Page 47 - KDK
P. 47
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
veya siyâsi sistemine göre ombudsmanlık kurumları; bağımsızlık, tarafsızlık, şeffaflık ve
hakkaniyet gibi temel ilkeler çerçevesinde görev yapmaktadır. Bu kurumlar; demokrasinin,
hukukun, iyi yönetimin güçlendirilmesinde ve insan hakları ile özgürlüklerin korunmasında
ve geliştirilmesinde önemli bir rol üstlenmektedir. Hukuk devleti idealine ulaşılması, temel
hak ve özgürlüklerin korunması ve idarenin iyi yönetim ilkelerine bağlılığının sağlanması
adına Kurumumuz geçmiş sekiz yıllık süreçte başarılı bir pratik oluşturmuştur.
Hukukîlik denetiminin yanında ülkemizde başka kurumlarda olmayan hakkaniyet denetimi
de yapabilmesi, vatandaşı idareye karşı korumada Kurumumuzu daha güvenceli bir
mekanizma haline getirmektedir. Kurumumuz, hukuk devleti ilkesinin hayata geçirilmesi
ve iyi yönetim ilkelerinin özümsenmesi adına sağlayacağı başarı ölçüsünde önemi her geçen
gün artacak ve hukuk devleti ve hakkaniyetin kamu yönetimine iyice yerleştirilmesinde
önemli araçlardan biri haline gelerek, hukuk devletinin vazgeçilmez kurumları arasındaki
yerini kuşkusuz alacaktır.
Kurumumuzda uygulanmakta olan işbölümü çerçevesinde, göreve başladığımız 2016
yılı sonundan itibaren bakmakta olduğumuz “eğitim-öğretim, gençlik ve spor”, “enerji,
sanayi, gümrük ve ticaret”, “bilim, sanat, kültür ve turizm” konularına 2019 yılının
ikinci yarısından itibaren “nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları”, “idarede
işçi statüsünde çalışanların İş Kanunundan ve iş akdinden kaynaklanan haklarına
ilişkin konular” ile “diğer konu ve alanlar” eklenmiş olup, söz konusu alanlarla ilgili
yapılan başvurular incelenmekte ve karara bağlanmaktadır.
Toplumun adalet duygusunun tatmini için gayret sarf edilmesi, bu doğrultuda
kararlar verilmesi ve insanların adalete erişiminin kolaylaştırılıp hızlandırılması çok
önemlidir. Kurum olarak, vatandaşın idareye olan güvenini artırmak ve idare karşısında
vatandaşın güçsüzlüğünü telafi etmek maksadıyla, her iki tarafı da tatmin edecek bir
çözüm bulunmasını sağlamak noktasında karşılıklı iletişim yöntemiyle sorunların dostane
bir şekilde çözüme kavuşturulmasının en çok tercih edilen sorun çözme yöntemi olmasını
hedefleyerek çalışmalarımıza aynı şekilde devam etmekteyiz. Bu sayede, sorunların,
bürokratik engellere takılmadan daha hızlı, etkin, maliyetsiz ve vatandaş açısından tatmin
edici bir şekilde çözülmesini sağlayacağımıza inancımız tamdır.
Bu inancın bir gereği olarak, daha önce olduğu gibi, 2020 yılında tüm Dünya’da etkili
olan koronavirüsten dolayı yaşanan mağduriyetler başta olmak üzere, birçok konuda
muhatap idareler ile yapılan görüşmeler ve yazışmalar üzerine sorunların dostane bir
şekilde çözülmesi sağlanmıştır. ÖSYM’nin online sınav başvuru ücreti ödeme sisteminde
yaşanan aksaklıklar sebebiyle başvurusu tamamlanmamış görünen adaylara ek başvuru
hakkı verilmesi; öğretmenevinin bodrum katında ve fiziki şartları iyi olmayan halk
kütüphanesinin Belediyenin kütüphanesine taşınarak daha iyi şartlarda hizmet vermeye
başlamasının sağlanması; KYK öğrenim kredisi borç geri ödemesinin bildirilen tarihten
altı ay önce ödenmesine dair yapılan hatalı işlemin geri alınması; akademik personele halk
eğitim merkezinde zekâ oyunları modülünde kurs açma izni verilmesi; 696 sayılı KHK
yürürlüğe girmeden hizmet alımı kapsamında daha önce çalıştığı kurumda ve şu an devam
46 2020 YILLIK RAPOR