken projenin iptal edildiğini, evlerin bulunduğu yerin mevzi imar
              planlı  yer  olduğu,  bu  nedenle  ASKİ’nin  su  getirmek  zorunda  olmadığı',  ayrıca  katılım  payı
              gerektiğinin belirtildiğini, ancak 6360 sayılı Kanun gereğince köyden mahalleye dönüştürülen söz
              konusu yerin altı yıl katılım payından muaf olduğunu iddia ederek onaylanan proje kapsamında
              evlerine içme suyu verilerek sorunun çözülmesini talep etmektedir.

              Şikâyet  konusuyla  ilgili  olarak,  Ankara  Su  ve  Kanalizasyon  İdaresi  Genel  Müdürlüğü,  Polatlı
              Belediye Başkanlığı ile Ankara Kadastro Müdürlüğü’nden bilgi ve belge talebinde bulunulmuştur.
              ASKİ Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen 20/03/2018 tarih ve E.11488 sayılı cevabi yazıda
              özetle; konuyla ilgili olarak Ankara 2. Bölge Su ve Kanal İşletme Dairesi Başkanlığı Polatlı Bölge
              Müdürlüğü tarafından yapılan inceleme neticesinde, şikâyete konu Polatlı İlçesi Gedikli Mahallesi
              yer alan 55 adet konutun su ihtiyacının karşılanması amacıyla 31/01/2018 tarih ve E.745 sayılı
              Makam  Olur’una  istinaden  gerekli  çalışmaların  başlatıldığı  ve  söz  konusu  mahalde  yer  alan
              konutların içme ve kullanma suyu ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için 2 km uzunluğunda HDPE
              boru  döşenmek  suretiyle  mahallenin  içme  ve  kullanma  suyu  teminin  sağlandığı,  dolayısıyla
              başvuruya konu şikâyetin gerekli iş ve işlemler tesis edilmek suretiyle giderildiği, mahallenin içme
              ve  kullanma  suyu  ihtiyacının  karşılandığı  belirtilmiştir.  Bunun  üzerine  başvuranla  iletişime
              geçilerek talebinin yerine getirildiği hususu aktarılmış ve dosya hakkında Dostane Çözüm Kararı
                                                                                                            9
              verilmiştir.

              Özelleştirme  Kapsamında Memur  Kadrosuna Geçen Başvuranın, Özelleştirilen  Kurumlar
              Bünyesinde İşçi Olarak Geçen Hizmet Sürelerine Emekli İkramiyesi Ödenmesi
              Özelleştirme kapsamında memur kadrosuna geçen başvuran, 24/04/2017 tarihi itibariyle emekliye
              sevk edildiğini, kamuda geçen hizmetlerinin 28/01/1991  tarihinden itibaren 26  yıl 2 ay 26  gün
              olduğunu,  bu  sürenin  28/01/1991  tarihinden  02/08/2004  tarihine  kadar  13  yıl  6  ay  04  günlük
              kısmında 4857 sayılı kanuna tabi olarak 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendi
              kapsamında Kamu İktisadi Teşekkülü olan BOTAŞ ve bağlı kuruluşu olan BURSAGAZ A.Ş.’de
              çalıştığını, 02/08/2004 tarihinde BURSAGAZ A.Ş.’nın özelleşmesi sebebiyle 4046 sayılı Kanunun
              22 nci maddesi uyarınca Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Bursa İl Müdürlüğüne 657 sayılı Kanuna tabi
              5434  sayılı  Kanun  kapsamında  memur  olarak  naklinin  yapıldığını,  ancak  SGK’nın  5510  sayılı
              Kanun  kapsamında  geçen  sürelere  ait  emekli  ikramiyesini  ödemeyeceğini  bildirdiğini,  gerekçe
              olarak da ekte sunduğu BURSAGAZ'ın yazısını ve mahkeme kararında yer alan ifadeyi gösterdiğini,
              mahkeme kararında yer alan ifadenin SGK tarafından yanlış değerlendirildiğini, şöyle ki; KİT’lerde
              İş Kanunu’na tabi olup  emeklilik  sebebiyle ayrılırken  kıdem tazminatı  alacak iken, 4046 sayılı
              Kanunun  22  nci  maddesi  kapsamında  Emekli  Sandığına  tabi  çalışmaya  başlayınca,  emekli
              ikramiyesi  ödeneceğinin  bilindiğini,  ancak  her  iki  iş  sonu  tazminatının  hesaplanması  ve  bedeli
              arasında  bariz  farklılık  olduğu,  bu  nedenle,  ayrıldığı  BURSAGAZ’dan  özelleştirme  bütçesi  ile
              "Kıdem Tazminatı Karşılıkları"nın da nakledilmesi sebebiyle, kıdem tazminatının nakil esnasında
              tarafına peşin ödenmesi için dava açtığını, mahkemenin verdiği kararda 4046 sayılı Kanunun 22 nci
              maddesindeki  bu  sürelere  kıdem  tazminatı  ödenmeyeceği  ve  kıdem  tazminatına  esas  hizmet
              sürelerinin  5434  sayılı  Türkiye  Cumhuriyeti  Emekli  Sandığı  Kanunu  hükümlerine  göre  emekli
              ikramiyelerinin hesabında dikkate alınacağı ifadelerine yer vermeyip sanki 1475 sayılı Kanunun 14
              üncü maddesinde belirtilen kıdem tazminatından "men" edilmiş gibi ifade kullandığını, bu nedenle
              kararın yanlış değerlendirildiğini, esasen BOTAŞ'ın SGK’ya gönderdiği yazılarda da durumun açık
              olduğunu  belirterek  adli  yargı  sürecine  gitmeden  hakkı  olan  emekli  ikramiyesinin  tarafına
              ödenmesini talep etmektedir.


              9  2017/16223 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 16/04/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı


           76      2018  6 AYLIK FAALİYET RAPORU
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82