Page 94 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 94
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
2019 yılında yapılan başvuruların %74,02'si "e-Başvuru" sistemi ile %15,92'si ise
posta vasıtası ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 11: 2018-2019 Yılları Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Yüzde Yüzde Değişim
Başvuru şekli 2018 2019
% % Oranı %
Faks 83 0,47% 81 0,39% -2,41%
Elden 1076 6,12% 1738 8,29% 61,52%
Posta 2552 14,51% 3339 15,92% 30,84%
E-Başvuru 13489 76,71% 15520 74,02% 15,06%
E-Posta 385 2,19% 290 1,38% -24,68%
TOPLAM 17.585 20.968 19,24%
Şekil 6: 2019 Yılı Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
2019 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla
%74,02
%15,92 Faks
E-posta
%8,29 Elden
Posta
%0,39 %1,38 E-Başvuru
başvuru %24,66 ile geçmiş dönemlerde de olduğu gibi kamu personel rejimi alanında
yapılmış, bunu %15,50 ile adalet, milli savunma ve güvenlik alanları ve %11,28 çalışma
ve sosyal güvenlik alanı takip etmiştir. Başvurular 2018 yılı ile karşılaştırıldığında ise en
fazla başvuru yapılan ilk 6 konu aynı kalmıştır.
Diğer yandan en fazla artış %294,68 ile ulaştırma, basın ve iletişim, %271,79 ile engelli
hakları, %170,38 ile adalet, milli savunma ve güvenlik, %167,12 ile ekonomi, maliye
ve vergi alanlarında yaşanmıştır.
2019 YILLIK RAPOR 93