Page 29 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 29

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 düzenledik. Bunlardan "Hayvan Hakları Çözüm Çalıştayı" ile "Ombudsmanlığın Dünü,
                 Bugünü ve Yarını Çalıştayının" sonuçlarını kitap haline getirerek yayımladık.
                 İdareyle, yüksek yargı organlarının başkanlarıyla, Cumhurbaşkanlığı kurullarıyla yakın
                 ilişki ve iş birliği içerisinde olduk. Bakan yardımcıları ile 3 ayrı toplantıda bir araya geldik.
                 Cumhurbaşkanlığı Hukuk Politikaları Kurulu üyeleri ile bir araya gelerek çalışmalar
                 hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı
                 ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile görüşmeler gerçekleştirdik. Anayasa
                 Mahkemesi Başkanı, Yargıtay Başkanı, Danıştay Başkanı ve Sayıştay Başkanı ile görüşmeler
                 gerçekleştirerek özellikle yargının iş yükünün hafifletilmesi için yapılabilecek hususlar
                 hakkında  istişarede  bulunduk.  Yüksek  Seçim  Kurulu  ile  temasa  geçtik  ve  çalışmalar
                 hakkında görüş alışverişinde bulunduk. OHAL Komisyonu ile sürekli temaslarda bulunarak
                 çalışmalar hakkında bilgi aldık ve çalışmalar hakkında kendilerine destek verdik. Kamu
                 kurum ve kuruluşlarının genel müdürleri ve kurum başkanları ile bir araya geldik.  13
                 No.lu Cumhurbaşkanlığı Genelgesinde yer alan "sorunların hızlı ve ilk başvuru yerinde
                 çözülmesi" talimatı çerçevesinde iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesi yönünde kamu
                 hizmetleri kapsamında arz ettiği önem ile Kurumumuzun idarenin iyi yönetim ilkeleri
                 bağlamında denetim rolü hakkında karşılıklı istişarelerde bulunduk.
                 60 ülkeden 200’e yakın ombudsman ve insan hakları savunucularının katıldığı ve
                 “İyi Yönetim İlkeleri” temasını konu alan “2. İstanbul Uluslararası Ombudsmanlık
                 Konferansını” Cumhurbaşkanımız Sayın Recep  Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla
                 düzenledik.
                 Yaptığımız bu faaliyetlerin etkisiyle 2019 yılında şikâyet başvuru sayımız 20.968’e ulaştı. 7
                 yıllık süreçte yapılan toplam başvuru sayısı ise 80.535 olarak gerçekleşti. 2019 yılında
                 verdiğimiz karar sayısı 21.170 oldu.

                 Kurumumuzun öne çıkan yönlerinden en önemlisi şikâyetleri hızlı ve dostane yollarla
                 çözüme kavuşturmaktır. Kurumumuz idare ile vatandaş arasında bir uzlaşı köprüsü
                 oluşturarak tavsiye kararına gerek kalmaksızın sorunlara çözüm bulmakta ve vatandaşın
                 “adalete hızlı erişiminin”  gerçekleştirilmesine  katkı  sağlamaktadır.  Bu  kapsamda  2019
                 yılında 2.707 adet başvuruyu kısa sürede dostane yollarla çözüme kavuşturduk.
                 Dünyada ombudsmanlık kurumlarının en zayıf yönlerinde birisi nitelikli başvuru
                 alamamaktır. Kurum olarak yaptığımız faaliyetlerin etkisiyle şikâyet başvuru sayısının yanı
                 sıra nitelikli başvuru sayısında da önemli bir mesafe katetmiş bulunmaktayız. Nitelikli
                 başvuru sayısının artması başvuruların dostane çözümünü kolaylaştırmakta ve aynı zamanda
                 tavsiye kararı  sayılarına  da  yansımaktadır. Nitekim  2013-2017  yılları  arasındaki  5  yıllık
                 dönemde Kurumumuzca toplam 792 adet tavsiye kararı verilmişken, 2018 yılında 5 yılın
                 toplamından daha çok tavsiye kararı verilerek tavsiye kararı sayısı 946 olarak gerçekleşmiştir.
                 2019 yılında da verilen tavsiye kararı sayısında ciddi bir artış olmuş ve bu sayı 1.270’e
                 ulaşmıştır.
                 Tavsiye kararlarımıza uyum oranı ise, 2013 yılında %20’lerde iken; 2017 yılında %65’e,
                 2018 yılında %70’e, 2019 yılında ise %75’e yükselmiştir.




              28 2019 YILLIK RAPOR
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34