Page 85 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 85
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
harçlar tahsil edilmiştir” denmekle talebinin reddedildiğini; bahse konu taşınmazlara ilişkin Adana
Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulundan verilen 22/06/2017 tarihli ve 242 sayılı kararda
taşınmazlar üzerinde bulunan Eski Eser Şerhinin yapı grubunun II. grup olarak belirlenmesi
sonrasında, BİMER üzerinden bir kez daha aynı taleple başvurduğunu, Akdeniz Tapu
Müdürlüğünün “…Adana Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulundan verilen 22/06/2017 tarihli
ve 242 sayılı kararda taşınmazlar üzerinde bulunan Eski Eser Şerhinin, yapı grubunun II. Grup
olarak belirlendiğine karar verilmişse de, bahse konu taşınmazların 12/04/2017 tarihinde
tarafınızdan satın alındığı, satış tarihi itibarıyla taşınmazın hangi gruba girdiğinin kayıtlarımızda
belirli olmaması nedeniyle tapu harcının alındığı…” denmekle talebinin reddedildiğini, tapuda
korunması gerekli tarihi eserin yapı grubunun belirlenmemiş ve şerh edilmemiş olmasının vatandaşa
yüklenebilecek bir kusur olmadığını iddia ve ifade ederek 02/04/2017 tarihinde ödediği tapu
harcının tarafına iadesi için gereğini Kurumumuzdan talep etmiştir.
Dosyanın dostane çözüm çalışmaları sırasında, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünden, Akdeniz
Tapu Müdürlüğünden ve Kültür ve Turizm Bakanlığından bilgi ve belge talep edilmiştir.
Anılan idarelerin açıklamalarından, yapı grubu belirlenmesi ile taşınmaz kültür varlıklarına
yapılacak müdahalenin niteliğinin tespitinin amaçlandığı, bu belirlemenin yapılmamış olmasının
taşınmazın "korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı" vasfını ve bundan kaynaklı hukuki sonuçları
değiştirmediği, 2863 sayılı Kanunun 2l inci maddesinde 10.09.2014 tarihinde yapılan değişikliğe
istinaden Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün "2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma
Kanunu" konulu 01/06/2010 tarihli 2010/10(1703) sayılı Genelgesinin daha açıklayıcı biçimde
değiştirilmesine ilişkin çalışmaların devam ettiği, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün
31/10/2017 tarihli cevabi yazısında ise, Akdeniz Tapu Müdürlüğünün “konuyu mahalli maliye
kuruluşlarına iletilerek şikâyete konu harçların ilgililerine iadesi için bildirimde bulunması”
yönünde talimatlandırıldığı hususları tespit edilmiştir.
Akdeniz Tapu Müdürlüğü ile 22/01/2018 tarihinde bir telefon görüşmesi yapılmış olup, 06/10/2017
tarihli yazımıza istinaden Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün 31/10/2017 tarihli cevabi yazısı
ile Akdeniz Tapu Müdürlüğünce şikâyete konu harçların ilgililerine iadesi için işlem tesis edilip
edilmediği sorulmuştur. Söz konusu görüşmede, tapu harçlarının ilgililere iadesi için gereğinin
yapıldığı belirtilmiş ve Kurumumuza söz konusu işleme ilişkin şikâyetçiye gönderilen yazının bir
örneği iletilmiştir. Bunun üzerine ise, dosya hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
25
Başvuranın Sınavsız Olarak Teknisyen Unvanlı Kadroya Atamasının Yapılması
Başvuran, 3713 sayılı Kanuna istinaden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına 02/10/2014
tarihinde memur olarak atandığını, atama teklifinin yapıldığı tarihte Anadolu Otelcilik ve Turizm
Meslek Lisesi ile Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu mezunu
olduğunu, öğrenimi gereğince 3795 sayılı Kanun kapsamında teknisyen unvanını alabileceğine dair
Milli Eğitim Bakanlığının görüşünün bulunduğunu ve Devlet Personel Başkanlığının 01/08/2016
tarihli duyurusuna istinaden 3713 sayılı Kanun kapsamında teknisyen unvanlı kadroya atanmak
üzere başvuruda bulunduğunu ancak talebinin reddedildiğini belirterek teknisyen kadrosuna
atamasının yapılmasını talep etmektedir.
3713 sayılı Kanun hükmü gereğince öğrenim durumları itibariyle ihraz edilen unvanların 190 sayılı
KHK eki cetvellerde yer alması gerektiği, mesleki ve teknik öğretim veren ortaöğretim
kurumlarından mezun olanlara verilecek unvanların da 3795 sayılı Kanun ile tespit edildiği, bu
25 2017/10399 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 22/01/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
84 2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU