Page 42 - KDK
P. 42
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
3.2. Sn. Fatma BENLİ YALÇIN
amu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık), kamu idaresinin işlem, eylem ile tutum
Kve davranışlarını tarafsız, bağımsız ve nesnel bir biçimde inceleyip, araştırarak kamu
idarelerinin kötü yönetim uygulamalarını en aza indirgemekte, bu suretle bireylerin idareler
nezdindeki hak ve hukukunu hakkaniyet temelinde koruyarak kamu idaresine yönelik diğer
denetim usullerinin eksikliklerini tamamlamaktadır.
İdare ile vatandaşlar arasında yaşanan anlaşmazlıkların çözümü noktasında arabulucu
olan Kamu Denetçiliği Kurumu, yapılan başvurular ile ilgili inceleme, araştırma ve
gerektiğinde yerinde inceleme yaparak ve şikâyetçileri dinleyerek karar tesis etmektedir.
Kurum aldığı kararlar ile hem idarelerin işleyişini düzenleme ve denetleme hem de temel
hak ve hürriyetleri güvence altına alma amacına hizmet etmektedir. Böylece Kurum, hem
başvurucunun mağduriyetinin sonlanmasını sağlamakta, hem de idarelerin, idarenin en
alt düzeydeki çalışanından en üst yöneticisine kadar iyi yönetim ilkeleri doğrultusunda
davranmasını ve başka bireylerin hak kaybına uğramasına engel olmaktadır.
İdarenin işlemlerine yönelik şikâyetleri yargı mercilerine intikal etmeden çözüme
kavuşturmayı amaçlayan Kamu Denetçiliği Kurumu, hukuk devleti ilkesinin yerleşmesine,
hak arama kültürünün oluşmasına, kişi haklarının korunmasına katkıda bulunmakta, ayrıca
verdiği kararlar ile idareler nezdinde, iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesinde ve sunulan
hizmet kalitesinin yükseltilmesinde önemli rol üstlenmektedir.
2020 YILLIK RAPOR 41