Page 110 - 2021 Yıllık Rapor
P. 110

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




               Hizmet Sonu Tazminatı Ödenmesi
               Başvuran, kapalı ceza infaz kurumunda sözleşmeli infaz koruma memuru olarak görev
               yapmakta iken, sözleşmeli öğretmen olarak atandığını, atanma işleminden bir ay önce
               kurumuna dilekçe vererek bir ay sonra istifa edeceğini bildirdiğini, Sözleşmeli Personel
               Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 7'inci maddesi ve Ek 6'ncı maddesinin ikinci fıkrası
               “Personel;  kendi  isteği  ile  bir  ay  önceden  haber  vermek  koşuluyla  sözleşmeyi  tek
               taraflı feshedebilir” hükmüne uygun hareket ettiğini, bu çerçevede kendisine hizmet
               sonu tazminatı ödenmesine ilişkin  dilekçeyi  sunduğunu, söz konusu yönetmelikte
               belirtilen “en az 2 yıl hizmet süresini tamamlaması ve 1 ay önceden istifa dilekçesini
               vermesi” şartlarını sağladığı halde kurum yetkililerinin şartları sağlamadığı için ödeme
               yapılamayacağını bildirdiklerini, durumunun incelenerek hizmet sonu tazminatının en
               kısa sürede tarafına ödenmesini ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
               Kurumumuzca, dostane çözüm önerimiz hatırlatılarak konuyla ilgili bilgi ve belgelerin
               gönderilmesi ilgili idareden yazılı olarak talep edilmiştir. Cevaben alınan yazıda; “talep
               konusu 12.313,77 TL iş sonu tazminatının ödenmesine ilişkin işlemler gerçekleştirilerek
               ilgili personelin banka hesabına yatırılması suretiyle şikâyet konusunun dostane şekilde
               çözüldüğü” bildirilmiştir.
               Bu  çerçevede,  başvuruya  konu  talebin  ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği
                                                                                       18
               anlaşıldığından  Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
               verilmiştir.
               Mevzuat Gereği Yapılması Gereken İlave Ödemelerin Gerçekleştirilmesi
               Başvuran, 2004 yılında uzman doktor olarak emekli olduğunu, emekli aylığının 500
               TL  civarı  eksik  olduğunu,  bu  durumun  uzman  doktorlara  ödenen  ilave  ödemeden
               kaynaklanabileceği  kanaatine  varması  üzerine  Sosyal  Güvenlik  Kurumuna  müracaat
               ettiğini, müracaatına yanıt alamayınca CİMER aracılığıyla yeniden başvuru yaptığını,
               Aralık 2020 içerisinde e-devlet üzerinden yaptığı kontrollerde bu kez “4c emekli kaydı
               yoktur” ibaresini gördüğünü, Ocak 2021 aylık ödeme bilgisine ise ulaşamadığını,
               mevcut başvuruyu yaptığı tarih itibarıyla halen emekli aylığının ödenmediğini belirterek
               mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
               Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında şikâyet konusu hakkında SGK’nın ilgili
               birimiyle  yapılan şifahi  görüşmeler ve  aylık  ödeme  sisteminden alınan kayıtlardan
               başvurana 2019 yılından bu yana 5434 sayılı Kanun'un Ek 84'üncü maddesi gereği
               ilave ödeme yapıldığı, Ocak 2021 emekli aylığı ve ilave ödemesinin 7.1.2021 banka
               ödeme tarihli olarak aylık aldığı banka şubesine gönderildiği görülerek başvurunun
               çözüme ulaştığı değerlendirilmiştir. Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm
               girişimleri  ve  Sosyal  Güvenlik  Kurumunun  başvuranın  durumunu  değerlendirmesi
               neticesinde  şikâyet  konusunun  çözüme  kavuşturulması  nedeniyle  Sosyal  Güvenlik
               Kurumunun Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği memnuniyetle karşılanmıştır.


               18  2020/101499 numaralı başvuru hakkında verilen 01/02/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  109
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115