Page 33 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 33

  Sonuçlandırılan  dosya  sayısı  2018  yılının  ilk  altı  ayına  göre  %19,74’lük  bir  artış
                    göstermiştir.

                   Genel olarak tüm karar türlerinde artış yaşanırken tavsiye, kısmi tavsiye kısmi ret ve ret
                    kararların toplam kararlar içindeki yüzdelerinde ciddi bir artış gerçekleşmiştir. Buna göre
                    2018 yılı anılan dönemde 282 adet olan tavsiye kararı 2019 yılı aynı döneminde %65,96’lık
                    ciddi bir artış ile 468’ye ulaşırken, yine ret kararlarında %37,54’lük ve kısmen tavsiye
                    kısmen ret kararlarında ise %104,11’lik bir oranda artış yaşanmıştır.

              DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER


              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla  uyuşmazlıkların  çözümü  usulü  Kurumumuzca  en  sık  başvurulan  yöntemlerdendir.
              Kurumun  başarısı  ikna  gücüne  dayalı  arabuluculuk  ve  uzlaştırıcı  rolünde  saklıdır.  Bu  nedenle
              şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi
              yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.

              Bu  yöntemle  çözüme  kavuşturulan  başvurular  hakkında  02/03/2017  tarihine  kadar  ‘Karar
              verilmesine yer olmadığına ilişkin karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
              kayda  değer  kamu  hizmetinin  daha  doğru  ifade  edilmesi  ve  bu  hususun  istatistiklere  doğru
              yansıtılması amacıyla 02/03/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından  yerine
              getirilmesi  veya  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğunun  taraflarca  Kuruma  bildirilmesi  hâlinde
              dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal zemine
              oturtulmuştur.


              Bu hususun  yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış açısı
              getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın “Adalete Hızlı
              Erişiminin”  sağlanması  hususunda  çok  önemli  katkılar  sağlamasının  yanı  sıra  idarelerce  de  bu
              yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.

              Bu kapsamda Ocak- Haziran 2019 döneminde “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 1.600 olup,
              bunların  774  adedi  “Dostane  Çözüm  Kararı”  ile  826  adedi  ise  Gönderme  Kararı  ile
              gerçekleştirilmiştir.


              2019 İlk Yarısında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı
                                                                   Gönderme Kararı
                                              Dostane Çözüm
                    Dostane Çözüm ile            Kararı ile                İle                 TOPLAM
                 Sonuçlandırılan Toplam
                      Şikâyet Sayısı                774                   826                    1.600
                                                  %48,38                %51,62













                                                                                                           32
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38