Page 142 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 142

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bu çerçevede; başvuruya konu talebin idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından,
                                                                            29
               Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               Dul ve Yetim Aylığının Bağlanma Usulünün Bildirilmesi
               Başvuran, her ayın 20’sinde yatmakta olan babasının emekli maaşının bayram nedeniyle
               16-17 Ağustos 2018 tarihlerinde yattığını ve bu tarihte de çektiklerini, babasının ise
               18 Ağustos 2018 tarihinde 93 yaşında vefat ettiğini, babasından dolayı annesine aylık
               bağlanması için SGK’ya şifahi olarak müracaat ettiklerinde annesine maaş bağlanabilmesi
               için 16-17 Ağustos tarihlerinde bankadan alınan babasının maaşının iade edilmesi
               gerektiği bilgisinin verildiğini, çekilen parayı iade ettiklerini ve bir ay sonra annesine
               maaş bağlandığını, babasının ayın 20’sinden 2 gün önce vefat etmesi nedeniyle hayatta
               olduğu 28 günlük süreye ilişkin maaşın hak edilip edilmediği hususunda tereddütte
               kaldığını belirterek 28 günlük süreye ilişkin emekli maaş tutarının annesine ödenmesi
               hususunda yardım talep etmiştir.
               Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında öncelikle başvuranın tereddütte kaldığı
               emekli maaşı ödeme tarihleri ile maaşın hak edildiği dönemlerin ne şekilde belirlendiği
               hususunda kendisini bilgilendirmek amacıyla başvuranla telefon görüşmesi yapılmıştır.
               Bu  görüşme  sonrasında  başvuranın  Kurumumuza  gönderdiği  16/01/2019 tarihli
               e-postasındaki “Yakın ilgi ve geniş bilgilendirmenizden dolayı size çok teşekkür
               ediyorum. Konu benim düşündüğüm gibi değilmiş, beni aydınlattınız ve başka bir
               kurum ve kuruluşa başvurmama gerek kalmadığını öğrendim...” beyanları üzerine
               şikâyetin dostane çözümle sona erdiği anlaşılarak Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi
                                            30
               gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               Gürültü Kirliği ve Rahatsız Edici Diğer Uygulamaların Önlenmesi
               Başvuran, ikametgahının bulunduğu sokakta bayan çalışanların ve öğrencilerin
               kaldığını, aynı sokakta yer alan bir işletmenin camları ve pergolaları açık bir şekilde içki,
               sigara, gürültü gibi durumlara neden olduğunu, gece saat 21:00 ile 01:00 arası mevzuat
               hükümlerine aykırı olarak yüksek sesli canlı müzik yayını yapıldığını, işletmenin
               çevresinde bir üniversite hastanesinin ve öğrencilerin kaldığı konutların bulunduğunu,
               bu kapsamda pek çok defa başvuruda bulunduklarını, ancak sorunlarının çözüme
               kavuşmadığını belirterek çevreye verilen gürültünün önlenmesini talep etmiştir.
               Kurumumuz  tarafından,  Denizli  Büyükşehir  Belediye  Başkanlığından,  Pamukkale
               Belediye Başkanlığından ve Denizli Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden bilgi
               ve belge talebinde bulunulmuştur. Denizli Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün
               cevabi  yazısında;  Müdürlükleri  tarafından  yapılan  denetimler sonucunda gürültü
               sınır değerlerinin aşıldığının tespit edilmesi sonucunda Çevresel Gürültünün

               29 2018/17714 numaralı başvuru hakkında verilen 26/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               30 2018/16756 numaralı başvuru hakkında verilen 23/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  141
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147