Page 532 - kdk_yillik_rapor2018
P. 532
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
kurulduğunu, izinlerinin kullanması sırasında idarece kendisine sıkıntılar yaşatıldığını,
harcırah hakkının verilmediğini, eşinin de isteği dışında başka ilçeye görevlendirildiğini,
bütün bunların aile bütünlüğünü ve sağlığını olumsuz etkilediğini, bütün bunların
Genel Müdürlükteki görevinden uzaklaştırmak, cezalandırmak, bezdirmek ve
yıldırmak amacıyla yapıldığının açık olduğunu ifade ederek; mobbing sonucu uğradığı
mağduriyetlerin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca yapılan detaylı inceleme sonucunda; başvuranın mobbing iddiasına
yönelik olarak hukuk literatüründe “ilk görünüş ispatı” olarak tanımlanan yeterli
ve ikna edici açıklamalar ve delillerle psikolojik tacize yol açan muameleleri ortaya
koyduğu, idarenin bu aşamadan sonra üzerine düşen ispat külfetini gereğince yerine
getirememesi ve yaptığı muamelelerin hukuka uygunluğunu ispat edici nitelikte
açıklamalarda bulunamaması nedeniyle, yetişkin bir birey ve kamu görevlisi olan
başvurucuya yönelik eylemlerin manevi etkileri, süresi ve yoğunluk derecesi gibi
unsurlar ile başvurucunun mesleki statüsü de dikkate alındığında, başvuranın idarenin
şikâyete konu uygulamalarının kendisine mobbing (yıldırma) amacıyla uygulandığı
iddiasının gerçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bu kapsamda, başvuranın aile bütünlüğünü de sağlayacak şekilde atamasının Aydın
İl merkezine yapılması ve bundan sonraki süreçte mobbing olarak algılanacak
uygulamalara fırsat vermemesi yönünde Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığına
33
Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
Kararımız üzerine Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından iletilen 18/10/2018
tarihli ve 40803 sayılı yazıda; Kurumumuzun tavsiye niteliğindeki kararıyla ilgili kadro
işlemlerinin devam ettiği belirtilmiştir.
Bu bakımdan, idarenin Tavsiye Kararına uyma veya uymama gerekçesini bildirmediği,
son derece önemli iddialar ve tespitler içeren hususlara ilişkin bir yanıt verilmediği,
sorununun çözümüne yönelik bir girişimde bulunulmadığı görülmüştür.
7.2 İDARELERİN BİLGİ, BELGE TALEPLERİMİZE YAKLAŞIMLARI
Kurumumuz şikâyetleri insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde hukuka ve
hakkaniyete dayalı olarak incelerken, idare ile vatandaş arasında adeta köprü görevi
görmektedir. Kurumumuz bu görevleri yerine getirirken yargının da yükünü hafifleterek,
vatandaşın adalete kolay ve hızlı erişiminde önemli mesafeler kat etmektedir. Başvuruları
6 ay gibi kısa sürede sonuçlandırmakla yükümlü olan Kurumumuz, dostane çözüm
kararıyla da birkaç ay içerisinde bazen de bir aydan daha kısa bir sürede vatandaşın
sorununa çözüm üretmektedir.
Kurumumuzun vatandaşın sorunlarına kolay ve hızlı çözüm üretebilmesi için kamu
kurum ve kuruluşlarının Kurumumuzla işbirliği içerisinde hareket etmesi, Kurumumuz
tarafından talep edilen bilgi ve belgelerin zamanında gönderilmesi, dostane çözüm
konusunda olumlu bir yaklaşım içerisinde olunması büyük önem taşımaktadır.
33 2017/7017 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/09/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 531