Page 112 - KDK
P. 112

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               yetkilileri başvuranın köpek kulübelerini istemesi halinde iade edebileceklerini ifade
               ederek sorunun çözümü adına olumlu yaklaşımda bulunmuşlardır. Diğer taraftan
               başvuranın dilekçesi üzerine verilen cevapta da; benzer şekilde “Talebiniz halinde köpek
               kulübeleri iade edilecektir.” denilerek başvuranın talebiyle ilgili olumlu cevap verdikleri
                                                                   9
               tespit edildiğinden başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               Suriye Uyruklu Kız Öğrencinin Sınıf Değişikliği Yapılarak Ağabeyinin Şubesine
               Geçirilmesi

               Başvuran, Suriye uyruklu olduğunu, çocuğunun ilkokul 2. sınıfta okuduğunu, iki yıldır
               okul arkadaşları tarafından akran zorbalığına uğradığını, bir öğrenci tarafından itilerek
               sağ kulağını masaya çarptığını ve kulağında yara oluştuğunu, daha önce de gözü ve
               yüzünün çizildiğini, öğretmene defalarca konuyla ilgili şikâyette bulunduğunu, müdüre
               söylediğini, bir şey yapılmadığını, oğlunun ise 9 yaşında aynı okulda aynı problemlerle
               karşılaştığını,  kendini  korumayı  öğrendiğini,  ancak  alt  ıslatma  problemi  olduğunu
               ve kabuslar görmeye başladığını, okul idaresinden çekindiği için polise gidemediği
               hususlarını belirtilmiş, konuyla ilgili yardım talebinde bulunmuştur.

               Sorunun Kurum görev alanı kapsamında çözülmesi amacıyla Kurumumuz sosyal
               çalışmacısı tarafından başvuran ile yapılan telefon görüşmesine istinaden, konuyla ilgili
               olarak hazırlanan mesleki görüşme ve değerlendirme raporunda özetle; başvuranın dil
               sorunu nedeniyle ancak başvurusunda belirttiği sorunları dile getirebildiği ve kızını
               okula göndermediğini  belirttiği,  detay bilgi  edinmek üzere okul müdürü  ve rehber
               öğretmen  ile  yapılan  görüşmede  ise;  annenin  başvurusunda  belirttiği  olayların sınıf
               öğretmeni tarafından idareye iletilmediği, idare tarafından da konuyla ilgili bilgi sahibi
               olunmadığı, ancak bu aşamadan sonra öğrencinin ağabeyinin bulunduğu sınıfa alınması
               konusunun yönetime tavsiyede bulunulacağının ifade edildiği hususları belirtilmiştir.
               Nitekim başvuru ile ilgili değerlendirme ve inceleme devam ederken okul müdürü
               tarafından başvuruda belirtilen olumsuzluklarla ilgili gerekli önlemlerin alındığı,
               öğrencinin ise velisinin talebi doğrultusunda ağabeyinin bulunduğu sınıfa nakledildiği
                                                                             10
               Kurumumuza bildirildiğinden başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Öğrencilerin Okul Ortamında Kolaylaştırıcı
               Kişi (Gölge Öğretmen) Tarafından Desteklenmesi

               Kurumumuza çocuk adına yapılan başvuruda başvuran anne özetle; 8 yaşındaki atipik
               otizm engeli bulunan oğlunun, bir buçuk yıldır tam zamanlı kaynaştırma öğrencisi olarak
               gölge öğretmen (yardımcı kişi) eşliğinde derslere girdiğini, Kasım 2019’daki ara tatilden
               sonra okulda yeni görevlendirilen müdürün gölge öğretmenlik uygulamasının yasal
               dayanağının olmaması nedeniyle okula gelemeyeceğini bildirmesi üzerine çocuğunun
               haklarını aramak amacıyla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne, okula ve CİMER’e
               başvuruda bulunduğunu, CİMER’in yasa çıkmadığı için bir şey yapılamayacağını
               9    2019/21438 numaralı başvuru hakkında verilen 17.03.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               10  2019/22539 numaralı başvuru hakkında verilen 23.03.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  111
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117