Page 18 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 18
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
I- ŞİKÂYET İNCELEME VERİLERİ
A. ŞİKÂYET BAŞVURU SAYILARI
%19,41
Kurumumuza 2019 yılında 20.968 başvuru
yapılmıştır. Yaklaşık 7 yıllık süreçte yapılan toplam 17.131 17.585 20.968
başvuru sayısı ise 80.535’tir. Diğer taraftan
2018 yılında Kurumumuza 17.585 başvuru
yapılmışken; 2019 yılında yapılan başvuru 7.638 5.639 6.055 5.519
sayısı 20.968’e ulaşmıştır. 2018 yılında yapılan
başvurular ile 2019 yılında yapılan başvuru sayısı
kıyaslandığında yaklaşık %20’lik bir artış olduğu 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
görülmektedir.
B. SONUÇLANDIRILAN DOSYA SAYISI
Kurumumuza 2019 yılında yapılan 20.968 adet şikâyet başvurusunun yanında
2018 yılından devreden 4.032 adet dosya ile birlikte toplamda 25.000 adet dosya
bu dönemde incelemeye alınmış, anılan başvuruların 21.170’i sonuçlandırılmıştır.
İncelemesi yasal süresi içinde devam eden 3.830 adet başvuru bulunmaktadır.
C. DOSTANE ÇÖZÜM SAYISI
Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan
uzlaştırma yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan
yöntemlerdendir. Kurumun başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı
rolünde saklıdır. Bu nedenle şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca
vatandaş ve idare arasında köprü görevi yürütülerek dostane çözüme ulaşılmaya
çalışılmaktadır.
Kurumumuz dostane çözüm kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmaksızın sorunlara
çözüm bulmakta ve vatandaşın “adalete hızlı erişiminin” gerçekleştirilmesine katkı
sağlamaktadır.
2019 yılında dostane yollarla çözülen başvuru sayısı 2.707 olarak gerçekleşmiştir.
D. TAVSİYE KARAR SAYISI
Kurumumuzca 2019 yılında toplam 1.270 adet tavsiye kararı verilmiştir.
Kurumumuzun tanınırlığı ve bilinirliğinin artması ile birlikte Kurumumuza yapılan
nitelikli başvuru sayısı da artmıştır. Nitelikli başvuru sayısındaki bu artış verilen tavsiye
kararlarına da yansıyarak tavsiye karar sayılarımızı artırmıştır.
2019 YILLIK RAPOR 17