Page 105 - 2021 Yıllık Rapor
P. 105

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 ve kendilerine eski nüfus cüzdanının fotokopisinin verildiğini, sonrasında yeni nüfus
                 cüzdanının çıkartıldıktan sonra teslim alınmadığı gerekçesiyle imha edildiğini, eski
                 nüfus cüzdanının ise hükümsüz olduğunun nüfus müdürlüğü tarafından bildirildiğini
                 belirterek, nüfus cüzdanının teslim alınmaması konusunda varsa ihmali olan kişiler
                 hakkında gerekli işlemlerin yapılmasını ve ücretini ödediği yeni nüfus cüzdanının teslim
                 edilmesini talep etmiştir.
                 Söz konusu başvurunun incelenerek dostane çözüm öncelikli olmak üzere çözüme
                 kavuşturulması amacıyla ilgili idareden yazılı olarak bilgi-belge talebinde bulunulmuştur.
                 İdare tarafından gönderilen cevabi yazıda, başvuru sahibinin herhangi bir mağduriyet
                 yaşamaması adına ikinci bir ücret alınmadan kimlik kartı çıkarılması amacıyla Elazığ
                 Nüfus Müdürlüğü görevlileri tarafından gerekli işlemlerin başlatıldığı bildirilmiştir.

                 Bu  çerçevede,  başvuruya  konu  talebin  ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği
                                                                                         10
                 anlaşıldığından  Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm  Kararı
                 verilmiştir.
                 Zamanında Bildirilmeyen Sigortalı Hizmetin Tescili

                 Başvuran, 438 sayılı  Göçbeyli Tarım  Kredi  Kooperatifinde 11.01.1990 tarihinde  işe
                 girdiği, anılan iş yerinde 45 günlük çalışmasının olduğunu, söz konusu çalışmanın
                 Göçbeyli  Tarım  Kredi  Kooperatifince  de  kabul  edildiğini  ancak  Sosyal  Güvenlik
                 Kurumunun söz konusu süreyi hizmetten saymadığını ifade ederek anılan hizmetlerinin
                 tescil edilmesini talep etmiştir.
                 Kurumumuzca dostane çözüm önerilerimiz de hatırlatılarak Sosyal Güvenlik Kurumu
                 Başkanlığından bilgi ve belge talep edilmiştir. Gönderilen cevabi yazıda; ilgili adına, adı
                 geçen iş yerinden 11.01.1990 tarihinde işe giriş bildirgesi verildiği, ancak 1990/1’inci
                 döneme ait dört aylık hizmet bordrosunun Kurumlarına bildirilmediği, 1990 yılına
                 ait resmi nitelikteki tüm arşiv kayıtlarında sigortalı adına resmi nitelikte herhangi bir
                 hizmet kaydına rastlanmadığı, ilgilinin dilekçe ekinde ibraz edilen, 1990/1’inci döneme
                 ait prim hizmet bordrosunun ise işverence sonradan geçmişe yönelik nitelikte ibraz
                 ettiği bordro olduğu, ancak sigortalılar adına geçmişe yönelik hizmet kazandırmalarda
                 Kurumların resmi kayıtları, denetim raporları ve mahkeme kararları esas alındığından
                 sigortalının başvurusuna istinaden hizmet kazandırma işlemi yapılamadığı, sigortalının
                 çalışmasının geçtiği iddia edilen hizmetlerin sigortalıya ait olup olmadığının ve söz
                 konusu döneme  ait Kurumlarına ibraz  edilen bilgi  ve belgelerin  geçerliliğinin tespit
                 edilerek  gerekli  araştırma  ve  incelemenin  yapılabilmesi  için  konunun  İzmir  Sosyal
                 Güvenlik İl Müdürlüğü Denetmenler Servisine intikal ettirildiği, denetim sonucunda
                 yapılan işlemin neticesi hakkında başvurana resmi bilgilendirme yapılacağı hususları
                 belirtilmiştir.

                 Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri ve Sosyal Güvenlik Kurumunun
                 başvuranın durumunu değerlendirmesi neticesinde başvuru konusuna ilişkin olarak
                 başvuranın hizmetlerinin tespitine yönelik denetime başlandığı bildirilmiştir.

                 10  2020/99283 numaralı başvuru hakkında verilen 22/02/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             104 2021 YILLIK RAPOR
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110