Page 88 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 88
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
gelen bildirimde 23/01/2017-22/06/2017 dönemine ait yetim aylığını yersiz olarak çektiğinin
belirtildiği ancak söz edilen tarihler arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi öğrencisi
olduğunu, borcunun maaşından dörtte bir oranında kesileceğini şifahen öğrendiğini, ayrıca maaşının
kesildiği tarihten sonra toplu olarak yatmadığını sadece bu ay maaşının yatırıldığını ve zor durumda
olduğunu belirterek mağduriyetinin giderilmesini ve aylıklarının ödenmesini talep etmektedir.
Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında gerek dostane çözüm yoluna gidilebilmesi gerekse
başvurunun incelenebilmesini teminen bilgi ve belge talebinde bulunulmuş; SGK Emeklilik
Hizmetleri Genel Müdürlüğünden alınan yazıda özetle, şikâyete konu işlemlerin 5510 sayılı
Kanunun 35 inci maddesi hükümleri doğrultusunda yapıldığı ifade edilmiştir.
Diğer taraftan, konuya ilişkin inceleme devam etmekteyken 05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına
İlişkin Yönetmeliğin 28 inci maddesinde çalışmaya başlamaları nedeniyle aylığı kesilen hak
sahiplerine, çalışmaları sona erdiğinde yeniden talepte bulunmalarına gerek kalmaksızın yeniden
aylık bağlanmasına imkân veren değişiklik sonrası, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına
gönderilen ikinci bir yazımız ile başvuranın durumunun dostane çözüm kapsamında bir kez daha
anılan yönetmelik hükümleri çerçevesinde değerlendirilmesi istenmiştir.
Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan alınan yazıda; başvurunun dostane çözüm kapsamında yeniden
değerlendirildiğinin, 1.313,96 TL borç tutarının, yalnızca orta öğrenimden mezun olduğu
04/01/2016 tarihi ile yükseköğrenime kayıt yaptırdığı 12/08/2016 tarihleri arasını kapsayacak
şekilde yeniden hesaplandığının, borcunun güncellenerek 754,73 TL’ye düşürüldüğünün, yapılan
mahsuplaşma işlemi sonrası kalan borç tutarının 25,89 TL olduğunun bildirilmesi üzerine başvuran,
Sosyal Güvenlik Kurumunca yapılan işlem hakkında telefon görüşmesi yoluyla bilgilendirilmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri ve Sosyal Güvenlik Kurumunun
başvuranın durumunu değişen mevzuat hükümleri çerçevesinde süratle değerlendirmesi neticesinde
şikâyet konusu dostane çözüme kavuşturulabilmiştir.
29
Sel Felaketinde Yaşanan Mağduriyet
Temmuz ayında İstanbul’da meydana gelen sel felaketinden dolayı evini iki kere su basan başvuran,
hasarın söz konusu belediyenin otoparkından kaynaklandığını, evinde maddi hasar oluştuğunu, sel
felaketinden mağdur olanlar için oluşturulan komisyona dilekçe ile başvurduğunu ancak henüz
netice alamadığını belirterek söz konusu durum hakkında gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
Kurumumuza yapılan şikâyet başvurusunun dostane çözümüne ilişkin Fatih Kaymakamlığından
bilgi ve belge talep edilmiş; anılan Kaymakamlık tarafından verilen cevabi yazıda ise, 18/07/2017
ve 27/07/2017 tarihlerinde Fatih ilçesinde meydana gelen afet sebebiyle Kaymakamlık tarafından
zarar tespit komisyonu kurulduğu, konutların yaşanan sel felaketinden dolayı zarar gördüğünün
tespit edildiği, başvuranın oğluna acil ihtiyaçlarını karşılamaları aracılığıyla Aile ve Sosyal
Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğünün ilgili yazıları gereğince imkânlar
ölçüsünde 750,00 TL nakdi yardım yapılmasına karar verildiği ve ödemelerin 20/10/2017 tarihinde
hesaplarına aktarıldığı, son olarak yine Kaymakamlık tarafından 29/01/2018 tarihinde ilgilinin
banka hesabına 619,75 TL tutarında nakdi yardım yapıldığı ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, Kaymakamlık tarafından başvurana yaşanan sel felaketinden dolayı nakdi yardım
yapıldığı tespit edildiğinden dosya dostane çözüm ile kapatılmıştır.
30
29 2017/11149 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 13/02/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
30 2017/11339 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 22/02/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
87