Page 14 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 14
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8.14.1. Vatandaşlık Başvurusunun Durumunun Tarafına Bildirilmesi ve Sürecin
Hızlandırılarak Sonuçlandırılması .................................................................437
8.14.2. İsim Denklik Belgesi .......................................................................................437
8.14.3. E-Devlet Sistemi Üzerinden Aile Nüfus Kayıt Örneğini Çıkarabilmesinin
Sağlanması .....................................................................................................438
8.14.4. İdari Para Cezasının Kaldırılması ..................................................................439
8.14.5. Evlatlığa İlişkin Mahkeme Kararının Nüfus Kayıtlarına İşlenmesi ...............440
8.15. ORMAN, SU, ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK ........................................................................440
8.15.1. İmar ve İskân İşleri .........................................................................................440
8.15.2. Kira Yardımı .....................................................................................................443
8.16. SAĞLIK .......................................................................................................................444
8.16.1. Sağlık Hakkı ....................................................................................................444
8.16.2. Sağlığa İlişkin Diğer Konular .........................................................................446
8.17. ULAŞTIRMA, BASIN VE İLETİŞİM ..............................................................................450
8.17.1. Karayolu, Demiryolu, Havayolu, Deniz, İç Sular, Tehlikeli Mal ve
Kombine Taşımacılığı .....................................................................................452
8.17.2. Yerli ve Yabancı Basın Organları .....................................................................455
8.17.3 Ulaştırma, Basın ve İletişim Alanında Yaşanan Tüketici Hak ve
Sorunları Hakkında ........................................................................................456
8.17.4. Medya Hizmet Sağlayıcıları ............................................................................462
8.17.5. Ulaştırma, Basın ve İletişim Alanında Diğer Konular ....................................463
BÖLÜM IX ..................................................................................................................465
9. İDARELERİN KARARLARIMIZA VE BİLGİ-BELGE TALEPLERİMİZE YAKLAŞIMLARI .......466
9.1. İDARELERİN KARARLARIMIZA YAKLAŞIMLARI.........................................................466
9.1.1. Tavsiye Kararlarına Olumlu Yaklaşan İdareler ..............................................468
9.1.2. Tavsiye Kararlarına Olumsuz Yaklaşan İdareler ............................................480
9.2. İdarelerin Bilgi ve Belge Taleplerimize Yaklaşımları ................................................497
BÖLÜM X ..................................................................................................................499
10. HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI VE PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER ........500
10.1. BASIN VE MEDYA İLE İLİŞKİLER ..............................................................................500
10.1.1. Yazılı Basın ......................................................................................................502
10.1.2. Sosyal Medya ..................................................................................................504
10.2. KURUMSAL TOPLANTI VE ORGANİZASYONLAR .....................................................504
10.3. HALKLA İLİŞKİLER ....................................................................................................527
10.3.1. Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretleri .........................527
10.3.2. İlköğretim ve Liselilerle Buluşmalar .............................................................530
10.3.3. Üniversitelilerle Buluşmalar ..........................................................................534
10.3.4. Şikâyet Başvurularına İlişkin Bilgilendirme İstatistikleri .............................550
10.4. KAMU KURUMLARI VE STK'LAR İLE İLİŞKİLER ......................................................551
10.4.1. Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretlerinde
İdare ve STK Ziyaretleri ..................................................................................552
10.4.2. Kamu Kurumlarıyla İletişim ve İş birliği Toplantıları ....................................553
10.4.3. STK’lar ile İletişim ve İş birliği Faaliyetleri/Ziyaretleri ..................................560
2019 YILLIK RAPOR 13