Page 106 - 2021 Yıllık Rapor
P. 106
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Bu çerçevede, şikâyete konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından
11
Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Kiracılık İlişkisi ve Engelli Hakları
Başvuran, Vakıflar Genel Müdürlüğüne ait bir eve kiracı çıkmak için yine kiracısı
olduğu ve Vakıflar Genel Müdürlüğüne ait bir daireyi boşalttığını ve sözleşme süresi
sonlanmadığı için yeni kiracıya devretmek için başvurduğunu, başvurusunun 110 gün
sonra neticelenmesi nedeniyle devredeceği kiracının kiracılıktan vazgeçtiğini ve bu
süre zarfında kira sözleşmesinin de sona erdiğini, ancak devir talebi nedeniyle boş evle
ilgili bir buçuk aylık kira bedeli ödemek durumunda kaldığını, ikinci olarak devrettiği
dairenin aynı fiyattan kiraya verildiğini ancak sözleşmesi yenilenen oturduğu daireye
kira artışı uygulandığını, üçüncü olarak engelli olmasına rağmen faturalı su sayacına
geçme talebinin reddedildiğini iddia ederek, kira zammının geri alınmasını, taleplerine
kısa sürede cevap verilmesini ve faturalı su sayacına geçirilmesini talep etmiştir.
Şikâyet başvurusu ile ilgili olarak Vakıflar Genel Müdürlüğünden bilgi-belge talep
edilmiş, dostane çözüm önerilerimiz hatırlatılmıştır. Cevaben alınan yazıda; mülkiyeti
Genel Müdürlüğe ait olan, söz konusu daire için şikâyetçinin devir talebinin
gerçekleştirildiği ve herhangi bir işgaliye bedeli alınmadığı, halen kiracılığında bulunan
daire için engelli olmasından kaynaklı indirimlerden faydalanmak için kartlı su
sayacının mekanik su sayacına çevrilmesi talebine ilişkin engellilik raporunu idareye
ibraz etmediği, ancak ASKİ tarafından engelli bireylerin adına kartlı su sayacına da
mekanik su sayacına da aynı oranda indirim uygulandığının ilgiliye bildirildiği, bahse
konu taşınmaz için yapılan kira artış tutarının iptal edilerek kira artışı üzerinden yapılan
ödemelerin bir sonraki aya/aylara mahsup işleminin gerçekleştirildiği, ilgilinin şikâyet
konusu taleplerinin yerine getirilerek, şikâyetlerin çözüme kavuşturulduğu bildirilmiştir.
Bu çerçevede, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
anlaşıldığından Kurum Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
12
Kararı verilmiştir.
Kadro Unvanına Uygun Görevlendirme Yapılması
Başvuran, Antalya Gıda Kontrol Laboratuvar Müdürlüğünde görev yaptığını, çalıştığı
kurumda 1 kişi şef, 1 kişi mutemet, 1 kişi taşınırcı, 2 kişi özlük ve yazışmacı, 1
kişi satın almacı olarak görev yapmakta iken görevlendirme yapılırken adaletsiz
davranıldığını, yeni görevlendirmesinin Döner Sermaye Birimi olduğu halde idari ve
mali işlerin kendisine verildiğini, oysaki iş tecrübesine ve yönetmeliğe göre yapılan
görevlendirmenin başka personele yapılması gerektiği, hem Döner Sermaye hem de
İdari ve Mali İşler Biriminde görevlendirme olmaması gerektiğini, akabinde 26.11.2020
tarihinde taşınır kayıt yetkilisi görevi ile satın alma ile ilgili iş ve işlemleri yapması için
de görevlendirildiğini ifade ederek yaşadığı mağduriyetin giderilmesini talep etmiştir.
11 2020/99378 numaralı başvuru hakkında verilen 02/03/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
12 2020/99902 numaralı başvuru hakkında verilen 18/02/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2021 YILLIK RAPOR 105