Page 88 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 88

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

              gelen  bildirimde  23/01/2017-22/06/2017  dönemine  ait  yetim  aylığını  yersiz  olarak  çektiğinin
              belirtildiği ancak söz edilen tarihler arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi öğrencisi
              olduğunu, borcunun maaşından dörtte bir oranında kesileceğini şifahen öğrendiğini, ayrıca maaşının
              kesildiği tarihten sonra toplu olarak yatmadığını sadece bu ay maaşının yatırıldığını ve zor durumda
              olduğunu belirterek mağduriyetinin giderilmesini ve aylıklarının ödenmesini talep etmektedir.

              Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında gerek dostane çözüm yoluna gidilebilmesi gerekse
              başvurunun  incelenebilmesini  teminen  bilgi  ve  belge  talebinde  bulunulmuş;  SGK  Emeklilik
              Hizmetleri  Genel  Müdürlüğünden  alınan  yazıda  özetle,  şikâyete  konu  işlemlerin  5510  sayılı
              Kanunun 35 inci maddesi hükümleri doğrultusunda yapıldığı ifade edilmiştir.
              Diğer  taraftan,  konuya  ilişkin  inceleme  devam  etmekteyken  05/12/2017  tarihli  ve  30261  sayılı
              Resmi  Gazete’de  yayımlanan  Sosyal  Sigorta  İşlemleri  Yönetmeliğinde  Değişiklik  Yapılmasına
              İlişkin  Yönetmeliğin  28  inci  maddesinde  çalışmaya  başlamaları  nedeniyle  aylığı  kesilen  hak
              sahiplerine, çalışmaları sona erdiğinde yeniden talepte bulunmalarına gerek kalmaksızın yeniden
              aylık  bağlanmasına  imkân  veren  değişiklik  sonrası,  Sosyal  Güvenlik  Kurumu  Başkanlığına
              gönderilen ikinci bir yazımız ile başvuranın durumunun dostane çözüm kapsamında bir kez daha
              anılan yönetmelik hükümleri çerçevesinde değerlendirilmesi istenmiştir.
              Sosyal  Güvenlik  Kurumu’ndan  alınan  yazıda;  başvurunun  dostane  çözüm  kapsamında  yeniden
              değerlendirildiğinin,  1.313,96  TL  borç  tutarının,  yalnızca  orta  öğrenimden  mezun  olduğu
              04/01/2016  tarihi  ile  yükseköğrenime  kayıt  yaptırdığı  12/08/2016  tarihleri  arasını  kapsayacak
              şekilde yeniden hesaplandığının, borcunun güncellenerek 754,73 TL’ye düşürüldüğünün, yapılan
              mahsuplaşma işlemi sonrası kalan borç tutarının 25,89 TL olduğunun bildirilmesi üzerine başvuran,
              Sosyal Güvenlik Kurumunca yapılan işlem hakkında telefon görüşmesi yoluyla bilgilendirilmiştir.
              Kurumumuzca  gerçekleştirilen  dostane  çözüm  girişimleri  ve  Sosyal  Güvenlik  Kurumunun
              başvuranın durumunu değişen mevzuat hükümleri çerçevesinde süratle değerlendirmesi neticesinde
              şikâyet konusu dostane çözüme  kavuşturulabilmiştir.
                                            29
              Sel Felaketinde Yaşanan Mağduriyet
              Temmuz ayında İstanbul’da meydana gelen sel felaketinden dolayı evini iki kere su basan başvuran,
              hasarın söz konusu belediyenin otoparkından kaynaklandığını, evinde maddi hasar oluştuğunu, sel
              felaketinden  mağdur  olanlar  için  oluşturulan  komisyona  dilekçe  ile  başvurduğunu  ancak  henüz
              netice alamadığını belirterek söz konusu durum hakkında gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
              Kurumumuza yapılan şikâyet başvurusunun dostane çözümüne ilişkin Fatih Kaymakamlığından
              bilgi ve belge talep edilmiş; anılan Kaymakamlık tarafından verilen cevabi yazıda ise, 18/07/2017
              ve 27/07/2017 tarihlerinde Fatih ilçesinde meydana gelen afet sebebiyle Kaymakamlık tarafından
              zarar tespit komisyonu kurulduğu, konutların  yaşanan sel felaketinden dolayı zarar gördüğünün
              tespit  edildiği,  başvuranın  oğluna  acil  ihtiyaçlarını  karşılamaları  aracılığıyla  Aile  ve  Sosyal
              Politikalar  Bakanlığı  Sosyal  Yardımlar  Genel  Müdürlüğünün  ilgili  yazıları  gereğince  imkânlar
              ölçüsünde 750,00 TL nakdi yardım yapılmasına karar verildiği ve ödemelerin 20/10/2017 tarihinde
              hesaplarına  aktarıldığı,  son  olarak  yine  Kaymakamlık  tarafından  29/01/2018  tarihinde  ilgilinin
              banka hesabına 619,75 TL tutarında nakdi yardım yapıldığı ifade edilmiştir.
              Bu kapsamda, Kaymakamlık tarafından başvurana yaşanan sel felaketinden dolayı nakdi yardım
              yapıldığı tespit edildiğinden dosya dostane çözüm  ile kapatılmıştır.
                                                              30


              29  2017/11149 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 13/02/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              30  2017/11339 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 22/02/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              87
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93