Page 110 - 2021 Yıllık Rapor
P. 110
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Hizmet Sonu Tazminatı Ödenmesi
Başvuran, kapalı ceza infaz kurumunda sözleşmeli infaz koruma memuru olarak görev
yapmakta iken, sözleşmeli öğretmen olarak atandığını, atanma işleminden bir ay önce
kurumuna dilekçe vererek bir ay sonra istifa edeceğini bildirdiğini, Sözleşmeli Personel
Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 7'inci maddesi ve Ek 6'ncı maddesinin ikinci fıkrası
“Personel; kendi isteği ile bir ay önceden haber vermek koşuluyla sözleşmeyi tek
taraflı feshedebilir” hükmüne uygun hareket ettiğini, bu çerçevede kendisine hizmet
sonu tazminatı ödenmesine ilişkin dilekçeyi sunduğunu, söz konusu yönetmelikte
belirtilen “en az 2 yıl hizmet süresini tamamlaması ve 1 ay önceden istifa dilekçesini
vermesi” şartlarını sağladığı halde kurum yetkililerinin şartları sağlamadığı için ödeme
yapılamayacağını bildirdiklerini, durumunun incelenerek hizmet sonu tazminatının en
kısa sürede tarafına ödenmesini ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca, dostane çözüm önerimiz hatırlatılarak konuyla ilgili bilgi ve belgelerin
gönderilmesi ilgili idareden yazılı olarak talep edilmiştir. Cevaben alınan yazıda; “talep
konusu 12.313,77 TL iş sonu tazminatının ödenmesine ilişkin işlemler gerçekleştirilerek
ilgili personelin banka hesabına yatırılması suretiyle şikâyet konusunun dostane şekilde
çözüldüğü” bildirilmiştir.
Bu çerçevede, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
18
anlaşıldığından Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Mevzuat Gereği Yapılması Gereken İlave Ödemelerin Gerçekleştirilmesi
Başvuran, 2004 yılında uzman doktor olarak emekli olduğunu, emekli aylığının 500
TL civarı eksik olduğunu, bu durumun uzman doktorlara ödenen ilave ödemeden
kaynaklanabileceği kanaatine varması üzerine Sosyal Güvenlik Kurumuna müracaat
ettiğini, müracaatına yanıt alamayınca CİMER aracılığıyla yeniden başvuru yaptığını,
Aralık 2020 içerisinde e-devlet üzerinden yaptığı kontrollerde bu kez “4c emekli kaydı
yoktur” ibaresini gördüğünü, Ocak 2021 aylık ödeme bilgisine ise ulaşamadığını,
mevcut başvuruyu yaptığı tarih itibarıyla halen emekli aylığının ödenmediğini belirterek
mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında şikâyet konusu hakkında SGK’nın ilgili
birimiyle yapılan şifahi görüşmeler ve aylık ödeme sisteminden alınan kayıtlardan
başvurana 2019 yılından bu yana 5434 sayılı Kanun'un Ek 84'üncü maddesi gereği
ilave ödeme yapıldığı, Ocak 2021 emekli aylığı ve ilave ödemesinin 7.1.2021 banka
ödeme tarihli olarak aylık aldığı banka şubesine gönderildiği görülerek başvurunun
çözüme ulaştığı değerlendirilmiştir. Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm
girişimleri ve Sosyal Güvenlik Kurumunun başvuranın durumunu değerlendirmesi
neticesinde şikâyet konusunun çözüme kavuşturulması nedeniyle Sosyal Güvenlik
Kurumunun Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği memnuniyetle karşılanmıştır.
18 2020/101499 numaralı başvuru hakkında verilen 01/02/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2021 YILLIK RAPOR 109