Page 26 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 26
3. KURUMSAL ALANDA YAPILAN DİĞER FAALİYETLER
KDK ve TÜSSİDE İşbirliğinde “Süreç İyileştirme Projesi”
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) ile Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü (TÜSSİDE) arasında
23.01.2020 ile 23.09.2020 tarihleri arasında tamamlanmak üzere 8 aylık “Süreç İyileştirme
Projesi” sözleşmesi imzalanarak başlatılmıştır.
Projenin amacı Kamu Denetçiliği Kurumunun;
Şikâyet inceleme ana sürecinin iyileştirilmesi,
Mevcut ve iyileştirilmesi önerilen süreç faaliyet adımları doğrultusunda iş yükünün
belirlenmesi,
Şikâyet yönetim ana sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak iyi uygulama örneklerinin
analizi,
Şikâyet başvuruları inceleme sonucunda verilen karar türlerinin analizi ve değerlendirilmesi
faaliyetleridir.
Proje kapsamında mevcutta şikâyet sürecinin gözden geçirilmesi, iyi uygulama örneklerinin
incelenmesi, süreç iyileştirme ve tasarımı ile başvuru dosyalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
hedeflenmekte olup yürütülen faaliyetlerin detayı aşağıdaki gibidir;
Mevcut durum analizi: KDK’nın şikâyet yönetim sürecine yönelik SYS sisteminden
veriler alınarak bu verilerin analizi, mevzuatın değerlendirilmesi, yurtdışı muadil kurum
örneklerinin incelenmesi bu konu başlığında gerçekleştirilmiştir. Kurum içinde 112 kişi ile
odak grup toplantıları yapılmıştır. Kamu denetçileri ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.
Kurumsal gelişim ve değişim eğitimi: KDK’nın 150 çalışanı (4 grup) hedeflenmiş
olmasına rağmen COVİD-19 salgını nedeniyle Kamu Denetçi Uzmanlarından oluşan 2
gruba TÜSSİDE’de değişim yönetimi odağında 2 günlük eğitim verilmiştir.
Şikâyet inceleme detay süreç ve iş yükü analizi: Kurumun temel süreci olan şikâyet
sürecinin haritası tüm detayları ile ortaya konulmuştur, sürece ait veriler analiz edilerek
iyileştirmeye açık alanlar belirlenmiştir ve mevcut sürecin iş yükü tanımlanmıştır.
Süreç iyileştirme: Analiz edilen şikâyet sürecinin daha iyi yönetilebilmesi için
iyileştirmeye açık alanlara yönelik iyileştirme önerileri (kısa vadeli, orta vadeli, uzun vadeli)
belirlendiği gibi alternatif süreç senaryoları tasarlanmıştır.
Başvuru dosyalarının incelenmesi ve karar türlerinin analizi: Kurum 2019 yılında
20.968 başvuru almış olup bu başvurulara ait 698 dosya (%99 güven aralığı ve %5 hata payı
ile hesaplanmıştır) incelenmiştir.
17