Page 283 - kdk_yillik_rapor2018
P. 283
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
sınıf öğrencileri ile zihinsel engelli öğrencilerin özel eğitim sınıfında öğrencilerle bir
araya gelinmiştir.
Coşkun Ertepınar Ortaokulunda Suriyeli öğrencilere haftada bir gün sadece Türkçe
dersi verilerek dil gelişimlerinin desteklendiği, ikinci yılına devam eden Suriyeli
öğrencilerin akıcı Türkçe konuştukları, okul öncesi eğitime devam eden küçük yaşta
çok sayıda Suriyeli öğrencinin de bulunduğu, okul öncesi çağda Türkçe öğreniminin
çocukların eğitim sistemine uyumu açısından daha verimli olduğu hususlarına idarece
dikkat çekilmiştir. Okul idaresi ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerde, düşük sosyo-
ekonomik kesime mensup veya suça sürüklenmiş ebeveyne sahip mülteci öğrencilerin
diğerlerine kıyasla daha fazla mağdur olduğu, bu bağlamda çok sayıda mülteci çocuğun
toplu olarak aynı okula devamının okul idaresi, öğretmen ve rehberlik servisi meslek
elemanları açısından birtakım zorlukları beraberinde getirdiği, en önemli hususun
ailelere erişimde güçlük çekilmesi olduğu, özellikle mülteci öğrencilerin karşılaştığı
sorunların çözümü noktasında ailelerle iletişim kurulmasının önemli ve öncelikli
olduğu kaydedilmiştir.
6.4.25 Avrupa Çocuk Ombudsmanları Ağının Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı
Konferansı
Çocuk Haklarından sorumlu Kamu Denetçisi C. Özlem Tunçak 19-22 Eylül
2018 tarihlerinde Avrupa Çocuk Ombudsmanları Ağı (ENOC) tarafından Paris’te
düzenlenen “Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı” başlıklı 22 nci yıllık konferansında KDK’yı
temsil etmiştir. Kamu Denetçisi Tunçak konferansta “Göçmen Çocuklara İlişkin
Ülke Uygulamaları” başlıklı çalıştayda Kamu Denetçiliği Kurumunun hazırladığı
“Türkiye’deki Suriyeliler” başlıklı özel raporu tanıtmıştır. Ayrıca program sonunda özel
raporu BM Genel Sekreterinin Çocuklara Yönelik Şiddet Konusundaki Özel Temsilcisi
Marta Santos Pais’e ve Avrupa Konseyi Çocuk Hakları Bölümü Başkanı Regina
Jensdottir’e takdim etmiştir. Konferansta çocuk ruh sağlığı alanında BM tarafından
yürütülen çalışmalar, çocuk dostu eğitim, çocuğun katılım hakkı, göçmen çocuklara
ilişkin ülke uygulamaları, çocuk ve ergenlerin ruh sağlığının iyileştirilmesine yönelik
alınması gereken koruyucu önlemler konularında paneller düzenlenmiş ve refakatsiz
çocukların tutulduğu bir kabul merkezi ziyaret edilmiştir.
6.5 EĞİTİM-ÖĞRETİM, GENÇLİK VE SPOR
Kurumumuza eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanında yapılan başvurular ağırlıklı
olarak; “sınavlar ve bağlantılı uygulamalar, öğrencilerle ilgili işlem, eylem ve uygulamalar,
yükseköğretim hizmetlerine ilişkin konular, öğretmenlerin eğitim ve öğretime ilişkin
sorunları, dezavantajlı gençlere yönelik çalışmalar, eğitim-öğretim, gençlik ve spor
hizmetlerine ilişkin diğer konular” alt başlıkları altında toplanmaktadır. Söz konusu
başlıklar ile ilgili en yoğun başvuru yapılan hususlara aşağıda yer verilmiştir:
282 2018 YILLIK RAPOR