Page 49 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 49
Diğer yandan Kurumumuza 2020 yılında yapılan başvuruların 2019 yılındaki başvurularla
karşılaştırıldığında %330,22’lik çok büyük bir artış yaşanmıştır.
Tablo 19: 2019-2020 Yılları Şikâyet Başvuru Sayılarının Karşılaştırılması
Karşılaştırılan Dönem 2019 2020 Değişim Oranı %
Toplam Şikâyet Sayısı 20.968 90.209 330,22%
2020 yılında da yapılan başvuruların %95,48'si "e-Başvuru" sistemi ile %3,63'ü ise posta vasıtası
ile gerçekleştirilmiştir. Diğer taraftan en fazla artışın %456,07’lik oranla e-Başvuru ile başvuruda
yaşandığı görülmektedir. Bunda yaşanan salgın sürecinin etkili olduğu düşünülmektedir.
Tablo 20: 2019-2020 Yılları Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Başvuru şekli 2019 Yüzde % 2020 Yüzde % Değişim Oranı %
Faks 81 0,39% 74 0,08% -8,64%
Elden 1739 8,29% 645 0,72% -62,91%
Posta 3339 15,92% 3279 3,63% -1,80%
E-Başvuru 15489 73,87% 86129 95,48% 456,07%
E-Posta 320 1,53% 82 0,09% -74,38%
TOPLAM 20.968 90.209 330,22%
Şekil 14: 2019 Yılı Şikayetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılım (%)
2020 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru %80,28 ile
ekonomi, maliye ve vergi alanında yapılmış, bunu %4,10 ile kamu personel rejimi, %3,36 ile adalet,
milli savunma ve güvenlik, %2,01 ile eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı takip etmiştir. Başvurular
2019 yılı ile karşılaştırıldığında ise en fazla başvuru yapılan ilk 6 konu aynı kalmıştır.
48