Page 283 - kdk_yillik_rapor2018
P. 283

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 sınıf öğrencileri ile zihinsel engelli öğrencilerin özel eğitim sınıfında öğrencilerle bir
                 araya gelinmiştir.

                 Coşkun Ertepınar Ortaokulunda Suriyeli öğrencilere haftada bir gün sadece Türkçe
                 dersi verilerek dil gelişimlerinin desteklendiği, ikinci yılına devam eden Suriyeli
                 öğrencilerin akıcı Türkçe konuştukları, okul öncesi eğitime devam eden küçük yaşta
                 çok sayıda Suriyeli öğrencinin de bulunduğu, okul öncesi çağda Türkçe öğreniminin
                 çocukların eğitim sistemine uyumu açısından daha verimli olduğu hususlarına idarece
                 dikkat çekilmiştir. Okul idaresi ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerde, düşük sosyo-
                 ekonomik kesime mensup veya suça sürüklenmiş ebeveyne sahip mülteci öğrencilerin
                 diğerlerine kıyasla daha fazla mağdur olduğu, bu bağlamda çok sayıda mülteci çocuğun
                 toplu olarak aynı okula devamının okul idaresi, öğretmen ve rehberlik servisi meslek
                 elemanları açısından birtakım zorlukları beraberinde getirdiği, en önemli hususun
                 ailelere erişimde güçlük çekilmesi olduğu, özellikle mülteci öğrencilerin karşılaştığı
                 sorunların çözümü noktasında ailelerle iletişim kurulmasının önemli ve öncelikli
                 olduğu kaydedilmiştir.
                 6.4.25  Avrupa Çocuk Ombudsmanları Ağının Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı
                 Konferansı
                 Çocuk Haklarından sorumlu Kamu Denetçisi C. Özlem  Tunçak 19-22 Eylül
                 2018 tarihlerinde Avrupa Çocuk Ombudsmanları Ağı (ENOC) tarafından Paris’te
                 düzenlenen “Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı” başlıklı 22 nci yıllık konferansında KDK’yı
                 temsil etmiştir. Kamu  Denetçisi  Tunçak konferansta “Göçmen Çocuklara İlişkin
                 Ülke  Uygulamaları” başlıklı  çalıştayda Kamu  Denetçiliği Kurumunun hazırladığı
                 “Türkiye’deki Suriyeliler” başlıklı özel raporu tanıtmıştır. Ayrıca program sonunda özel
                 raporu BM Genel Sekreterinin Çocuklara Yönelik Şiddet Konusundaki Özel Temsilcisi
                 Marta Santos Pais’e ve Avrupa Konseyi Çocuk Hakları Bölümü Başkanı Regina
                 Jensdottir’e takdim etmiştir. Konferansta çocuk ruh sağlığı alanında BM tarafından
                 yürütülen çalışmalar, çocuk dostu eğitim, çocuğun katılım hakkı, göçmen çocuklara
                 ilişkin ülke uygulamaları, çocuk ve ergenlerin ruh sağlığının iyileştirilmesine yönelik
                 alınması gereken koruyucu önlemler konularında paneller düzenlenmiş ve refakatsiz
                 çocukların tutulduğu bir kabul merkezi ziyaret edilmiştir.

                 6.5  EĞİTİM-ÖĞRETİM, GENÇLİK VE SPOR
                 Kurumumuza eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanında yapılan başvurular ağırlıklı
                 olarak; “sınavlar ve bağlantılı uygulamalar, öğrencilerle ilgili işlem, eylem ve uygulamalar,
                 yükseköğretim hizmetlerine ilişkin konular, öğretmenlerin eğitim ve öğretime ilişkin
                 sorunları,  dezavantajlı gençlere yönelik çalışmalar, eğitim-öğretim, gençlik ve spor
                 hizmetlerine ilişkin diğer konular” alt başlıkları altında toplanmaktadır. Söz konusu
                 başlıklar ile ilgili en yoğun başvuru yapılan hususlara aşağıda yer verilmiştir:






             282 2018 YILLIK RAPOR
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288