Page 467 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 467

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 9.   İDARELERİN KARARLARIMIZA VE BİLGİ, BELGE
                      TALEPLERİMİZE YAKLAŞIMLARI

                 9.1   İDARELERİN KARARLARIMIZA YAKLAŞIMLARI

                 Kamu  Denetçiliği  Kurumunun  kuruluşu,  ülkemizde  insan  haklarının  korunması
                 ve kamu idaresinin  iyileştirilmesi alanında hayata geçirilen  uygulamaların başında
                 gelmektedir. Bu kapsamda, Kurumumuz idarenin insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir
                 şekilde görev yapmasına, kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine,
                 kamu yönetiminde iyi yönetişim ilkelerinin hayata geçirilmesine, bu kapsamda birey
                 ve idare arasındaki sorunların önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün
                 benimsenmesine ve güçlenmesine önemli katkılarda bulunmaktadır.
                 Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına
                 karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri
                 çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun
                 vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek
                 olduğu bir kamu yönetiminin oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir.
                 Tüm  bu  hedefleri  gerçekleştirebilmek  için  Kurumumuzun  geniş  kitleler  tarafından
                 tanınması ve benimsenmesi son derece önem taşımaktadır.
                 Ombudsmanın başarısının bir yönünü kuşkusuz, kararlarının idareler tarafından
                 uygulanması oluşturmaktadır. Bu anlamda dünyadaki örneklerine bakıldığında,
                 demokrasinin güçlü olduğu, kamusal faaliyetlere halkın katılımının desteklendiği,
                 kamunun halkın şikâyetlerine duyarlı olduğu, toplumsal değerler olarak temel insan
                 haklarının korunmasını ve güçlendirilmesini benimseyen, Ombudsmanlığın bir
                 kültür haline geldiği ve güçlü yetkilerle donatılmış olduğu ülkelerde kararlara uyum
                 oranlarının % 80-90 civarında olduğu görülmektedir.
                 Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından verilen kararların idareler tarafından
                 uygulanmasının ilk aşamasını esasen Kurumun kamuoyunda ve vatandaşlar nezdinde
                 daha çok tanınması ve etkin bir farkındalığın ortaya konulması oluşturmaktadır.
                 Gerçekten Kurum kararlarına uyulmasının yerleşik bir uygulama haline dönüşmesinin
                 bir merdiven olduğu düşünülecek olursa, Kuruma ilişkin farkındalığın artırılmasına
                 yönelik çalışmalar kuşkusuz merdivenin ilk basamağını oluşturacaktır. Bu kapsamda,
                 Kurumun teşkilat yapısına ilişkin yönergesinde değişiklik yapılarak,

                 ➢ Kurumumuzun “Kamuoyu nezdindeki farkındalığının artırılması hedefi”
                    doğrultusunda Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde ve
                    tanıtılmasında etkin rol oynayacak Basın Danışmanlığı,







             466 2019 YILLIK RAPOR
   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472