Page 204 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 204
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
9- Hayvan hakları meselesine yerel yönetimlerde bütçe ayrılmalı ve ayrılan bütçeler de
artırılmalıdır.
10- Hayvanların beslenme odakları illerdeki koruma kurulları tarafından belirlenmelidir.
11- Hayvan koruma görevlilerinin her yerel yönetimde sayıları artırılmalı, birimleri
büyütülmeli, eğitimleri sağlanmalı, görev ve sorumlulukları netleştirilmelidir.
12- Tehlikeli ırk, yasak ırk kavramlarına yeni tanımlamalar getirilmeli, ırk hayvanlarının,
yani insanlara zarar verme yetenekleri fazla olan sahipli hayvanların sahiplerine ciddi
yaptırımlar getirilmelidir.
13- Veteriner hekimlerle hayvan sever derneklerinin iş birliği içerisinde çalışabileceği ve
ayrılan bütçelerle bu ortaklığın desteklenebileceği değerlendirilmelidir.
14- Bakımevi yaklaşımından “hayvan kliniği” sistemine geçilmelidir.
15- Yerel yönetimlerde hayvanlarla çalışan personelin çalışmaları sırasında hakaret ve
engellemelere karşı korunması gerekir.
7.3.1.2.2. Din Eğitimi ve İlahiyat Lisans Tamamlama Programı (İLİTAM)
Günümüzde dini yükseköğrenim sahip olduğu
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU fakülte sayısı ve öğrenci kontenjanı bakımından
(OMBUDSMANLIK)
Cumhuriyet döneminin hiçbir devrinde
olmadığı kadar bir zenginliğe ulaşmıştır. Şu
İLİTAM ana kadar üniversitelerimizin bünyesinde
105 dini yükseköğrenim (İlahiyat/ İslami
Din Eğitimi ve
İlahiyat Lisans Tamamlama Programı İlimler) fakültesi açılmış bulunmaktadır. Bu
fakültelerin örgün eğitim programlarında
114.000, lisansüstü programlarında 7.500,
İLİTAM programında 20.000 civarında kayıtlı
öğrenci bulunmakta ve beş bine yakın öğretim
elemanı görev almaktadır. Şüphesiz ki bu hızlı
büyüme ve artma ile birlikte kalite ve başarının
düşmemesi için, sistemin yönetiminde görevli
herkese büyük bir sorumluluk düşmektedir.
Ancak dini bilgiyi lisans düzeyinde öğrenmek
isteyen, buna mukabil çeşitli nedenlerle örgün
ÇALIŞTAY RAPORU
eğitime kayıt olma imkânı olmayan gençlerimize
de fırsat eşitliğini yaratmak, toplumsal talepler göz önüne alındığında devletimizin asli
vazifesi olarak karşımıza çıkmaktadır.
Kurumumuza bu konuda başvurular ulaşmıştır. Ülkemizde pek çok alanda açıköğretim
eğitimi verilmekteyken örgün eğitim alma imkânı olmayan vatandaşların açıköğretim
yoluyla ilahiyat lisans eğitimi almaları gerektiği ve diğer bölümlere nazaran daha zorlu
2019 YILLIK RAPOR 203