Page 144 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 144

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ödenmesi  suretiyle  başvuranın  ücretli  öğretmen  olarak  çalıştığı 1994/10-1995/09.
               dönem aralığındaki hizmetleri sisteme işlenmiştir. Buna ilişkin olarak idareden alınan
               hizmet döküm cetvelinde, işlemin yapıldığı hususu teyit edilmiştir. Başvurana konu
               hakkında telefon yoluyla gerekli bilgilendirme yapılmış, ilgiliden alınan e-postada;
               “Girişiminiz ve yazışmanız sayesinde sorun çözülerek kamu kuruluşundaki çalışmama
               ait işe giriş bildirgesi ve prim SGK tarafından sisteme girildi.” şeklindeki beyanı
               ile  başvurusunun çözüme kavuştuğunu açıkça  ifade etmiş  olduğundan, Kurum
                                                                                       33
               Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı
               verilmiştir.

               Yedi Aydır Bağlanmayan Ölüm Aylığının Bağlanması
               Başvuran, Üniversite öğrencisi olduğunu ve 7 ay önce vefat etmiş bulunan babasından dolayı
               ölüm aylığı almak amacıyla Bornova Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğüne başvuruda
               bulunduğunu, ancak sonuç alamadığını ifade ederek mağduriyetinin giderilmesini talep
               etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet başvurusunun gerekli şartları
               taşıdığı değerlendirilerek, konuya ilişkin inceleme ve araştırmaya geçilmesine karar
               verilmiştir. Başvuruya konu talebin dostane çözüm kapsamında sonuçlandırılması amacıyla,
               Sosyal Güvenlik Kurumu Bağımsız ve Hizmet Akdiyle Çalışanlar Tescil ve Hizmet Daire
               Başkanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda başvurana babasının ölümü nedeniyle
               bağlanması gereken aylığı bağlanmış, geçmiş döneme ait aylıkları ise geriye dönük olarak
               yatırılmıştır. Bunun sonucu olarak başvuran Kurumumuza ilettiği ek dilekçesinde,
               başvurusunun bir ay içinde olumlu neticelendiğini ve tarafına toplu ödeme yapıldığını
               bildirmiştir. Dolayısıyla, başvuruya konu talebin Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından
               yerine getirilerek mağduriyetin giderildiği anlaşılmış, Sosyal Güvenlik Kurumunun
               sorunun çözümü aşamasında yapıcı bir tutum sergilemesi ve ivedilikle işlem yapması,
               Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği noktasında memnuniyetle karşılanmış, bu çerçevede
                                                                          34
               Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               Mahkeme Kararına İstinaden Karar Harcının İade Edilmesi

               Başvuran, Ankara …. İdare Mahkemesinde açılan davaya yönelik verilen kararda “…
               davacı tarafından yatırılan 1.350,00  TL nisbi karar harcından, hükmedilen miktar
               üzerinden hesaplanan 270,00  TL harcın mahsubu ile kalan 1.080,00  TL harcın
               iadesine” hükmedildiğini, bu nedenle 1.080,00 TL harcın banka hesabına yatırılmasını
               talep etmiştir.
               Şikâyet konusuyla ilgili olarak ilgili mahkemeden bilgi ve belge talebinde bulunulmuştur.
               Cevabi  yazıda  özetle;  dava  neticesinde  1.080,00  TL  harcın  kendisine  iadesine
               hükmedildiği ve paranın verilen IBAN numarasına yatırılmak üzere Mersin Defterdarlığı
               33  2018/15985 numaralı başvuru hakkında verilen 13/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               34  2018/15432 numaralı başvuru hakkında verilen 14/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  143
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149