Page 31 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 31
açılması durumlarında Kurumumuz tarafından “Karar Verilmesine Yer Olmadığına İlişkin
Karar” verilmektedir.
Öte yandan Kurumumuza vatandaş tarafından şikâyet başvurusu yapıldığında, ilgili Kamu Denetçisi
veya uzman idarenin yöneticileriyle görüşmeler gerçekleştirmekte ve şikâyet konusunu çözüme
kavuşturulabilmekte, bu süreç karara dönüştürülürken ise ‘’Karar Verilmesine Yer Olmadığına
Dair Karar” verilmekteydi.
Ancak, Kurumumuzun kuruluş amacı ve var olma sebebi dostane çözüm aramak ve bulmaktır. Bu
doğrultuda Kurumun yapmış olduğu katkı ve hizmetlerin düzgün ifade edilmesini ve bunun
istatistiklere doğru yansıtılmasını teminen “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Kurumumuzun kuruluş amacı doğrultusunda
“Dostane Çözüm Kararı” eklenmiş “02/03/2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan değişiklik ile de bahse konu hüküm yürürlüğe girmiştir.
Diğer yandan inceleme ve araştırma sonucunda şikâyet konusu iddianın yerinde olduğu kanaatine
varılması hâlinde Kurumumuz tarafından “Tavsiye Kararı”, şikâyet konusu iddianın yerinde
olmadığı kanaatine varılması hâlinde ise “Ret Kararı”, şikâyet konusu iddiaların bir kısmının
yerinde bulunduğu bir kısmının ise yerinde bulunmadığı kanaatine varılması halinde ise “Kısmı
Tavsiye Kısmi Ret Kararı” verilmektedir.
2019 Yılı Ocak-Haziran döneminde Kurumumuz tarafından sonuçlandırılan 12.087 adet başvuruya
ilişkin olarak;
% 38,75 oranında “İncelenemezlik Kararı”,
% 40,73 oranında “Gönderme Kararı”
% 7,14 oranında “Dostane Çözüm Kararı”,
% 0,98 oranında “Başvurunun Geçersiz Sayılması,
% 2,34 oranında “Karar Verilmesine Yer Olmadığına İlişkin Karar”,
% 4,32 oranında “Tavsiye Kararı”,
% 3,62 oranında “Ret Kararı”,
% 1,37 oranında ise “Kısmi tavsiye Kısmi Ret Kararı”
verilmiştir.
İnceleme ve araştırmaya geçen başvurulardan aynı dönem içinde 30/06/2019 tarihi itibarıyla, 468
“Tavsiye Kararı”, 392 “Ret Kararı”, 149 ise “Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı” verilmiştir.
30