Page 223 - 2021 Yıllık Rapor
P. 223

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 7.5.3 Çocuğun Bilgiye Erişim Hakkı Kapsamında, Kaliteli İnternet Hizmeti
                 Sunulması
                 Başvuran çocuk özetle; özel bir firmadan internet hizmeti aldığını, Bilgi Teknolojileri
                 ve İletişim Kurumu’na (BTK) daha önce zaten defalarca başvuru yapmasına rağmen
                 gerekli yaptırımı uygulamayarak özel firmanın haksız olduğu halde savunduğunu,
                 öncelikle  BTK  sonrasında  özel  firmaya  gerekli  cezai  işlemin  sağlanması  gerektiğini,
                 defalarca başvuru yapmasına rağmen mağduriyetinin giderilmediğini belirterek 5369
                 sayılı Evrensel Hizmet Kanunu’na göre talebinin karşılanmasını, firmanın bölgeye fiber
                 alt yapı ve fiber saha dolabı yatırımı yapmasının sağlanmasını talep etmiştir.

                 Başvurunun inceleme ve araştırması neticesinde;
                 Başvuran çocuğun ikamet ettiği yerleşim yerindeki İnternet hizmet kalitesinin teknik
                 imkanlar ölçüsünde iyileştirilmesi, BTK tarafından söz konusu adreste ses ve genişbant
                 hizmeti ihtiyaçlarını karşılamak üzere hem sabit hem de mobil haberleşme altyapısının
                 bulunduğu belirtildiğinden işletmeci özel firmanın anılan yerdeki İnternet altyapı ve
                 bağlantı sorunlarını gidererek iki yılı aşkın süredir mağduriyet yaşayan tüketiciye yüksek
                 kalitede hizmet sunmasının sağlanması,
                 İkamet  edilen  yerleşimlerde  İnternet  erişim  ve  hızı  yetersizliğine  ilişkin  şikâyetlerin
                 ülkemizde yaygın olduğu dikkate alınarak benzer sorunların önünün alınması amacıyla
                 bina yapım aşamasında daireye kadar fiber optik kablo çekiminin sağlanması ve fiber/
                 optik altyapı başta olmak üzere elektronik haberleşme altyapısının gelişmesi hedefiyle
                 hazırlanan Bina İçi Elektronik Haberleşme Tesisatı Teknik Şartnamesi’nin ve ilgili diğer
                 mevzuatın yeni binalarda uygulanması ve şartnameye uygunluğun yetkili idarelerce sıkı
                 bir şekilde denetlenmesi,
                 Nüfus kriterinin altında kalan yerlerde, evrensel hizmet kapsamında pandemi sürecinde
                 çocuklar ve gençler tarafından erişilebilir, önceden belirlenmiş kalitede ve herkesin
                 karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında asgari standartlarda sunulacak olan, internet
                 erişimi de dâhil elektronik haberleşme hizmetlerinin sunumunun yaygınlaştırılması,

                 Ayrıca  işletmeciler açısından nüfus kriterinin üzerindeki yerleşim yerleri, ticari
                 potansiyel yönünden yatırım yapabilecekleri ve mevzuat kapsamında hizmet vermekle
                 yükümlü oldukları yerleşim yerleri olduğu halde bu yerlerde dahi işletmecilerden
                 kaynaklı İnternet hizmetine erişim şikâyetlerinin yoğunlukta olduğu anlaşıldığından,

                 Elektronik haberleşme sektöründe politika ve strateji belirleme ile düzenleme yapma
                 yetkisine  sahip  olan  Ulaştırma  ve  Altyapı  Bakanlığı  tarafından  haberleşme  altyapısı
                 ve hizmet alanında teknolojik gelişimin sağlanması, bu gelişimi destekleyecek yeni
                 yatırımların yapılması ve hizmet kalitesinin  artırılmasına yönelik girişimlerinde
                 kullanıcı şikâyetlerinin yoğunlukta olduğu işletmecilerin sunduğu İnternet hizmetinde
                 hız,  erişim,  bağlantı  ve  altyapı  yetersizliklerinden  kaynaklanan  sorunların  çözümüne
                 yönelik gerekli tedbirlerin alınması, özel firmaya yönelik denetim ve yaptırımların
                 arttırılması,




             222 2021 YILLIK RAPOR
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228