Page 13 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 13

başvuranın hak kazanmış olduğu ancak idarece tesis edilmekten imtina edilen kadro değişikliği
              talebinin yerine getirilerek mevcut kadrosunun 33/a statüsüne değiştirilmesini talep etmektedir.
                 Başvuranın  mevcut  2547 sayılı  Kanun’un 50/d  maddesi  statülü  kadrosunun 33/a maddesine
              uygun statüye değiştirilmesine ilişkin idarece kriterlerin belirlenmesi sonrasında, başvuranın şartları
              haiz  olup  olmadığı  değerlendirilerek,  gerekli  işlemin  yapılması  hususunda,  Karadeniz  Teknik
              Üniversitesi Rektörlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.



                 -  İşçi statüsünde çalışan başvuranın engellilik durumu ve annesinin sağlık durumu
                     dikkate alınarak naklen atanması talebi

                 Sakarya  Toyotasa  Acil  Yardım  Hastanesinde  sürekli  işçi  engelliler  kadrosunda  temizlik
              görevlisi  olarak  görev  yapan  başvuran,  engellilik  durumu  ve  annesinin  kronik  rahatsızlıkları
              gözetilerek Kocaeli iline tayininin yapılması talebiyle Kurumumuza başvurmuştur.

                 Başvuranın  engellilik  durumu  ve  annesinin  sağlık  durumunun  değerlendirilerek  5620  sayılı
              Kanun’un Ek 2’nci maddesi hükümleri çerçevesinde görev yeri değişikliği talebinin kadro imkânı
              ve teşkilat yapısı dikkate alınarak değerlendirilmesi Sağlık Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına
              karar verilmiştir.

              İYİ YÖNETİM İLKELERİNE UYGUNLUK DENETİMİ SONUCU SAĞLANAN KATKI


                     Devlet,  bireylerin  gücünü,  ömrünü  aşan  nitelikteki  işlerin  yapılabilmesi  ve  geniş  çaplı
              toplumsal ihtiyaçların karşılanabilmesi için varlık kazanan bir organizasyondur. Bu yönüyle de,
              kendini var eden bireylerin hayatını kolaylaştırarak onların daha iyi şartlar dâhilinde yaşamalarını
              sağlamakla ve sadece milli güvenlik, kamu düzeni vb. hususlarda tedbir almakla yetinmeyip kamu
              hizmetinin  etkin,  verimli,  kolay  ulaşılabilir  şekilde  muhataplarına  ulaşmasını  gözetmekle
              yükümlüdür. Ancak genelde tüm devlet kurumları, özelde ise idari mekanizmanın bu faaliyetlerini
              yerine  getirirken  yalnızca  mevzuat  düzenlemelerini  göz  önünde  tutarak  hareket  edeceği  de
              zannedilmemelidir.  Zira  söz  konusu  faaliyetlerin  hüküm  ve  sonuçları,  yalnız  hukuk  âleminde
              etkisini göstermemekte, aksine fiili hayata müessir olmakta ve ilgilileri nezdinde önemli neticeler
              doğurmaktadır. Bu bakımdan, kamusal otoritenin iş ve işlemlerinde, hukuk metinlerinde belirtilen
              usul, esas ve sorumluluklarına ek olarak iyi yönetim ilkeleri olarak bilinen prensiplere de uyması
              önem arz etmektedir.

                     İyi yönetim ilkeleri hakkında detaylı değerlendirmeler, Türkiye’nin üyesi olduğu Avrupa
              Konseyi tarafından alınan Bakanlar Komitesi Kararlarında, Avrupa Birliği Temel Haklar Şartında
              ve  Avrupa  Parlamentosu  tarafından  onaylanan  Avrupa  Doğru  İdari  Davranış  Yasasında
              bulunmaktadır.  Bununla  birlikte,  ülkemizde  son  yıllarda  yapılan  kanuni,  idari  düzenlemeler  ve
              kamu kurum-kuruluşlarının yeniden yapılandırılması çalışmaları da, bu bağlamda değerlendirilmeyi
              hak  etmekte  olup  iyi  yönetim  anlayışının  kamu  yönetimine  egemen  olması  açısından  kıymete
              değerdir. Özellikle bu tedbirler arasında yer alan ve 2010 yılında yapılan halkoylamasıyla anayasal
              bir hak olarak kabul edilen kamu denetçisine başvuru hakkının özünde de aynı yaklaşım kendine
              yer bulmuştur. Çünkü bu hak marifetiyle bir taraftan idari işleyişten kaynaklı şikâyetlerin Kamu
              Denetçiliği Kurumu tarafından hukuka uygunluğunun denetlenmesi amaçlanırken, diğer taraftan,
              kamu  kurum-kuruluşlarının  işlem,  eylem,  tutum  ve  davranışlarının  hem  hakkaniyet  hem  de  iyi
              yönetim ilkeleriyle olan ilişkisine ışık tutulmak istenmiştir. İdari faaliyetlerin hukuki denetiminin
              yanı sıra hakkaniyet ve hatta iyi yönetim ilkeleri yönünden denetiminin yapılmasıyla, vatandaşların
              daha iyi hizmet alması, şeffaf, hesap verebilir bir idarenin oluşması ve devlet kurumlarına olan
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18