Page 45 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 45

1.1.2 Performans Göstergeleri
                                             Ölçü                      2020        2020        2021      2022
                Performans Göstergeleri               2018    2019
                                            Birimi                    Hedef    Gerçekleşme   Tahmin  Tahmin
               2- Kişi haklarının
               korunması ve idarenin
               işleyişi bakımından çözüme    Adet     3.444  3.977    3.750       71.699       3.825    3.864
               kavuşturulan şikâyet
               başvuru sayısı

              Göstergeye  İlişkin  Açıklama:Başvuranın  taleplerinin  karşılanması  veya  idare  ile  uzlaşmasının
                                             sağlanması  suretiyle,  Kurum  tarafından  çözüme  kavuşturulan
                                             şikâyet başvuru sayısına ilişkindir.
              Hesaplama Yöntemi:                Kuruma ulaşan tüm şikâyet başvuruları içinden ilgili dönemde
                                                                  çözüme kavuşturulanların sayısı dikkate alınmaktadır

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              
              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan yöntemlerdendir. Kurumun
              başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı rolünde saklıdır. Bu nedenle şikâyetlerin daha
              hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi yürütülerek dostane
              çözüme ulaşılmaya çalışılmaktadır.

              Bu bağlamda; 2013 yılında 184, 2014 yılında 123, 2015 yılında 161, 2016 yılında 80 adet dosya
              uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulmuştur.

              “Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun  Uygulanmasına  İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında
              Yönetmelikte”  02/03/2017  tarihli  ve  29995  sayılı  Resmi  Gazetede  yayımlanan  değişiklik  ile
              Kurumumuzun  kuruluş  amacı  doğrultusunda  yapılan  katkı  ve  hizmetlerini  düzgün  ifade
              edilebilmesini  teminen  “Dostane  Çözüm  Kararı”  eklenerek  uzlaşma  kültürünün  çerçevesi  daha
              anlamlı hale getirilmiştir.

              Bu kapsamda;
                       2017  yılında  toplam  “Çözüme  Kavuşturulan  Dosya  Sayısı”  1.887  olup  bunların  1575
                        adedi Dostane Çözüm Kararı ile 312 adedi ise Gönderme Kararı ile,

                       2018 yılına  toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.498 olmuş, bunların 1.916
                        adedi Dostane Çözüm Kararı ile 582 adedi ise Gönderme Kararı ile,

                       2019 yılında toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.707 olmuş, bunların 1.607
                        adedi Dostane Çözüm Kararı ile 1.100 adedi ise Gönderme Kararı ile,

                       2020 yılına bakıldığında ise toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.867 olup
                        bunların  1.808  adedi  Dostane  Çözüm  Kararı  ile  1.059  adedi  ise  Gönderme  Kararı  ile
                        gerçekleştirilmiştir

                                                                                                            44
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50