Page 20 - KDK
P. 20

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU





                •  Kurumumuza gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil aracılığıyla başvuru
                   yapabilmektedirler.
                •  Kişilerin Kurumumuza başvuru yaptıktan sonra şikâyet başvurularının durumlarını, daha
                   önceki başvurularını ve çıkan kararlarını görüntüleyebilmelerine imkân sağlanmıştır.
                •  E-başvuru  sayfasının  kullanıcı  dostu  olması  adına  görsel  arayüz  güncellendi.  Eski  ve
                   yeni kimlik kartı görselleri yerleştirilerek
                   önemli noktalar işaretlenmiştir.
                •  Başvuru sahibinin e-başvuru sayfasından
                   şikâyet  dosyasını  inceleyen  uzmana
                   doğrudan mesaj atma imkânı sağlanmıştır.
                •  Başvuru sahibinin ilgili şikâyet dosyasına
                   ek bilgi ve belge yükleme olanağı
                   getirilmiştir.
                •  SMS  entegrasyonları  ile  şikâyetçilerin
                   bilgilendirme süreçlerinde iyileştirmeler
                   sağlanmıştır.
                •  E-başvuru  sayfası  responsive  olarak
                   tasarlanmış olup tüm cihazlara uyumlu
                   olarak çalışması sağlanmıştır.                     Resim-2 E-Başvuru Giriş Ekranı

                •  E-devlet entegrasyonu tamamlanarak vatandaşların e-devlet üzerinden Kurumumuza
                   başvuru yapabilmesi imkânı sağlanmıştır.

                •  Kurumuz çocuklardan da şikâyet başvurusu almakta olup çocuklar için farklı bir başvuru
                   formu bulunmaktadır. MERNİS’ten gelen yaş bilgisine göre kişilerin ilgili form alanlarına
                   sistem tarafından otomatik yönlendirilmesi sağlanmıştır.

                Ø Kurumumuzun ihtiyaçları doğrultusunda kurum ve kuruluşlarla yapılan protokol
                   çalışmalarının kapsamı ve yapılan entegrasyonlar aşağıda belirtilmektedir:

                •  UYAP,  UAVT,  MERSİS,  ESBİS,  DERBİS  ve  TAKBİS  sistemlerinin    Kurumumuzca
                   kullanılması ve yazışmaya gerek kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda
                   protokol imzalanmış ve söz konusu sistemler  Kurumumuz tarafından kullanılmaya
                   başlanmıştır.
                •  Kurumumuza şikâyet başvurusu yapılırken kişiler hem kendi adına hem de vekili olduğu
                   kişi adına başvuru yapabilmektedir. Başvuru esnasında beyan edilen vekâlet belgesinin
                   doğruluğu ve geçerliliğini sorgulayabilmek amacı ile Noterler Birliği ile protokol
                   imzalanmış olup, teknik çalışmalar devam etmektedir.
                •  Uzman Yardımcısı, Sözleşmeli Bilişim Personeli alımları için sınav sistemleri geliştirilmiş,
                   ÖSYM, YÖK, MSB ile yapılan protokoller aracılığı ile başvuru yapan kişilerin sınav,
                   mezuniyet ve askerlik bilgileri web servisler aracılığı ile otomatik olarak çekilmiştir.

                •  Sosyal  Güvenlik  Kurumu  ile  Hizmet  Dökümü  bilgisinin  alınabilmesi  için  yazılım
                   çalışmalarına başlanmıştır.
                •  Kurumumuz  e-tebligat  gönderme  yetkisine  sahip  kurumlar  arasında  yer  aldığından
                   e-tebligat alımı ve gönderimi ile ilgili teknik çalışmalara başlanmıştır.
                •  Kurumumuzun kararlarına ulaşılabilmesi ve detaylı arama yapılabilmesi için Kararlar
                   Bilgi Bankası sayfası yayına alınmıştır.







                                                                                                  2021
                                                                                          PERFORMANS     21
                                                                                           PROGRAMI
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25