Page 48 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 48
1.1.3 Performans Göstergeleri
Ölçü 2020 2020 2021 2022
Performans Göstergeleri 2018 2019
Birimi Hedef Gerçekleşme Tahmin Tahmin
3- Kişi haklarının
korunması ve idarenin
işleyişi bakımından
incelenen ve Adet 17.615 20.968 19.773 91.100 19.971 20.170
sonuçlandırılan şikâyet
başvuru sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama: Kurumun görevi doğrultusunda inceleyerek sonuca bağladığı şikâyet
başvurularının ne kadar olduğuna ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Kuruma ulaşan tüm şikâyet başvuruları içinden ilgili dönemde
çözüme kavuşturulanların sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları: (Buraya direk dosya bilgilerinden de
başlayabilirim?)
Kurumumuza 2020 yılında 90.209 adet olmak üzere Kurumumuza 2013 yılından itibaren toplam
170.744 başvuru yapılmıştır.
Tablo 18: Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları
Yıl/Tarih 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 Toplam
Toplam Şikâyet Sayısı 7.638 5.639 6.055 5.519 17.131 17.585 20.968 90.209 170.744
Şekil 13: Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları
47