Page 15 - KDK
P. 15

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                      1.1 2020 YILI ÖZETİ


                 12.12.2019 tarihinde Çin‘in Wuhan kentinde COVID-19 olarak adlandırılan bulaşıcı
                 bir  salgın hastalık  kısa  sürede  tüm dünyayı  sararak  İkinci  Dünya  Savaşı’ndan  sonra
                 insanlığın en büyük imtihanı olmuştur. İnsanlık, salgının etkisiyle, okulların kapandığı,
                 sokağa çıkma  kısıtlamalarının  uygulandığı, ülke  içi ve  dışı seyahatlerin ertelendiği
                 kısacası hayatın her alanında yeni bir yaşam tarzıyla tanışmıştır.
                 KDK, salgın sürecinde vatandaşla devlet arasında köprü vazifesi görerek mücadeleye
                 katkı vermiştir. Bu kapsamda, Kurumumuz hazırladığı özel raporun yanı sıra kendisine
                 gelen başvuruları hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmuştur.
                 Kurumumuz özellikle son yıllar başta olmak üzere oluşturduğu kurumsal stratejisi ve
                 çalışma prensipleriyle;
                 -  Etkin bir hak arama yolu olarak bireylerin Kuruma kolay erişebilmesi ve başta
                    dostane çözüm yolları denenerek bireylerin adalete hızlı erişiminin sağlanması,
                 -  İdareye yaptığı tavsiyeler ve özel raporlarıyla insanı merkeze alan, şeffaf, tarafsız, eşit
                    muamelede bulunan ve hesap verebilir bir idare anlayışının yerleşmesi,
                 -  Hukukun üstünlüğünü ve insan haklarını benimseyen ve güvence altına alan kişi
                    haklarına saygılı bir idare anlayışının en üst düzeyde yerleşmesi,
                 -  Hak arama kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlayarak, haklarının bilincinde
                    olan bireylerin yetişmesi, alternatif uyuşmazlık yollarının etkin kullanılması ve
                    toplumdaki haklar kültürünün kökleşmesine
                 katkı sağlamaktadır.
                 Kurumumuz 2013 yılında faaliyete geçen ve henüz 8 yılını dolduran genç bir kurumdur.
                 Bu süre içerisinde Kurumun kamuoyu ve idareler nezdinde farkındalığının artırılması ile
                 sorun çözme yeteneğinin gelişmesinde önemli mesafeler kaydedilmiştir. Ayrıca Kurum
                 bu süreçte kurumsallaşmasını tamamlamış ve şikâyetlerin etkin ve hızlı çözümü için iş
                 süreçlerini oluşturmuştur.
                 KDK 8 yıllık süreçte, bir hak arama ve insan hakları Kurumu olarak aldığı başvuru
                 sayısı, bu başvurularla ilgili hızlı bir şekilde verdiği kararlar, toplumun önemli sorunları
                 hakkında hazırladığı özel raporlar, çalıştaylar ve yüz binlerce vatandaşımızı ilgilendiren
                 sorunlara getirdiği çözümler ile Türkiye’nin genç ve dinamik bir Kurumu olmuştur.
                 Şikâyet başvuru sayıları Kurumun bilinirliğinin artmasıyla yıllık 5500’lerden 90.000’e
                 ulaşmıştır. Nitelikli başvuru sayısının artmasıyla birlikte tavsiye karar sayılarımızda çok
                 ciddi  artışlar  yaşanmıştır.  Kurumun  idareler  nezdinde bilinirliğinin artması, TBMM
                 desteği ve kurumsal çalışmalarımızla tavsiye kararı uyum oranı %20’den % 77’lere
                 yükselmiştir. Dostane çözüm yöntemiyle  başvuruların çok önemli bir bölümü hızlı
                 bir şekilde çözüme kavuşturulmuştur. İyi yönetim ilkelerine dikkat çeken ve mevzuat
                 değişikliği içeren önerilerimiz ile geniş kitleleri ilgilendiren tavsiye kararlarımız ile
                 yargının iş yükünün de büyük ölçüde azaltılmasına katkı sağlanmıştır.




              14 2020 YILLIK RAPOR
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20