Page 24 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 24
2. BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA YAPILAN FAALİYETLER
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan yararlanmak ve
ayrıca daha kaliteli hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına
ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve
şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu
alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda 2020 yılının ilk altı aylık döneminde;
Şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında verimliliği ve
işlevselliği artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet
Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
doğrultusunda;
SYS sistemimizin e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale
getirilmiştir.
Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir
ekranlar tasarlanmıştır.
Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirilmeleri yapılmış,
kullanıcılara VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS sistemine 7/24
erişebilmeleri sağlanmıştır.
KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri
yapılarak giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri
yapılarak şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb.
bilgilerin alınmasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili büro tarafından talep edilen
ekranlarda yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
E-Başvuru, şikâyet başvurusunda bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;
Kurumumuza gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil olarak başvuru
yapabilmektedirler.
E-Başvuru sayfamızda şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive
ekran güncelleştirilmeleri yapılmış olup tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması
sağlanmıştır.
Kurumumuzun ihtiyaçları doğrultusunda kurum web sayfası ve çocuk web sayfası ile ilgili
olarak gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin gelen veriler doğrultusunda anlık güncellenmeleri ile
responsive ekran uyumluluğu kapsamında yazılım güncelleştirmeleri yapılmakta ve belirlenen
görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması sağlanmaktadır.
Kurum içi işleyişler ile ilgili olarak yeni uygulama oluşturularak yayına alınırken, mevcut
uygulamaları geliştirme faaliyetlerine de devam edilmektedir. Bu kapsamda;
15