Page 224 - 2021 Yıllık Rapor
P. 224

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Ülkemizde özellikle pandemi süresinde çocukların ve gençlerin eğitime ve diğer
               hizmetlere  erişimi  açısından  gerekli  olan  elektronik  haberleşme  altyapısının,  fiber/
               optik altyapı ve genişbant dahil geliştirilmesi ve kullanıcı maliyetlerinin düşürülerek
               çocukların ve gençlerin İnternet hizmetlerine erişiminin çağın gereklerine uygun bir
               şekilde yüksek kalitede sağlanması,
               Konuyla  ilgili  olarak  BTK  tarafından  güncel  bir  araştırma  raporu  hazırlanması  ve
               Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından çocukları ve gençleri özellikle uzaktan eğitim
               sürecinde olumsuz etkileyen ülke genelindeki İnternet hızı, kalitesi, altyapı ve bağlantı
               sorunları  hususlarında  özel  firma  başta  olmak  üzere  İşletmecilerin  sunduğu  mevcut
               hizmet  modelini  gözden  geçirerek  sorunları  ve  çözümleri  tespit  etmesi,  Bakanlığın
               şikâyete konu özel firma tarafından sabit genişbant internet erişimine daha fazla yatırım
               yapılması,
               hususlarında  ilave  tedbirler  alması  amacıyla  Ulaştırma  ve  Altyapı  Bakanlığı  ile  Bilgi
                                                                   87
               Teknolojileri ve İletişim Kurumuna tavsiyede bulunulmuştur .
               7.5.4 Özel Gereksinimli Otizmli Çocukların Pandemi Sürecindeki Eğitim
               Hakkı
               Başvuran  Covid  19  nedeniyle  23  Mart  2020  itibariyle  Türkiye  genelinde  uzaktan
               eğitime geçilmesi ile otizmli ve özel gereksinimli bireylerin 2019-2020 eğitim ve
               öğretim yılının başından itibaren okulundan aldığı destek eğitimlerinin tümünün, canlı
               dersler ile devam etmesi seçeneği dahi değerlendirilmeksizin sonlandırıldığını, “Özelim
               Eğitimdeyim” mobil uygulamasının, tam zamanlı kaynaştırma öğrencisi olan otizmli
               bireylerin mevcut performansına eşdeğer olmadığını, dolayısıyla otizmli bireylerin
               EBA TV’den ve geliştirilen diğer öğrenme araçlarından bu dönemde faydalanabilmesi
               mümkün olamadığını, 23 Mart 2020’den başlayıp 2019- 2020 eğitim ve öğretim yılının
               sonuna kadar olan zaman zarfında otizmli bireylerin eğitim ve öğretiniminin tamamen
               sekteye uğratıldığını, eğitim ve öğretimin dışında geçen bu 6 ayda özel gereksinimli
               öğrencilerin akademik, sosyal ve psikolojik açıdan gerilemesine sebep olunduğunu
               belirtmiştir.
               Başvuruda, Milli Eğitim Bakanlığının yetki ve sorumluluklarını tam zamanlı kaynaştırma
               öğrencilerini yok saymadan yerine getirmesini, oluşan öğrenme kayıpları, mevcut
               haklarına ilave olarak geliştirilecek en hızlı ve etkili çözümlerle telafi edilmesi, öğretmen
               sayısının yetersizliği gerekçe gösterilerek, tam zamanlı kaynaştırma öğrencilerinin
               okullarında yasal hakları olan destek eğitimi alamamalarının önündeki tüm engellerin
               acilen ortadan kaldırılması talep edilmiştir.
               Başvuru ile ilgili olarak Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde yer alan taahhütler gereğince,
               özel eğitim gereksinimi olan çocukların, özel durumlarının ve farklılıklarının dikkate
               alınarak, yaşadıkları çevrede bütünleştirilmiş ortamlarda, eşitlik temelinde, hayat boyu
               eğitim imkânından ayrımcılık yapılmaksızın yararlandırılması, eğitim haklarının fırsat
               eşitliği temelinde sağlanması için destek eğitim odasına ilişkin sunulacak hizmetlerde

               87   2021/262 numaralı başvuru hakkında verilen 25.06.2021 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  223
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229