Page 26 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 26

3.  KURUMSAL ALANDA YAPILAN DİĞER FAALİYETLER

              KDK ve TÜSSİDE İşbirliğinde “Süreç İyileştirme Projesi”
              Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) ile Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü (TÜSSİDE) arasında
              23.01.2020  ile  23.09.2020  tarihleri  arasında  tamamlanmak  üzere  8  aylık  “Süreç  İyileştirme
              Projesi” sözleşmesi imzalanarak başlatılmıştır.

              Projenin amacı Kamu Denetçiliği Kurumunun;
                   Şikâyet inceleme ana sürecinin iyileştirilmesi,
                   Mevcut  ve  iyileştirilmesi  önerilen  süreç  faaliyet  adımları  doğrultusunda  iş  yükünün
                     belirlenmesi,
                   Şikâyet yönetim ana sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak iyi uygulama örneklerinin
                     analizi,
                   Şikâyet başvuruları inceleme sonucunda verilen karar türlerinin analizi ve değerlendirilmesi
              faaliyetleridir.

              Proje  kapsamında  mevcutta  şikâyet  sürecinin  gözden  geçirilmesi,  iyi  uygulama  örneklerinin
              incelenmesi, süreç iyileştirme ve tasarımı ile başvuru dosyalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
              hedeflenmekte olup yürütülen faaliyetlerin detayı aşağıdaki gibidir;

                   Mevcut  durum  analizi:  KDK’nın  şikâyet  yönetim  sürecine  yönelik  SYS  sisteminden
                     veriler alınarak bu verilerin analizi,  mevzuatın değerlendirilmesi,  yurtdışı  muadil  kurum
                     örneklerinin incelenmesi bu konu başlığında gerçekleştirilmiştir. Kurum içinde 112 kişi ile
                     odak grup toplantıları yapılmıştır. Kamu denetçileri ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.

                   Kurumsal  gelişim  ve  değişim  eğitimi:  KDK’nın  150  çalışanı  (4  grup)  hedeflenmiş
                     olmasına  rağmen  COVİD-19  salgını  nedeniyle  Kamu  Denetçi  Uzmanlarından  oluşan  2
                     gruba TÜSSİDE’de değişim yönetimi odağında 2 günlük eğitim verilmiştir.

                   Şikâyet  inceleme  detay  süreç  ve  iş  yükü  analizi:  Kurumun  temel  süreci  olan  şikâyet
                     sürecinin haritası tüm detayları ile ortaya konulmuştur, sürece ait veriler analiz edilerek
                     iyileştirmeye açık alanlar belirlenmiştir ve mevcut sürecin iş yükü tanımlanmıştır.

                   Süreç  iyileştirme:  Analiz  edilen  şikâyet  sürecinin  daha  iyi  yönetilebilmesi  için
                     iyileştirmeye açık alanlara yönelik iyileştirme önerileri (kısa vadeli, orta vadeli, uzun vadeli)
                     belirlendiği gibi alternatif süreç senaryoları tasarlanmıştır.

                   Başvuru  dosyalarının  incelenmesi  ve  karar  türlerinin  analizi:  Kurum  2019  yılında
                     20.968 başvuru almış olup bu başvurulara ait 698 dosya (%99 güven aralığı ve %5 hata payı

                     ile hesaplanmıştır) incelenmiştir.








                                                                                                           17
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31