Page 19 - KDK
P. 19
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
bu saldırıları sonucu oluşan insan hakları ihlallerine ilişkin yerinde inceleme
yapmış ve elde edilen bulgular ve tespitler sonucunda, “Azerbaycan-Ermenistan
Savaşında Ermenistan Silahlı Kuvvetleri Tarafından Gerçekleştirilen İnsan Hakları
İhlallerine İlişkin Rapor” hazırlanmıştır.
Bu raporla gerçekleştirilen saldırıları tüm objektifliği ve açıklığı ile Dünya kamuoyuna
sunmayı amaçlamıştır. Böylelikle de tüm sorumluların belirlenerek ilgililerin
yargılanmalarının ve hak ettikleri cezaları almalarının sağlanması hedeflenmiştir.
Uluslararası insan hakları kurumları ve toplum yaşananlara sessiz kalmamalıdır.
II- HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI
Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamaları-
na karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri
çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun
vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yük-
sek olduğu bir kamu yönetiminin oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir.
Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için Kurumumuzun geniş kitleler tarafından
tanınması ve benimsenmesi son derece önem arz etmektedir.
Kurumumuzun tanınırlık düzeyinin düşük olduğundan hareketle 2017 yılında başla-
nan ve 2018 ile 2019 yılında devam edilen tanıtım faaliyetlerine 2020 yılında da özel-
likle salgın sebebiyle farklı yöntemlerde eklenerek bazı çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
Bu kapsamda;
➢ Kişilere, kamu kurumlarına, STK’lara, medya kuruluşlarına, sosyal medyaya, dış
paydaşlara, ilk, orta ve yükseköğrenim öğrencilerine, yurtdışında yaşayan Türk
vatandaşlarına yönelik tanıtım ve bilinirlik düzeyinin artırılması,
➢ Kadınlara, çocuklara, engellilere, hürriyetinden mahrum kalanlara, göçmenlere
ilişkin farkındalık artırma ve hak arama imkânının genişletilmesi,
➢ Şikâyet başvurusunda bulunulmadan önce veya şikâyet başvurusu hakkında
bireyler tarafından yöneltilen bilgilendirilme taleplerinin karşılanması,
➢ Kişilerin Kuruma kolay erişimini ve başvuru takibini sağlamak için şikâyet
mekanizması ve şikâyet yönetim sisteminin etkinliğinin artırılmasına yönelik
faaliyetleri gerçekleştirmektedir.
18 2020 YILLIK RAPOR