Page 570 - KDK
P. 570

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




               ➢ 6 Ekim  2020 tarihinde Uzaktan Eğitim Platformu üzerinden gerçekleştirilen
                  “Kişisel  Verilerin Korunması Hukuku Semineri”ne katılım sağlanmış olup, söz
                  konusu seminerin anılan platform üzerinden tüm personelimize yönelik olarak
                  açılması sağlanacaktır.
               11.2.2. Kurumumuzun Bilgi İşlem Altyapısı Alanında Yapılan Faaliyetler

               Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
               yararlanmak  ve  ayrıca  daha  kaliteli  hizmet  vermek  amacıyla  verdikleri  hizmetleri  en
               doğru şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir
               şekilde kullanmaktadır.
               Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak,
               çalışanlarına ve şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde
               yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır.

               Bu doğrultuda;

               ➢ Şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında verimliliği
                  ve işlevselliği artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını
                  yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum
                  personelinden gelen talepler doğrultusunda;
                  •  SYS sistemimizin e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale
                     getirilmiştir.
                  •  Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir
                     ekranlar tasarlanmıştır.

                  •  Uzaktan  çalışma  kapsamında  güvenlik  ve  erişim  güncelleştirilmeleri  yapılmış,
                     kullanıcılara VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS sistemine 7/24
                     erişebilmeleri sağlanmıştır.

                  •  KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri
                     yapılarak giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.

                  •  Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri
                     yapılarak şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
                  •  İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb.
                     bilgilerin alınmasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili büro tarafından talep
                     edilen ekranlarda yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
                  •  Toplu  başvurular  için  toplu havale, toplu karar yükleme, toplu imzalama,
                     toplu kep gönderme, toplu SMS gönderme gibi işlemlerin yapılmasını sağlayan
                     masaüstü uygulamalar geliştirilmiştir.





                                                                        2020 YILLIK RAPOR  569
   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575