Page 337 - kdk_yillik_rapor2018
P. 337
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
belirtilen zamanaşımı hükümleri dikkate alınarak 01/08/2012 tarihinden itibaren
aylık bağlanması gerektiği belirtildiğinden, 07/02/2018 tarihli işlemi ile ilgilinin aylık
başlangıç tarihi 01/08/2012 şeklinde tadil edilerek 01/08/2012- 01/02/2018 tarihleri
arasındaki 26.976,99TL aylık ile 1.348.85TL ek ödeme tutarları tahakkuk ettirildiği
belirtilmiştir. Bu itibarla, başvuru Dostane Çözüm Kararı 101 ile sonuçlandırılmıştır.
6.8.9 Engelli Personelin İkramiye ve Temettü Ödemeleri
Başvuran, engelli personel ataması kapsamında Türk Standartları Enstitüsü Başkanlığında
çalışmaya başladığını, 10/10/2013 tarihinden itibaren kurumda görev yapan engelli
personele ödenen ikramiye ve temettülerin tarafına ödenmediğini belirterek, belirtilen
tarihten bu yana biriken alacaklarının tarafına ödenmesi ve 4/a hizmet dökümü
üzerindeki brüt tutarların düzeltilmesini talep etmektedir.
Başvuranın şikâyetinin ilgili mevzuat hükümleri ve bilirkişi raporu doğrultusunda
yapılan incelemesi sonucunda; 10/03/2013 tarihinde “engelli” kadrosundan 657
emsal 10 uncu derece 2 nci kademe ile ve “memur” unvanı ile göreve başlayan 2 yıllık
yüksekokul mezunu başvuranın maaş ve diğer alacaklarının (15/01/2012) sonrasında
istihdam edilmesi dolayısıyla 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 11 inci
maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentleri kapsamında olduğu, 2012/3739 Sayılı
Bakanlar Kurulu Kararına istinaden “emsal kadrosunun” Kurum tarafından doğru
olarak tespit edildiği, emsal kadrosundaki bir devlet memuruna Kurumumuza iletilen
son bordrosundaki 15/03/2018 tarihi itibariyle net 2.163,93 TL ödenmekte iken
başvurana da aynı net ücretin ve ilaveten 257,02 TL tutarındaki ulaşım yardımının
birlikte ödendiği, engellilik indirim tutarlarının maaş dönemlerine doğru olarak
uygulandığı, geçmişe dönük tüm bordrolarına ilişkin olarak bilirkişi tarafından yapılan
hesaplamalar sonucunda başvuranın maaş ve diğer alacaklarıyla ilgili olarak Kurumu
tarafından yapılan hesaplamalarda hata bulunmadığı ve idarenin başvuranın maaşını
hesaplama usulünün yerinde olduğu anlaşıldığından Ret Kararı 102 ile verilmiştir.
6.8.10 Engelli İşçinin Nakil Talebi
Başvuran, ... Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı ... Orman İşletme Müdürlüğü
bünyesinde engelli işçi kadrosunda görev yaptığını, yasal hakkı olması hasebiyle bir kereye
mahsus olarak yer değiştirme talebinde bulunduğunu, tayin isteğini bağlı bulunduğu
Müdürlüğe iki defa iletmesine rağmen talebinin olumsuz olarak yanıtlandığını, Orman
Genel Müdürlüğü ... Orman Bölge Müdürlüğünün 30/06/2017 tarihli yazısında
“il bazında çalıştırılması gereken engelli işçi açığı oluşacağından nakil talebinin uygun
görülmediği” gerekçesi ile tayinin reddedildiğini belirterek tayin talebinin 5620 sayılı
Kanun kapsamında olumlu sonuçlandırılmasını istemiştir.
Somut olay kapsamında yapılan değerlendirme neticesinde başvuranın talebinin
reddedilmesinin gerekçesinin işveren kamu idaresi tarafından 4857 sayılı İş Kanununun
101 2017/15105 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 02/05/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
102 2017/16659 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 27/06/2018 tarihli Ret Kararı
336 2018 YILLIK RAPOR