Page 61 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 61

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 ➢ Bu kapsamda uygulamaya giren Şikâyet Yönetim Sistemi, Kurumun ihtiyaç analizleri
                    ve kurum personelinden gelen talepler doğrultusunda;

                    •  SYS yazılımı açık kaynak kodlu geliştirilerek platform bağımsızlığı ile E-İmza
                       işleminde tarayıcı bağımsızlığı sağlanmıştır.

                    •  Yazılım her türlü cihaz için uyumlu bir şekilde geliştirilmiş olup tüm cihazlarda
                       kullanılabilmektedir.

                    •  Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda
                       bulunan gerçek/tüzel kişilerin beyanlarının doğruluğunun hızlı ve kolay şekilde
                       teyit edilmesine imkân sağlamıştır.
                    •  Sistemde  zorunlu  hale  getirilen  tüzel  kişi  numaraları  sayesinde,  başvuru
                       yapılırken web servis aracılığı ile bilgileri otomatik olarak doldurulmakta olup
                       başvuru süresinin kısaltılmasının yanında eksik veri doldurulmasının da önüne
                       geçilmektedir.
                    •  SYS’de dosyaya eklenen belgeler ve gelen yazışmalar bildirim olarak kullanıcılara
                       düşmekte, aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmaktadır.
                    •  Dosyayı inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan kişiye SMS, e-posta ve
                       e-Başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı sağlanmıştır.
                 ➢ Şikâyet başvurularının alındığı e-Başvuru sistemi yeni bir arayüz ve kullanım
                    kolaylığı ile 29/03/2019 tarihinde kullanıma açılmış olup, e-Başvuru sisteminde
                    şikâyet başvurusunda bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;
                    •  e-Başvuru sayfası responsive olarak tasarlanmış ve tüm cihazlarda uyumlu olarak
                       çalışması sağlanmıştır.
                    •  Kurumumuza gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil olarak başvuru
                       yapabilmektedirler. Bu kapsamda, başvuru sahipleri Kurumumuza başvuru
                       yaptıktan sonra şikâyet başvurularının durumlarını, daha önceki başvurularını ve
                       çıkan kararlarını görüntüleyebilme imkânı sağlanmıştır.

                    •  Başvuru  sahibine,  e-Başvuru  sistemi  üzerinden  şikâyetinden  vazgeçebilme,  bir
                       defaya mahsus olmak üzere e-Başvuru sayfasından  şikâyet dosyasını inceleyen
                       uzmana doğrudan mesaj atma ve ilgili şikâyet dosyasına ek bilgi ve belge yükleme
                       imkânları getirilmiştir.

                 ➢ Bilgi işlem altyapı çalışmaları kapsamında ise, SYS sisteminin devreye alınması
                    için sistem altyapı çalışmaları yapılmış, network altyapısı düzenlenmiş, yedekleme
                    sistemine ilaveler yapılmış, internet servis sağlayıcı değişikliğine gidilmiş, Kurum
                    web sunucuları güncellenmiş, sızma testi işlemlerine başlanmış ve güvenlik açıklarına
                    karşı çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Çocuk web sitesi için (KDK Çocuk) güvenlik
                    sertifikası alınmış ve kullanıcı destek işlemlerine ilişkin geliştirmeler yapılmıştır.





              60 2019 YILLIK RAPOR
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66