Page 79 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 79

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              aktarılmıştır.  Kurumumuzca  yapılan  bu  tespitlerin  sonucunda  söz  konusu  idare  yetkilileri
              12/04/2018 tarihli ve 40342 sayılı yazıyla 26 Kasım 217 günü saat 14:00 ‘te yapılan sınava ilişkin
              başvurucuya ait sınav soru kitapçıkları ve cevap anahtarlarının değerlendirilmesinde sehven yapılan
              işlemin  düzeltilerek  öğrenciye  ait  notların  sisteme  yüklendiği  bildirilmiştir.  Diğer  taraftan
              başvurucunun bizzat kendisinin 10/05/2018 tarihinde göndermiş olduğu ek dilekçede; 26 Kasım
              2017 tarihli vize sonuçlarının kural ihlali sebebiyle geçersiz sayılmasıyla ilgili başvurusunun idarece
              olumlu  sonuçlandırılarak  çözüme  kavuşturulduğunu  belirttiği  görüldüğünden  dosya  dostane
              çözüm  ile sonuçlandırılmıştır.
                    11
              Sigorta Kayıtlarının Düzeltilmesi
              Sigorta kayıtlarının düzeltilmesi talebinde bulunan başvuran, Isparta Asliye Hukuk Mahkemesinin
              ilamı  uyarınca  işten  çıkışlarının  sisteme  işlenmediğini,  2000-2004  tarihlerine  ilişkin  olarak
              kodlarının ve sigorta primlerinin hizmet dökümlerine işlenmediğini ve Sümer Holding tarafından
              resmi kamu çıkışlarının verilmediğini belirterek mağduriyetinin giderilmesini istemektedir.

              Dostane çözüm teşebbüsleri kapsamında, Kamu Denetçiliği Kurumunca, başvuru konusunun ve
              başvurucunun somut  durumunun  yeniden incelenerek, başvurucunun talebi  doğrultusunda işlem
              yapılıp yapılamayacağının değerlendirilmesi, bu hususta çözüme yönelik bir işlem tesis edilmedi
              ise gerekçelerin bildirilmesinin belirtilmesi üzerine; bahse konu sigortalı hakkında belirtilen yargı
              kararının uygulandığı, sigortalının prim ödeme gün sayıları, prime esas kazançları ve işten ayrılış
              tarihlerinin sisteme işlendiği, Mahkeme kararının uygulanmasında Sosyal Güvenlik Kurumunun
              taraf olmaması ve söz konusu mahkeme ilamının Kuruma gönderilmemesi sebebiyle, sigortalının
              prim  ödeme  gün  sayıları,  prime  esas  kazançları  ve  işten  ayrılış  tarihlerinin  Kurumdaki  mevcut
              bordrolara  göre  sisteme  işlendiği,  daha  sonra  bahse  konu  sigortalının  şahsi  müracaatı,  mezkur
              mahkeme kararı ve 16/02/2018 tarihinde Sümer Holding A.Ş Genel Müdürlüğünden temin edilen
              ek aylık prim ve hizmet bildirgeleri ve bordrolara istinaden sigortalının prim ödeme gün sayıları,
              prime esas kazançları ve işten ayrılış tarihlerinin güncellendiği, sigortalının 2000-2004 tarihleri
              arasındaki sigorta primleri ve kodlarının hizmet dökümüne işlendiği hususları bildirilmiştir. Bunun
              üzerine, dosya hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                                                            12
              Ödenen Yurt Ücretinin İadesi
              Başvuran, Sakarya Karasuda açılan KYK Yurduna kayıt yaptırdığını, okulun açılmasından iki gün
              evvel  yurda  gittiğini,  yurdun  bomboş  olduğunu,  yurt  faaliyete  geçmediği  için  kendisini  yurda
              almadıklarını, daha sonra yurtta kalamayacağı için yurt kaydını sildirdiğini, kayıt esnasında 507 TL
              ödediğini fakat bunun sadece 300TL sini geri alabildiğini, maddi durumlarının kötü olduğunu ifade
              ederek paranın geri kalan kısmının da kendilerine ödenmesi böylece mağduriyetinin giderilmesi için
              Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.

              Başvuru  kapsamında,  konuya  ilişkin  bilgi  almak  ve  konunun  dostane  bir  şekilde  çözülmesini
              sağlayabilmek ve işlemin gerekçesi ile dayanak mevzuatın bildirilmesi amacıyla, Sakarya Kredi
              Yurtlar  Kurumu  İl  Müdürlüğü  yetkilileri  ile  bir  dizi  görüşmeler  gerçekleştirilmiştir.  Dostane
              Çözüme davet talebimize Sakarya Kredi Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü yetkilileri müspet yaklaşmış
              ve başvuranın tüm parasının tarafına iade edildiğini ifade etmişlerdir. Bunun üzerine başvuranla
              teyit amacı ile yapılan görüşmede şikâyet konusu yaptığı paranın hesabına yattığı bilgisi alınarak
              dosya dostane çözüm  ile neticelendirilmiştir.
                                  13


              11  2018/273 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 11/05/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              12  2018/919 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 23/05/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              13  2018/990 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/04/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı


           78      2018  6 AYLIK FAALİYET RAPORU
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84