Page 144 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 144
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ödenmesi suretiyle başvuranın ücretli öğretmen olarak çalıştığı 1994/10-1995/09.
dönem aralığındaki hizmetleri sisteme işlenmiştir. Buna ilişkin olarak idareden alınan
hizmet döküm cetvelinde, işlemin yapıldığı hususu teyit edilmiştir. Başvurana konu
hakkında telefon yoluyla gerekli bilgilendirme yapılmış, ilgiliden alınan e-postada;
“Girişiminiz ve yazışmanız sayesinde sorun çözülerek kamu kuruluşundaki çalışmama
ait işe giriş bildirgesi ve prim SGK tarafından sisteme girildi.” şeklindeki beyanı
ile başvurusunun çözüme kavuştuğunu açıkça ifade etmiş olduğundan, Kurum
33
Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Yedi Aydır Bağlanmayan Ölüm Aylığının Bağlanması
Başvuran, Üniversite öğrencisi olduğunu ve 7 ay önce vefat etmiş bulunan babasından dolayı
ölüm aylığı almak amacıyla Bornova Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğüne başvuruda
bulunduğunu, ancak sonuç alamadığını ifade ederek mağduriyetinin giderilmesini talep
etmiştir.
Kurumumuzca yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet başvurusunun gerekli şartları
taşıdığı değerlendirilerek, konuya ilişkin inceleme ve araştırmaya geçilmesine karar
verilmiştir. Başvuruya konu talebin dostane çözüm kapsamında sonuçlandırılması amacıyla,
Sosyal Güvenlik Kurumu Bağımsız ve Hizmet Akdiyle Çalışanlar Tescil ve Hizmet Daire
Başkanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda başvurana babasının ölümü nedeniyle
bağlanması gereken aylığı bağlanmış, geçmiş döneme ait aylıkları ise geriye dönük olarak
yatırılmıştır. Bunun sonucu olarak başvuran Kurumumuza ilettiği ek dilekçesinde,
başvurusunun bir ay içinde olumlu neticelendiğini ve tarafına toplu ödeme yapıldığını
bildirmiştir. Dolayısıyla, başvuruya konu talebin Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından
yerine getirilerek mağduriyetin giderildiği anlaşılmış, Sosyal Güvenlik Kurumunun
sorunun çözümü aşamasında yapıcı bir tutum sergilemesi ve ivedilikle işlem yapması,
Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği noktasında memnuniyetle karşılanmış, bu çerçevede
34
Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Mahkeme Kararına İstinaden Karar Harcının İade Edilmesi
Başvuran, Ankara …. İdare Mahkemesinde açılan davaya yönelik verilen kararda “…
davacı tarafından yatırılan 1.350,00 TL nisbi karar harcından, hükmedilen miktar
üzerinden hesaplanan 270,00 TL harcın mahsubu ile kalan 1.080,00 TL harcın
iadesine” hükmedildiğini, bu nedenle 1.080,00 TL harcın banka hesabına yatırılmasını
talep etmiştir.
Şikâyet konusuyla ilgili olarak ilgili mahkemeden bilgi ve belge talebinde bulunulmuştur.
Cevabi yazıda özetle; dava neticesinde 1.080,00 TL harcın kendisine iadesine
hükmedildiği ve paranın verilen IBAN numarasına yatırılmak üzere Mersin Defterdarlığı
33 2018/15985 numaralı başvuru hakkında verilen 13/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
34 2018/15432 numaralı başvuru hakkında verilen 14/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2019 YILLIK RAPOR 143