Page 570 - KDK
P. 570
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
➢ 6 Ekim 2020 tarihinde Uzaktan Eğitim Platformu üzerinden gerçekleştirilen
“Kişisel Verilerin Korunması Hukuku Semineri”ne katılım sağlanmış olup, söz
konusu seminerin anılan platform üzerinden tüm personelimize yönelik olarak
açılması sağlanacaktır.
11.2.2. Kurumumuzun Bilgi İşlem Altyapısı Alanında Yapılan Faaliyetler
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en
doğru şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir
şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak,
çalışanlarına ve şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde
yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda;
➢ Şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında verimliliği
ve işlevselliği artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını
yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum
personelinden gelen talepler doğrultusunda;
• SYS sistemimizin e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale
getirilmiştir.
• Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir
ekranlar tasarlanmıştır.
• Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirilmeleri yapılmış,
kullanıcılara VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS sistemine 7/24
erişebilmeleri sağlanmıştır.
• KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri
yapılarak giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
• Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri
yapılarak şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
• İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb.
bilgilerin alınmasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili büro tarafından talep
edilen ekranlarda yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
• Toplu başvurular için toplu havale, toplu karar yükleme, toplu imzalama,
toplu kep gönderme, toplu SMS gönderme gibi işlemlerin yapılmasını sağlayan
masaüstü uygulamalar geliştirilmiştir.
2020 YILLIK RAPOR 569