Page 19 - KDK
P. 19
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
1.3 Fiziksel Kaynaklar
Kurumumuz faaliyetlerini Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Cad. No:4 Çankaya/ANKARA
adresinde bulunan hizmet binasında sunmaya devam etmekte olup, Kurumumuzun tüm
birimleri aynı hizmet binasında faaliyet göstermektedir. Ayrıca, Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanunu’nun “Kuruluş” başlıklı 4’üncü maddesi uyarınca, Kurumumuzun gerekli göreceği
yerlerde büro açma yetkisi de bulunmaktadır. Bu kapsamda, Kurumumuz, iyi yönetim ilkeleri
ve vatandaş odaklı yaklaşımın gerekliliği doğrultusunda en yoğun nüfusa sahip ve büyük
kentimiz olan İstanbul’da bireylere daha hızlı ulaşma ve çözüm üretebilme noktasında bir
ofis açılmasına yönelik çalışmalarını tamamlamış ve halen Kurumumuza Maliye Bakanlığı
tarafından tahsis edilen, Şişli İlçesi Halaskargazi Mahallesi, Matbaacı Osmanbey Sokak
cepheli taşınmazda faaliyetlerini sürdürmektedir.
1.4 Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Kurumumuz, hızla gelişen bilgi teknolojilerindeki imkânlardan faydalanmak, başvuru
sahiplerine ve çalışanlarımıza bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde sunmak
amacıyla önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda Kurumumuzun ana hizmeti olan şikâyet başvurularının incelenmesi
aşamasında verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile 8 (sekiz) ay gibi kısa bir zaman
diliminde kendi Şikâyet Yönetim Sistemi (SYS) yazılımını geliştirerek 02/04/2019 tarihinde
işletmeye almıştır. Şikâyet başvurularının alındığı e-başvuru sistemi yeni bir arayüz ve
kullanım kolaylığı ile 29/03/2019 da kullanıma açılmıştır.
Bu kapsamda,
Ø Şikâyet Yönetim Sistemi (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri, Kurum personelinden
gelen talepler doğrultusunda;
• SYS yazılımı açık kaynak kodlu geliştirilerek platform bağımsızlığı sağlanmıştır.
• Yazılım responsive olarak geliştirilmiş olup tüm cihazlarda kullanılabilmektedir.
• E-İmza işleminde tarayıcı bağımsızlığı sağlanmıştır.
• Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda
bulunan kişilerin beyanlarındaki doğruluğun hızlı ve kolay
şekilde teyit edilmesine imkân sağlanmıştır.
• Sistemde zorunlu hale getirilen tüzel kişi numaraları ile tüzel
kişilerin başvuruları esnasında bilgileri web servis aracılığı
ile otomatik doldurularak başvuru süresinin kısaltılmasının
yanında eksik veri doldurulmasının önüne geçilmiştir.
• SYS’de dosyaya eklenen evraklar ve gelen yazışmalar hakkında
kullanıcılara bildirimler düşmesi sağlanarak aynı anda birden
fazla dosya hakkında bilgi edinilebilmesi sağlanmıştır.
• Dosyayı inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan
kişiye SMS, e-posta ve e-başvuru üzerinden mesaj gönderme
Resim-1 SYS Giriş Ekranı imkânı sağlanmıştır.
Ø E-Başvuru, şikâyet başvurusunda bulunan kişilerden gelen
talepler doğrultusunda;
2021
20 PERFORMANS
PROGRAMI